2016-11-13, 19:52
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Hon har verkligen sina ljusa stunder.

Citat:
Precis som de bortglömda männen och kvinnorna i USA, så törstar de bortglömda männen och kvinnorna i Sverige efter att bli tagna på allvar. Medan politikerna är upptagna med att blidka olika minoriteter växer bitterheten och känslan av att vara övergivnen bland den stora, tysta majoriteten. Människor som är trötta på att bli uppfostrade och tillrättavisade, människor som vill ha rättvisa, ett fungerande välfärdssystem, ordning och reda. Den politiker som förstår detta kommer att ta hem segern i valet 2018.

Hänsynslös sanning som borde stoppas i halsen på politiska-, media- o kulturetablissemanget

Men herregud. Rättvisa, ett fungerande välfärdssystem och ordning och reda vill väl även "minoriteterna" ha (vilka hon nu menar med minoriteterna - judarna? de homosexuella?)
Men visst, det är bara att säga grattis åt de högerextrema som fått en salongsfähig opportunist att hålla i handen. Tvi vale.
Citera
2016-11-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men herregud. Rättvisa, ett fungerande välfärdssystem och ordning och reda vill väl även "minoriteterna" ha (vilka hon nu menar med minoriteterna - judarna? de homosexuella?)
Men visst, det är bara att säga grattis åt de högerextrema som fått en salongsfähig opportunist att hålla i handen. Tvi vale.
Håller med. Hennes texter är mönsterexempel på högerpopulism. Det här går säkert hem i stugorna. För vem fan vill inte ha ordning och reda!?
Citera
2016-11-30, 22:34
Medlem
Såg henne med mannen i Historieätarna. Vackert par får man lov att säga.
Citera
2016-12-05, 22:48
Medlem
Kan nån som är så snygg ens bli portad från media? Alltså allvarligt.
Satt och tänkte på henne och Birro, dem blir ju jämförda ibland som "inte pk" men ändå lite kulturelit sådär. Men Birro vevar ju bara på, jag tror aldrig han kommer kunna accepteras av kultureliten. Inte på riktigt. Det kommer Heberlein, finns inte en chans att hon kommer vara ute i kylan någon längre tid. Varför? För att hon är jävligt skicklig. Kanske manipulativ men skicklig. Jag menar så här: hon skriver något ganska grovt högerpopulistiskt, tas emot med jubel av sd-bloggare och annan ultrahöger, och sen skriver hon ett gråtmilt inlägg om hur förtvivlad hon är för att Lucian blev mobbad av rasister. Det där är listigt. Det kostar ingenting men ser fint ut och kan "väga upp" det hon skrivit tidigare. Eftersom folk är idioter och går på vad som helst.
Jag är nästan lite imponerad. Fast nånstans inom mig tycker jag illa om att fejk går hem i stugorna.
Citera
2016-12-06, 10:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Kan nån som är så snygg ens bli portad från media? Alltså allvarligt.
Satt och tänkte på henne och Birro, dem blir ju jämförda ibland som "inte pk" men ändå lite kulturelit sådär. Men Birro vevar ju bara på, jag tror aldrig han kommer kunna accepteras av kultureliten. Inte på riktigt. Det kommer Heberlein, finns inte en chans att hon kommer vara ute i kylan någon längre tid. Varför? För att hon är jävligt skicklig. Kanske manipulativ men skicklig. Jag menar så här: hon skriver något ganska grovt högerpopulistiskt, tas emot med jubel av sd-bloggare och annan ultrahöger, och sen skriver hon ett gråtmilt inlägg om hur förtvivlad hon är för att Lucian blev mobbad av rasister. Det där är listigt. Det kostar ingenting men ser fint ut och kan "väga upp" det hon skrivit tidigare. Eftersom folk är idioter och går på vad som helst.
Jag är nästan lite imponerad. Fast nånstans inom mig tycker jag illa om att fejk går hem i stugorna.

Som (relativt) ung och stilig kvinna har hon helt klart ett annat utrymme i kulturmediebranschen än en medelålders man som Birro. Det är som med Katrine Kielos, hon hade aldrig fått det utrymmet som man, eller tillåtits att spela så mycket på sin egen person och helt utan motstånd.

