2016-12-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är tråkigt att det skall vara så app-anpassat (ges det inte t.o.m. svarsalternativ i den appen?
Jo, man får svarsalternativ på frågorna om resmålen vilket gör att jämförelsen med de tävlandes resultat blir meningslös. Jag gjorde iofs så att jag medvetet svarade fel om jag inte kunde svaret på en fråga utan hjälp. Men det kvittade för sen kraschade appen.
Citera
2016-12-10, 13:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Sigge och Malous allmänbildning lämnar mycket att önska. Inget tvivel om det.

Oavsett så är de och alla andra som vågar delta modiga. Riskera rykte och trovärdighet i ett av Sveriges genom tiderna populäraste program.

"Listan" kunde förövrigt haft lite svårare alternativ.
Citera
2016-12-10, 13:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Sigge och Malous allmänbildning lämnar mycket att önska. Inget tvivel om det.

Oavsett så är de och alla andra som vågar delta modiga. Riskera rykte och trovärdighet i ett av Sveriges genom tiderna populäraste program.

"Listan" kunde förövrigt haft lite svårare alternativ.
Ytterligare en grej jag kom på..Började inte Malou yra om Mesopotamien som ett potentiellt svar till det sammanhängande namnet på dom nordvästafrikanska länderna?
Citera
2016-12-10, 13:36
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hon sa Caterpillar på A(hjullastare) och det var ju faktiskt en Caterpillar.

Nej hjullastaren var inte en Caterpillar. Det var en Volvo.
Citera
2016-12-10, 14:30
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Hur kan den här Sigge blivit så populär? Han kan ju ingenting, och är dessutom hur tråkig som helst. Märkligt

Han gör sig inte alls bra i tv, ingen vidare utstrålning och saknar ett levande minspel därav att t.ex. hans försök till skämt faller platt.
Citera
2016-12-10, 14:48
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hon jobbar ju på P3 så det enda hon här är rap från förorten. Hon lyckades ju också klämma in att programledarna hatade rap när hon inte kunde svaret på en fråga om populärmusik.

Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Hur kan den här Sigge blivit så populär? Han kan ju ingenting, och är dessutom hur tråkig som helst. Märkligt

Helt otroligt att ingen kunde Kygo och Therese Johaug som det skrivs om varje dag i kvällstidningarna.

De hade ju med Adelé eller nästan iaf. Det gillar ju både feminister och Sverigedemokrater och ingen PK gangsta rap

Ja undra hur man missade Kygo, kanske för vi lever i en tid där man inte längre blir upplyst av ny musik
Citera
2016-12-10, 15:06
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Behövs inte eftersom man alltid klarar slutmålet efter första ledtråden innan man hört något lag diskutera eller dra i nödbromsen.

Jag drog bort mig sist på Tunis redan på 10 p.. tog det på ledtrådarna om dubbelnamn i orten och sen något om vatten. Baden-Baden självklart.. Tills jag insåg att miljön inte riktigt såg ut som i tyskland
Citera
2016-12-10, 17:22
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Hade frontlastare varit ett korrekt svar? Frågar åt en kompis
Citera
2016-12-10, 18:22
Medlem
Rollofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costanza123
Dom hade inte hört talas om Therese Johaug.
Alla behöver inte vara sportintresserade men ändå...

När spelades programmet in? Det är ju inte direktsänt precis. Håller med de flesta här om att det var ett väldigt trist avsnitt, mest pga deltagarna förstås.
Citera
2016-12-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollof
När spelades programmet in? Det är ju inte direktsänt precis. Håller med de flesta här om att det var ett väldigt trist avsnitt, mest pga deltagarna förstås.
Vet inte heller riktigt när programmen spelades in. Men dom nämnde i alla fall
"den norska skidåkerskan runt vilken det blev en stor dopingskandal."

Annars håller jag med om att det har varit ovanligt tråkiga deltagare så här långt.
Minns t.ex "Hoa Hoa" som kunde dra på 10 poäng innan dom knappt hunnit börja
läsa upp frågan.
Citera
2016-12-10, 19:46
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Hade frontlastare varit ett korrekt svar? Frågar åt en kompis

Nu är jag inte expert på området så det låter jag vara osagt. Rent generellt brukar man kalla traktorers lyftaggregat fram för frontlastare och en truck med lyftaggregat för hjullastare men skillnaden är hårfin.
Citera
2016-12-10, 20:18
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Du hade rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in