2016-10-24, 17:09
  #1417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Asså skippa ordet guardsman. Man kan ha större vinkel ja. Har haft ett par övervintrade mods som velat ha mkt vinkel till sina chelseakängor och jodhpurs. Typ 1 1/2". Men det funkar med väldigt få skor. Det jag rekomnenderade är lagom till de flesta lågskor.

Trodde det hette så men skippar det ordet, kommer att säga vinkel from nu. Vill tacka dig för att du tar dig tid att hjälpa, det är bussigt av dig. Jag tror att 2 cm vinkel kommer att passa mina byxor perfekt.
Citera
2016-10-28, 00:54
  #1418
Medlem
Någon här som vet hur kvaliteten på Ströms flanellbyxor är?
Citera
2016-12-08, 17:05
  #1419
Medlem
Mounotos avatar
Vad tycker ni om avslutet på mina chinos som jag fått lägga upp? Borde jag smalna av fotvidden lite med tanke på att det sticker ut en liten bit eller ser det bra ut?

http://imgur.com/a/pOjCo
Citera
2016-12-08, 21:16
  #1420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Vad tycker ni om avslutet på mina chinos som jag fått lägga upp? Borde jag smalna av fotvidden lite med tanke på att det sticker ut en liten bit eller ser det bra ut?

http://imgur.com/a/pOjCo
Smalna av? I den här forumdelen vidgar vi
Citera
2016-12-09, 23:35
  #1421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Vad tycker ni om avslutet på mina chinos som jag fått lägga upp? Borde jag smalna av fotvidden lite med tanke på att det sticker ut en liten bit eller ser det bra ut?

http://imgur.com/a/pOjCo
Nej nej, den ska du inte smalna av! Men lite större fotvidd till nästa par kanske
Citera
2016-12-09, 23:55
  #1422
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidSvenne
Nej nej, den ska du inte smalna av! Men lite större fotvidd till nästa par kanske
Tack för svar! Tänkte mest på hur det sticker ut där bakom foten, ser lite konstigt ut eller är det något jag stör mig i onödan på?
Citera
2016-12-11, 21:03
  #1423
Medlem
Chinos fickskärning gör att mobilen ramlar ut. Vad göra ?

Chinos fickskärning gör att mobilen ramlar ut , då den är skuren "långt ner " och inte som på jeans. I bakfickan kan man inte ha telefon när man sitter ner . Vad göra ?
Citera
2016-12-11, 21:23
  #1424
Medlem
beardbraids avatar
Sprätta upp fickan och sy fast en extra djupare påse. Och försök att inte se ut som du spelar fickpingis.
Citera
2016-12-11, 21:28
  #1425
Medlem
fliffos avatar
Hade exakt samma problem, jag sydde ihop fickan längst ner vid öppningen ca 2cm. Funkar perfekt, tog inte mer än 3 minuter heller
Citera
2016-12-11, 22:03
  #1426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliffo
Hade exakt samma problem, jag sydde ihop fickan längst ner vid öppningen ca 2cm. Funkar perfekt, tog inte mer än 3 minuter heller

Suveränt tips , men tar man två cm får man knappt in handen ! Och en cm är för lite. Man får liksom lirka upp telefonen eller ?
Citera
2016-12-11, 22:17
  #1427
Medlem
fliffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Suveränt tips , men tar man två cm får man knappt in handen ! Och en cm är för lite. Man får liksom lirka upp telefonen eller ?

Nja kanske lite mindre än 2cm nog. Ja det blir ju inte samma lediga känsla att stoppa ner handen. Jag gjorde det i panik innan jag skulle dra på en fest, helt nya byxor o telefonen trilla ut varje gång jag satte mig ner. Problemet är ju att fickorna är "snea", jämfört med en jeansficka som är öppen rakt uppifrån. Så att kunna ha mobilen säkert i fickan samtidigt som du kan använda den för att vila händerna lite snyggt kan du glömma, det är antingen eller tyvärr.

Något som skulle kunna funka är kanske om du syr fast 2-3 korta resorband längst ner. Hindrar grejerna från att trilla ut men du får fortfarande ner handen. Kolla med en skräddare, kan inte kosta mycket att få fickorna fixade
Citera
2016-12-12, 02:30
  #1428
Medlem
Finns det något speciellt (eller i alla fall lättgooglat) namn för den sortens brallor som Tatum har på sig i det här klippet - komplett med hängslen? Och finns dylika att få tag på via någon webbsida inom rikets gränser tro?
__________________
Senast redigerad av SlaktarBosse 2016-12-12 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in