Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-08, 11:40
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Göran ångrade sig en vecka senare.

Nu kan han han fortsätta njuta av Heberleins texter i tidningen.
Jag gillade särskilt den här krönikan där Heberlein avslöjar svenska feministers hyckleri i burkinifrågan:
http://www.fokus.se/2016/09/forvirrade-burkiniforsvarare/

Pikant skvaller som delvis kan förklara Rosenbergs ogillande av AH är att AH tidigare hade ett lesbiskt förhållande med Göran Rosenbergs sambo sedan fem år, teologprofessorn Jayne Svennungsson. Till saken hör att Jayne är AHs chef på samma institution i Lund där AH är lektor. Den betydligt äldre Göran är tydligen mycket svartsjuk.

Jag undrar hur stämningen är i fikarummet på institutionen, eller varför inte vid paret Svennungsson/Rosenbergs frukostbord eller på gatorna i Lund där de inblandade säkert måste stöta ihop när de går och handlar? Lund är litet.

(Berättat för mig av en känd kulturperson i Stockholm som haft ett förhållande med Jayne och legat med AH för några år sen)
Senast redigerad av Ken Dryden 2016-10-08 kl. 11:45.
Citera
2016-10-13, 00:03
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Pikant skvaller som delvis kan förklara Rosenbergs ogillande av AH är att AH tidigare hade ett lesbiskt förhållande med Göran Rosenbergs sambo sedan fem år, teologprofessorn Jayne Svennungsson. Till saken hör att Jayne är AHs chef på samma institution i Lund där AH är lektor. Den betydligt äldre Göran är tydligen mycket svartsjuk.

Jag undrar hur stämningen är i fikarummet på institutionen, eller varför inte vid paret Svennungsson/Rosenbergs frukostbord eller på gatorna i Lund där de inblandade säkert måste stöta ihop när de går och handlar? Lund är litet.

(Berättat för mig av en känd kulturperson i Stockholm som haft ett förhållande med Jayne och legat med AH för några år sen)

Eh är det ok att jobba kvar på en teologisk institution om man knullat med chefen?
Ann H är mäkta populär bland "invandringskritiker" men en del andra tycker att det är ganska konstigt att hon kan fortsätta undervisa i etik. Men om hon har en hållhake på chefen kan hon väl inte få sparken.
Det hon håller på med är inte ok och hon blir bara värre och värre. Anklagar kvinnor som blivit våldtagna för att ljuga. Kommer undan med det för att hon anses lite fragil. Kan ju ta livet av sig om hon får kritik.
Alla ligger med alla i kultursvängen. En ormgrop. Heberlein skojade om det själv på facebook: hon gick på Bonniers stora party och det jobbigaste var att låtsas inte se alla hon legat med.
Citera
2016-10-13, 01:13
Medlem
Citat:

Haha, det här var en riktig godbit.Att det finns lesbiska personer på teologen är förstås i sig inget märkligt - jag känner själv till en annan person, som numera har avslutat sin karriär - men att Heberlein haft en romans med sin kvinnliga chef var litet oväntat. Eller inte. Hon gjorde under flera år kometkarriär i media och även i det akademiska livet, det finns helt klart en del dolda bykar med i bilden.
Citera
2016-10-13, 10:39
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Haha, det här var en riktig godbit.Att det finns lesbiska personer på teologen är förstås i sig inget märkligt - jag känner själv till en annan person, som numera har avslutat sin karriär - men att Heberlein haft en romans med sin kvinnliga chef var litet oväntat. Eller inte. Hon gjorde under flera år kometkarriär i media och även i det akademiska livet, det finns helt klart en del dolda bykar med i bilden.

Inget konstigt eller fel med att teologer är lesbiska eller bisexuella.
Men det här är en godbit... Om det stämmer alltså. Hoppas åtminstone att de hade sin romans efter att Heberlein började på teologen och inte innan...

Nu anklagar hon inte bara andra kvinnor för att ljuga om våldtäkt utan män för att vara våldtäktsmän när de kritiserar henne. Ett litet skov?
Citera
2016-10-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Inget konstigt eller fel med att teologer är lesbiska eller bisexuella.
Men det här är en godbit... Om det stämmer alltså. Hoppas åtminstone att de hade sin romans efter att Heberlein började på teologen och inte innan...

Givetvis inget konstigt eller fel med att det finns lesbiska eller bisexuella teologer. Den person jag tänkte på har/hade ett långt förhållande med en äldre kvinna från en annan institution på LU och det är säkerligen flera på teologen som känner till det, de har varit rätt öppna med det. Några karriärfördelar var inte inblandade, vad jag vet. Inget underligt.

