2020-02-11, 16:02
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Ann Heberlein slutar skriva i Nyheter Idag för att kunna börja skriva i Expressen igen.
(Ett rykte jag fått från bekanta i mediabranschen...)

Heberlein är en Klickmagnet med förmågan att provocera, byta åsikt och producera texter i hög takt.
På sistone har hon börjat säga ifrån mot sin rasistiska svans, vilket är en lättnad för oss som trodde att hon utvecklats till en ny Ingrid Carlqvist. Hon gör numera t.o.m åthutningar åt sin make när han trampar i klaveret i sociala medier. Hon har sansat sig, åtminstone tillfälligtvis, och de krisande tidningshusen kommer säkert välkomna henne tillbaks när hon suttit i karantän ett tag. De har knappast råd att tacka nej till karismatiska och produktiva skribenter.
En förutsättning är självfallet att hon slutar skriva i Nyheter Idag, som inte ses som rumsrent.
Det ska bli intressant att se om ditt skvaller visar sig stämma.
Citera
2020-02-17, 19:15
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det är ju hennes grej, att byta åsikt jämt och sen energiskt slåss för sin nya åsikt. Största lågvattenmärket här var när hon tyckte småkillar som dras in i gängkriminalitet i 12 årsåldern bara kan skärpa till sig - och det vet hon för att hon varit psykiskt sjuk. Killen som tagit sig ur kriminaliteten i Malmö gav mycket bra svar till henne när han sa att även om hon haft det jobbigt så vet hon i det fallet inte vad hon pratar om. Det är ju Anns grej, att tala om för andra jämt hur det ligger till, utan koll. Hon ger ju ett väldigt självupptaget intryck då. Hon såg obalancerad ut, vilket hon säkert är också. Möjligen för att Erik tröttnat på henne.

Hon gick ut på facebook med att hon skulle sluta skriva i sociala medier för några dar sen och jag tänkte, det är inte möjligt. Hon kommer aldrig klara av att avstå från kicken. Sociala medier är ett lätt sätt att få snabb bekräftelse och Heberlein gillar att stå i centrum.
Ja hennes grej är att byta åsikt, tala om för andra hur det ligger till och att vara narcissist. Nåt slags högernyliberal. Skitläskig.
Citera
2020-02-21, 00:16
Medlem
hestahodets avatar
https://twitter.com/NiklasJonsson91/...25299295019019

Ett färskt exempel på Fru Heberleins vindflöjel-beteende
Citera
2020-02-21, 21:52
Medlem
Hon påstår på twitter att hon blivit våldtagen. Genast infinner sig frågan. Hade snubben en papperspåse över huvudet när han genomförde våldtäkten med tanke på att ingen normalt funtad snubbe hade ens kommit på tanken att stoppa in sin dolme i en sån enormt ful tjej och som pratar rotvälska.
Eller så är det bara en lögn - hon försöker framstå som attraktiv (vilket hon inte är) och att hon också biir knullad fast hon egentligen inte blir det.
Citera
2020-02-21, 22:22
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Hon påstår på twitter att hon blivit våldtagen. Genast infinner sig frågan. Hade snubben en papperspåse över huvudet när han genomförde våldtäkten med tanke på att ingen normalt funtad snubbe hade ens kommit på tanken att stoppa in sin dolme i en sån enormt ful tjej och som pratar rotvälska.
Eller så är det bara en lögn - hon försöker framstå som attraktiv (vilket hon inte är) och att hon också biir knullad fast hon egentligen inte blir det.

När skulle detta ha hänt?
Citera
2020-02-21, 22:34
Medlem
Velourias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
När skulle detta ha hänt?

När hon var 18-19, runt den åldern ungefär.
Citera
2020-02-21, 22:59
Medlem
sillynamnams avatar
Hon glömmer ju vad hon har sagt själv och ibland bara nån dag tidigare. Och så kör hon med en uppsättning regler för sig själv och en för alla andra, man kan lätt se henne ge andra åthutningar om saker hon gjort alldeles nyss själv, det är hysteriskt roligt på sitt sätt men lite skrämmande också för hon har väl en uppsättning diagnoser, bipolär är hon öppen med men troligtvis borderline eller narcissism också. Vet inte om jag tycker att det är mer rätt åt henne eller synd om henne för att hennes svans nu vänder sig emot henne. Men hon har liksom tagit gamla visdomsord som "må den som är utan synd kasta den första stenen" och vänt på det. Jag får kasta sten när och hur jag vill och särskilt på folk som gör som jag har gjort eller som jag kommer att göra när jag glömt det jag tycker idag.
Citera
2020-02-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velouria
När hon var 18-19, runt den åldern ungefär.
Det är märkligt när man kommer med dylika anklagelser så lång tid efter att det har hänt.
Tycks ha blivit populärt bland uppmärksamhetstörstande damer, att tala om att de har minsann blivit våldtagna de med. Men polisanmälde de det då ? Om inte, varför då ta upp det 40 år senare ?
Citera
2020-02-22, 12:44
Medlem
deLuzes avatar
Är det inte anmärkningsvärt att en person som skrivit boken Konsten att ta ansvar, ofta verkar vilja smita undan ansvaret för sina klavertramp.

Ann Heberlein jagas av kronofogden med en skatteskuld på en halv miljon - skyller på sin revisor

Finns det fler exempel?
Citera
2020-02-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deLuze
Är det inte anmärkningsvärt att en person som skrivit boken Konsten att ta ansvar, ofta verkar vilja smita undan ansvaret för sina klavertramp.

Ann Heberlein jagas av kronofogden med en skatteskuld på en halv miljon - skyller på sin revisor

Finns det fler exempel?

Det där passar ju bra i moderaterna. Heberlein lanserar egotrippen, pekar finger åt andra, skyller ifrån sig osv.

Apropå att hon blivit våldtagen, det gick hon ut med för för första gången några år sen. Killen hon ska ha blivit våldtagen av var vänster och hade rastaflätor. Påstod hon alltså och det kan väl ha varit sant eller inte sant, svårt att kontrollera. Men det var ett utspel för att få uppmärksamhet eller säga: du får inte kritisera mig för det är synd om mig eftersom jag har blivit våldtagen.
Citera
2020-02-22, 15:45
Medlem
Jag undrar hur hon har det i sitt äktenskap egentligen. Känns mer som att hennes helomvändning är ett barnsligt sätt att tvåla till sin man. Han tycker en sak och då ska hon tycka tvärtemot.
Magkänslan jag har som säkert är åt helvete, men det är nåt som inte stämmer.
Citera
2020-02-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser
Jag undrar hur hon har det i sitt äktenskap egentligen. Känns mer som att hennes helomvändning är ett barnsligt sätt att tvåla till sin man. Han tycker en sak och då ska hon tycka tvärtemot.
Magkänslan jag har som säkert är åt helvete, men det är nåt som inte stämmer.
Haha lite roligt i att det var en på festen som jag var på igår som sa ungefär samma sak.
Det spekulerades även i att hon nog snart kommer sluta jobba för Sonesson också. Vänder Heberlein så vänder hon helt om med allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in