Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-10, 20:29
  #12409
Medlem
Schnyggves avatar
Var det fler som lade märke till att de visade en bild på Heidi Weng men påstod att den var Johag?
Citera
2016-12-11, 01:07
  #12410
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Sigge och Malous allmänbildning lämnar mycket att önska. Inget tvivel om det.

Oavsett så är de och alla andra som vågar delta modiga. Riskera rykte och trovärdighet i ett av Sveriges genom tiderna populäraste program.

"Listan" kunde förövrigt haft lite svårare alternativ.

Vadå riskerar rykte och trovärdighet? Det är ett underhållningsprogram, det är inte ett förhör med konstitutionsutskottet. De riskerar ingenting genom att delta i programmet, snarare så att de tjänar på att vara med oavsett hur de "presterar". Även om de säkert vill göra bra ifrån sig för att kunna vara med i så många program som möjligt är de främst med för att exponera sig själva som mediepersonligheter.
Citera
2016-12-11, 01:56
  #12411
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Var det fler som lade märke till att de visade en bild på Heidi Weng men påstod att den var Johag?

Nej, det var Johaug. Det är lätt att se eftersom hon hade den gula ledartröjan.

Men jag har haft fel tidigare i tråden.

Man tar det också på hennes vackra leende
Citera
2016-12-11, 08:10
  #12412
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Jo, man får svarsalternativ på frågorna om resmålen vilket gör att jämförelsen med de tävlandes resultat blir meningslös. Jag gjorde iofs så att jag medvetet svarade fel om jag inte kunde svaret på en fråga utan hjälp. Men det kvittade för sen kraschade appen.

Då hade jag fattat rätt. Nu vägrar jag ha såna där appar ändå ty jag föredrar att se programmen och inte leka med telefonen samtidigt. Men varför har dom gjort så måntro, det är ju lite som att springa ett 100meters lopp men få starta 40 meter framför alla andra i fråga om att jämföra sig med dom som tävlar.

Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Var det fler som lade märke till att de visade en bild på Heidi Weng men påstod att den var Johag?

Var det inte så att man visade en del åkare först men sedan visade när Johaug klättrade upp för den berömda backen i slutet av Tour Di Ski?
Oavsett uselt att inte ta Johaug då det ju var i varenda nyhetssändning etc rätt länge.
Det är underligt att folk ska komma undan med att "jag gillar inte sport" men inte med annat. Viss sportkunskap tillhör ju allmänbildningen likväl som viss musik, politik etc.
Citera
2016-12-11, 08:44
  #12413
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vadå riskerar rykte och trovärdighet? Det är ett underhållningsprogram, det är inte ett förhör med konstitutionsutskottet. De riskerar ingenting genom att delta i programmet, snarare så att de tjänar på att vara med oavsett hur de "presterar".
Nu ska du få en, för dig säkerligen djup och hisnande tanke. Man kan självklart publicistiskt tjäna på att exponeras men detta samtidigt utifrån en ofördelaktig vinkel.

Förstår du verkligen inte varför en journalist riskerar sin trovärdighet genom att exponera en avgrundsdjup brist på allmänbildning och vidgat perspektiv eller varför en person som av många är sedd som någon slags smart samtidskommentator exponeras som skenbar?

Är en av anledningarna till att personer tackar nej till att delta.
__________________
Senast redigerad av ArneIII 2016-12-11 kl. 08:47.
Citera
2016-12-11, 12:59
  #12414
Medlem
Snubchurps avatar
Märks att På Spåret är ett program producerat av miljöpartister. Substanslös kunskap i präktig kultur- och konstanda. Vetenskapen är obefintlig.
Citera
2016-12-11, 17:24
  #12415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Har inte von Sivers varit utrikeskorre?
Bör hon inte vara ajour än. Att Stoltenberg gick henne förbi är rätt obegripligt.. "någon form av FN-medlare.."

Tror faktisk han hade nåt uppdrag av FN först....
Citera
2016-12-11, 17:39
  #12416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Var det fler som lade märke till att de visade en bild på Heidi Weng men påstod att den var Johag?

Nej, eftersom det VAR Johaug dom visade på allas TV förutom din

http://i.imgur.com/7Zwr9RM.png
Citera
2016-12-11, 19:52
  #12417
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Nej, eftersom det VAR Johaug dom visade på allas TV förutom din

http://i.imgur.com/7Zwr9RM.png

Såg jag så jävla fel då? jaja stämmer säkert...
Citera
2016-12-11, 20:30
  #12418
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemtalla
Tror faktisk han hade nåt uppdrag av FN först....


Jag hade för mig det oxå och Google gav oss rätt.
Han var något klimatsändebud i FN tjänst i slutet av 2013.
Nu kommer jag ihåg hur frågan var ställd.

Lite upprörd över att ingen kunde Johaug, ist verkar alla deltagare ha pluggat på de bruna och rosa frågorna i gamla TP spelet.
Håller även med om att deltagarna so far har varit riktigt trista.
Citera
2016-12-11, 20:32
  #12419
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Hade frontlastare varit ett korrekt svar? Frågar åt en kompis

Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Nu är jag inte expert på området så det låter jag vara osagt. Rent generellt brukar man kalla traktorers lyftaggregat fram för frontlastare och en truck med lyftaggregat för hjullastare men skillnaden är hårfin.


Det hade varit riktigt roligt om Eklund hade slängt ur sig "Ser ut som en L70 och en A40G..."
Citera
2016-12-11, 23:21
  #12420
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Det hade varit riktigt roligt om Eklund hade slängt ur sig "Ser ut som en L70 och en A40G..."

Ännu roligare om Malou hade slängt ur sig det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback