2016-08-19, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Jag har ett par chinos från Charles Tyrwhitt i passform classical fit. Midjan är i princip perfekt enligt mig (runt 1-2 centimeter under den naturliga midjan).

Var är den naturliga midjan?

Edit: Asch! Så svarar du på just den frågan på nästa sida...

Citat:
Ursprungligen postat av Burnham
Midjan är den smalaste delen av överkroppen, bortsett från armhålorna då. För mig sitter byxor precis på/lite över naveln, vilket som är helt perfekt för mig.
Citera
2016-08-20, 14:57
Medlem
Hej!
Letar efter nån sorts flanellbyxa och hittade dessa från jl
http://jlindeberg.se/jlindeberg/PANTS/chaze-flannel-twill/50036035,sv_SE,pd.html?dwvar_50036035_colorPattern =50036035_GreyMelange_009371
Vad är era synpunkter på dem? Förstår att det inte är någon toppkvalitet eller ens ull... Men köper man grisen i säcken? 😁 nöjer mig med något som bara "duger"
Citera
2016-08-20, 17:35
Medlem
Vorwaertss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Hej!
http://jlindeberg.se/jlindeberg/PANTS/chaze-flannel-twill/50036035,sv_SE,pd.html?dwvar_50036035_colorPattern =50036035_GreyMelange_009371
Vad är era synpunkter på dem? Förstår att det inte är någon toppkvalitet eller ens ull... Men köper man grisen i säcken? 😁 nöjer mig med något som bara "duger"

Byxorna du länkade är gjorda på Bomull och inte Ull. Försök att hitta något med 100% Ull istället. Sen tycker jag inte att J.Lindeberg håller någon vidare kvalitet för priset man får ge för dem.
Citera
2016-08-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Hej!
Oscar Jacobson har några olika, åtminstone modellerna Damien och Dean finns i flanell. Tyvärr är det inte speciellt tydligt på hemsidan vilket tyg det är frågan om för respektive färg (mörkgrå flanell finns iaf, jag har för mig att det finns även mörkblå flanell). De är ganska moderna i snittet, dock inte fullt så slimmade som JL.
Citera
2016-08-21, 09:38
Medlem
Vorwaertss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Oscar Jacobson har några olika, åtminstone modellerna Damien och Dean finns i flanell. Tyvärr är det inte speciellt tydligt på hemsidan vilket tyg det är frågan om för respektive färg (mörkgrå flanell finns iaf, jag har för mig att det finns även mörkblå flanell). De är ganska moderna i snittet, dock inte fullt så slimmade som JL.
Jag har ett par blå flanellbyxor från Oscar Jacobson med Super 100-tyg från Vitale Barberis Canonico, men som du säger är det relativt lågt skurna och smala.
Citera
2016-08-22, 16:49
Medlem
DrRockzos avatar
Funderar på att slå till på mina första flanellbyxor, var lite inne på Luxire men ser att SuitSupply har för drygt 1300 kr med tyg från VBC. Låter prisvärt, någon som provat?

Tänker t.ex. på dessa http://eu.suitsupply.com/sv/trousers/byxor-gra/B717.html
Citera
2016-08-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vorwaerts
Byxorna du länkade är gjorda på Bomull och inte Ull. Försök att hitta något med 100% Ull istället. Sen tycker jag inte att J.Lindeberg håller någon vidare kvalitet för priset man får ge för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov

Citat:
Ursprungligen postat av Vorwaerts
Jag har ett par blå flanellbyxor från Oscar Jacobson med Super 100-tyg från Vitale Barberis Canonico, men som du säger är det relativt lågt skurna och smala.

Tack för synpunkterna!
Citera
2016-08-27, 17:12
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Funderar på att slå till på mina första flanellbyxor, var lite inne på Luxire men ser att SuitSupply har för drygt 1300 kr med tyg från VBC. Låter prisvärt, någon som provat?

Tänker t.ex. på dessa http://eu.suitsupply.com/sv/trousers/byxor-gra/B717.html

Jag undrar också detta, någon som har koll?
Citera
2016-09-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Text ang. guardsmans slant.

Jag har en fundering gällande hur mycket guardsmans slant man kan ha på sina byxor utan att det ser konstigt ut. Du beskrev tidigare för mig att det är guardsmans slant vanligtvis innebär att man har ungefär 1,5 cm i skillnad mellan framben och bakben på byxorna (om jag inte förstått fel). Är detta vad som rekommenderas? Har du haft kunder som har önskat större skillnad? 2 cm? 2,5 cm? Om ja, har det sett ok ut på dessa byxor eller blir det för stor skillnad helt enkelt?
Citera
2016-09-22, 12:20
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelWinwood
Jag har en fundering gällande hur mycket guardsmans slant man kan ha på sina byxor utan att det ser konstigt ut. Du beskrev tidigare för mig att det är guardsmans slant vanligtvis innebär att man har ungefär 1,5 cm i skillnad mellan framben och bakben på byxorna (om jag inte förstått fel). Är detta vad som rekommenderas? Har du haft kunder som har önskat större skillnad? 2 cm? 2,5 cm? Om ja, har det sett ok ut på dessa byxor eller blir det för stor skillnad helt enkelt?

Asså skippa ordet guardsman. Man kan ha större vinkel ja. Har haft ett par övervintrade mods som velat ha mkt vinkel till sina chelseakängor och jodhpurs. Typ 1 1/2". Men det funkar med väldigt få skor. Det jag rekomnenderade är lagom till de flesta lågskor.
Citera
2016-09-23, 11:12
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Asså skippa ordet guardsman. Man kan ha större vinkel ja. Har haft ett par övervintrade mods som velat ha mkt vinkel till sina chelseakängor och jodhpurs. Typ 1 1/2". Men det funkar med väldigt få skor. Det jag rekomnenderade är lagom till de flesta lågskor.

Funkar den typen av "operation" även om byxorna har slag? Skulle du säga att vilken ändringsskräddare som helst klarar av det?
Citera
2016-09-23, 19:31
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Funkar den typen av "operation" även om byxorna har slag? Skulle du säga att vilken ändringsskräddare som helst klarar av det?

Slag måste vara raka dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in