2016-12-12, 06:38
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2016-12-14, 10:12
Medlem
DrRockzos avatar
Tänkte kolla om jag kan få lite hjälp med era synpunkter på ett par MTM-byxor jag fått hem från Luxire. Beställde ett par sk. "fit-test trial pants".

Har även mailat bilder till Luxire och bett om råd.

Bilder: http://imgur.com/a/PMm3f

Min ytterst amatörmässiga analys:

Rumpan
Något tight kanske?

Bakre lår/knä
Fula veck

Längden
De når upp precis till naveln, tycker det känns som en lagom längd. Tycker jag fått till ett lagom "half break" vid fötterna? (Om jag t.ex. skaffar flanellbyxor med slag, bör längden kortas något då för att slaget ska ligga bättre, typ "no break"?)

Luxire föreslog att jag skulle minska "inseam at crotch" med 0,6 cm och öka "backrise at crotch" med motsvarande 0,6 cm. Tycker det låter som väldigt små justeringar, vad tror ni?

Tanken är att jag ska sätta en så bra form som möjligt innan jag tar hem finare tyger. Eftersträvar en klassisk form med raka linjer och snyggt fall.

Ber om ursäkt för kanske något rörigt inlägg men skulle väldigt gärna uppskatta er expertis
Citera
2016-12-16, 16:30
Medlem
DrRockzos avatar
För att förtydliga, är alltså ute efter ett rakt och snyggt fall. Kollade lite i "posta era bilder"-tråden och det är något sånt här jag är ute efter som t.ex. den eleganta Tramp-pope http://imgur.com/a/qb8Zj .

Borde jag kanske öka vidd på både lår, knä och fot? Måtten i cm jag angav på dessa byxor är (är tyvärr lite päronformad och något konsultfet på 86 kg / 184 cm):

Waist: 47
Half hips: 56
Front rise: 24
Back rise: 43
Thighs 34
Knee 24
Ankle opening 21
Inseam 84
Length 110

Tips mottages tacksamt
Citera
2017-01-08, 21:48
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Chinos fickskärning gör att mobilen ramlar ut , då den är skuren "långt ner " och inte som på jeans. I bakfickan kan man inte ha telefon när man sitter ner . Vad göra ?

Mobilen brukar jag alltid ha i innerficka på kavajen. Någon mer som brukar ha det? Väldigt bekvämt att ha den där, alltid lätt att nå och den syns inte.
Citera
2017-01-18, 13:42
Medlem
JustZlatans avatar
Ser byxor som är "hight waist" bra ut? Är det meningen att dom ska sitta på höften och se ut som säckar eller ska dom sitta högt upp på magen och se normala ut?
Citera
2017-01-18, 16:00
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ser byxor som är "hight waist" bra ut? Är det meningen att dom ska sitta på höften och se ut som säckar eller ska dom sitta högt upp på magen och se normala ut?
Inte för att vara så, men gissa en gång. Självfallet ska de sitta vid midjan. Huruvida det ser bra ut är en smakfråga, personligen gillar jag det, det bör även läggas till att det i stort sett är ett måste om du bär kavaj.
Citera
2017-01-18, 16:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Inte för att vara så, men gissa en gång. Självfallet ska de sitta vid midjan. Huruvida det ser bra ut är en smakfråga, personligen gillar jag det, det bör även läggas till att det i stort sett är ett måste om du bär kavaj.

Men det vanligaste är väl att ha "mid rise" när man bär kavaj och kostym? Det finns moderna kostymbyxor som är low rise också.

Här är en bild med hight waist och de ser ut att sitta på höften. Jag tycker att det ser ganska coolt ut.

http://cdn.yoox.biz/36/36898114ts_13_n_r.jpg
Citera
2017-01-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men det vanligaste är väl att ha "mid rise" när man bär kavaj och kostym? Det finns moderna kostymbyxor som är low rise också.

Här är en bild med hight waist och de ser ut att sitta på höften. Jag tycker att det ser ganska coolt ut.

http://cdn.yoox.biz/36/36898114ts_13_n_r.jpg

Fast det där är väl knappast klassisk stil?

Förövrigt väldigt fult.
Citera
2017-01-30, 01:01
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disipador
Fast det där är väl knappast klassisk stil?

Förövrigt väldigt fult.
Han trollar bara.
Citera
2017-02-10, 10:54
Medlem
Chalices avatar
Är det någon som testat Luxires tjänst där man skickar in ett par byxor man redan har och låter dem kopiera dessa?

Om det funkar verkar det betydligt smidigare och lättare att få en perfekt passform än att hålla på att måtta själv.

Någon som kan ge ett omdöme?
Citera
2017-02-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Är det någon som testat Luxires tjänst där man skickar in ett par byxor man redan har och låter dem kopiera dessa?

Om det funkar verkar det betydligt smidigare och lättare att få en perfekt passform än att hålla på att måtta själv.

Av vad jag har läst i Luxire-tråden på styleforum så skall det funka alldeles utmärkt. Har dock aldrig provat själv.
Citera
2017-02-10, 12:38
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice

Citat:
Ursprungligen postat av Defuniac
Av vad jag har läst i Luxire-tråden på styleforum så skall det funka alldeles utmärkt. Har dock aldrig provat själv.

Den uppfattningen har även jag. Alltså inte provat själv men de som har provat verkar nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in