Heberlein är en annan femma, och kopplingen till Göran Rosenberg och hans försök att protestera mot Fokus gör det hela ännu bättre.
Citera
2016-10-13, 20:08
Medlem
Såg häromdagen att etikdoktorn hade skrivit en under en artikel om att man inte får säga vad som helst om andra människor. Ja, det var väl apropå brunråttor. OK, håller med. Kanske att göra lite flr stor sak av en krönika. Men ok.
Själv förödmjukar hon folk och antyder att dem är våldtäktsmän. Nog för att man har sett mycket på nätet men det där fick det att isa sig i ådrorna på mig. "Kan du inte hålla fingrarna i styr" osv. Det hade varit vidrigt även om hon inte var teolog. Nu blir det lite extra.
Jävla vidrigt, oavsett om hon är uppe i ett skov eller inte.
Citera
2016-10-13, 20:10
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Själv förödmjukar hon folk och antyder att dem är våldtäktsmän. Nog för att man har sett mycket på nätet men det där fick det att isa sig i ådrorna på mig. "Kan du inte hålla fingrarna i styr" osv. Det hade varit vidrigt även om hon inte var teolog. Nu blir det lite extra.
Jävla vidrigt, oavsett om hon är uppe i ett skov eller inte.
Har du några exempel?
Citera
2016-10-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du några exempel?

Gå in på hennes facebooksida, den är offentlig. Hon förnedrar ett par, en man och hans fru. Jag orkar inte se eländet igen.
Citera
2016-10-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du några exempel?
En man citerar AH:
Citat:
"Jag är född 1970. Blev tonåring 1983. Jag kan inte påstå att jag levt i en ovanligt skyddad miljö - växte upp på Sofielund i Malmö, sedan Svedala, flyttade tillbaka till Malmö som artonåring, först Kirseberg, sedan Möllevången och Sankt Knut. Inte på något sätt de finaste delarna av Malmö, tvärtom rätt ruffiga kvarter med öppen droghandel (Möllevången och Sankt Knut), gängkriminalitet (överallt) samt gatuprostitution (Sankt Knut).
Ändå har alla dessa gruppvåldtäkter som jag nu läser jämnåriga berätta om undgått mig. Nej, det är naturligtvis inget de själva råkat ut för - men de har hört, de har sett, alla vet att det var så. Verkligen? Min starka känsla är att dessa plötsliga minnen om gruppvåldtäkter och övergrepp handlar om något annat än om vad som faktiskt är sant. Det är ett otäckt sätt att förringa den situation vi befinner oss i nu, med fler överfallsvåldtäkter och fler gruppvåldtäkter. Sluta genast hitta på."
I den efterföljande diskussionen om vad AH egentligen menar får mannen detta svar av AH:
Citat:
INGEN har berättat för mig att HON själv blivit utsatt. Därmot är det en hel del som "har hört". Struntprat. Varför skyddar du våldtäktsmän, Leffe? Jag börjar tro att du har egna intressen i det här. Har du själv svårt att hålla dina fingra i styr?
En kvinna avfärdas med:
Citat:
Du kan uppenbarligen inte läsa innantill. Läs en gång till. Jag diskuterar inte med människor som inte klarar av att förstå en enkel text.
Citera
2016-10-14, 17:43
Medlem
Citat:
Pikant skvaller som delvis kan förklara Rosenbergs ogillande av AH
Ogillandet verkar vara högst ömsesidigt. Rosenbergs medverkan i veckans Studio Ett i P1 kommenteras kortfattat av AH:
Citat:
Häpnadsväckande okunnigt - eller fegt?
samt ironiskt
Citat:
Göran Rosenberg ger än en gång prov på sin enorma kompetens.
Citera
2016-11-12, 16:46
Medlem
rapiers avatar
Ann har skrivit en bra och träffande krönika på Ledarsidorna.se gällande USA-valet och allt förakt som resultatet gett i medierna. Smakdomare som Ernman m.m. får en käftsmäll.

http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-heberlein-usa-valet-och-det-glomda-folket/
Citera
2016-11-12, 17:55
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Ann har skrivit en bra och träffande krönika på Ledarsidorna.se gällande USA-valet och allt förakt som resultatet gett i medierna. Smakdomare som Ernman m.m. får en käftsmäll.

http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-heberlein-usa-valet-och-det-glomda-folket/

Hon har verkligen sina ljusa stunder.

Citat:
Precis som de bortglömda männen och kvinnorna i USA, så törstar de bortglömda männen och kvinnorna i Sverige efter att bli tagna på allvar. Medan politikerna är upptagna med att blidka olika minoriteter växer bitterheten och känslan av att vara övergivnen bland den stora, tysta majoriteten. Människor som är trötta på att bli uppfostrade och tillrättavisade, människor som vill ha rättvisa, ett fungerande välfärdssystem, ordning och reda. Den politiker som förstår detta kommer att ta hem segern i valet 2018.

Hänsynslös sanning som borde stoppas i halsen på politiska-, media- o kulturetablissemanget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in