Sedan är det kanske så att Heberlein har en del hållhakar på folk i kultursvängen, det har ju funnits antydningar här i tråden om att hon har knullat runt rätt friskt både med akademiker och med mediepersoner av båda könen.
Citera
2016-12-06, 11:19
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Som (relativt) ung och stilig kvinna har hon helt klart ett annat utrymme i kulturmediebranschen än en medelålders man som Birro.
Relativt ung = född 1970
Medelålders man = född 1972
Really? Hon är alltså två år äldre än Birro.

Och förvisso är smaken delad, men 'stilig'? Hon ser ju ut som en kvinnlig version av Robert Smith (i The Cure).
https://www.google.se/search?q=ann+h...ZBBukQ_AUIBigB
Psykofarmakasvullen med ojämnt läppstifft och stirrig blick, brrr.
Senast redigerad av mikaels 2016-12-06 kl. 11:21.
Citera
2016-12-06, 12:18
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Sedan är det kanske så att Heberlein har en del hållhakar på folk i kultursvängen, det har ju funnits antydningar här i tråden om att hon har knullat runt rätt friskt både med akademiker och med mediepersoner av båda könen.

Ja, hon har hållhakar.
Citera
2016-12-06, 14:01
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Som (relativt) ung och stilig kvinna har hon helt klart ett annat utrymme i kulturmediebranschen än en medelålders man som Birro. Det är som med Katrine Kielos, hon hade aldrig fått det utrymmet som man, eller tillåtits att spela så mycket på sin egen person och helt utan motstånd.

Hon är väl inte snygg någonstans. Sedan är hon intellektuellt undermålig och skånskt skrikig också.
Citera
2016-12-06, 14:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Relativt ung = född 1970
Medelålders man = född 1972
Really? Hon är alltså två år äldre än Birro.

Och förvisso är smaken delad, men 'stilig'? Hon ser ju ut som en kvinnlig version av Robert Smith (i The Cure).
https://www.google.se/search?q=ann+h...ZBBukQ_AUIBigB
Psykofarmakasvullen med ojämnt läppstifft och stirrig blick, brrr.

Ser man på, visste inte att de var ungefär jämnåriga. Men hon uppfattas åtminstone som hyfsat ung av många i mediebranschen.

Och nej, hon är inte min typ heller, men en del tycker helt klart att hon är söt och sexig.
Citera
2016-12-06, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Ja, hon har hållhakar.

...och är mycket bättre på att skriva manipulativt oich formellt oangripligt än Birro.
Citera
2016-12-06, 15:10
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ser man på, visste inte att de var ungefär jämnåriga. Men hon uppfattas åtminstone som hyfsat ung av många i mediebranschen.

Och nej, hon är inte min typ heller, men en del tycker helt klart att hon är söt och sexig.
Jag visste inte heller, det var därför jag kollade (och litade på svenska Wiki). Men jag tycker inte ens hon ser ung ut.
Citera
2016-12-06, 16:11
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
...och är mycket bättre på att skriva manipulativt oich formellt oangripligt än Birro.

Ja, nu är också min uppfattning att Heberlein ljuger medvetet. Jag tror alltså inte att hon "har blivit knäpp". Ta hennes ledarartikel i GP, "Sluta dela in människor i goda och onda".
http://www.gp.se/ledare/heberlein-sl...goda-1.4006494

Där skriver hon att demokraterna i USA hatar republikanerna, medan republikanerna helt enkelt tycker att demokraterna har fel. Demokraterna är alltså de hatiska, republikanerna är mer civiliserade, kan hålla isär sak och person, o.s.v.
Det är en fräck lögn, såtillvida hon inte har missat det enorma hatet mot Hillary Clinton. "Sätt henne i fängelse!" Men hur skulle hon ha kunnat missat det?
USA:s höger är generellt mer hatisk - mot kultureliten, mot de färgade, mot mångkulturen, o.s.v.
Hon ljuger också systematiskt om vad hon menar är personangrepp på henne. Strax efter att ha gjort ett riktigt lågt personangrepp, påstår hon att det är hon själv som är mest utsatt för personangrepp. Man tror inte sina ögon. Och det här är en person som skriver på en ledarsida.

Det är ingen konst att släta över med ett tårdrypande inlägg om Lucian, på facebook är det lätt att verka god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in