Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-10, 17:39
  #1
Medlem
http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...ost-forsvunnen

I dag släpps hennes senaste bok, ”Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva”.
Citera
2009-01-10, 17:44
  #2
Medlem
Tazquas avatar
Timat var det ju i vilket fall
Citera
2009-01-10, 17:48
  #3
Medlem
Big_Bites avatar
Den boken får ju massa gratis reklam nu, varenda jävel kommer att köa för att få ett ex. (Stieg Larsson-syndromet, fast han kommer nog inte tillbaka)
När hon sedan inte orkar gömma sig längre kommer hon fram igen och cashar in.

Låter nästan för bra för att vara sant annars.
Vad handlar boken om?
Är hon självmordsbenägen som titeln ger sken utav eller?
Citera
2009-01-10, 17:50
  #4
Medlem
Squalos avatar
Hon hoppas väl på uppmärksamhet som marknadsföring för sin bok. Skattebetalarna står för kalaset och polispådraget istället för hon själv.

Hoppas dom inte lägger några resurser på det.
Citera
2009-01-10, 17:52
  #5
Avstängd
jewhaens avatar
Squalo har nog rätt, PR-trick. Sen har hon ju bara varit borta drygt ett dygn. Hon kan väl ta hand om sig själv ett tag. Får se vart det leder.
Citera
2009-01-10, 18:17
  #6
Medlem
Ger mig fan på att hon tog en sista minuten till Grekland och sa till sina nära: "Jag ska bara ut och köpa tidningen."

Sen kommer hon hem solbränd, och säger att allt bara var ett missförstånd medans hon lutar sig tillbaka och njuter av all gratis PR.
Citera
2009-01-10, 18:20
  #7
Avstängd
Classiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Hon hoppas väl på uppmärksamhet som marknadsföring för sin bok. Skattebetalarna står för kalaset och polispådraget istället för hon själv.

Hoppas dom inte lägger några resurser på det.

Lägg ner! Tror du verkligen att en så begåvad person som Ann H skulle ställa till med en sådan cirkus som ett PR-trick? När hennes förra bok dessutom handlade om vikten av att ta ansvar? Nej, du Squalo, du får nog tänka om.
Citera
2009-01-10, 18:24
  #8
Medlem
Hon skrev en debattartikel på någon av kvällstidningarna, om det var igår eller förrgår eller tidigare, men jag hittar den inte.
Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2009-01-10, 18:25
  #9
Medlem
Herregud, Ann Heberlein är diagnosticerad med biopolär sjukdom typ 2, tidgare kallad manodepressivitet. Boken som utkommer idag handlar just om det och att hon är försvunnen borde rimligen uppmana till medkänsla och inget annat.
Citera
2009-01-10, 18:27
  #10
Avstängd
Classiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayn
Herregud, Ann Heberlein är diagnosticerad med biopolär sjukdom typ 2, tidgare kallad manodepressivitet. Boken som utkommer idag handlar just om det och att hon är försvunnen borde rimligen uppmana till medkänsla och inget annat.

Jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv...
Citera
2009-01-10, 18:28
  #11
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Lägg ner! Tror du verkligen att en så begåvad person som Ann H skulle ställa till med en sådan cirkus som ett PR-trick? När hennes förra bok dessutom handlade om vikten av att ta ansvar? Nej, du Squalo, du får nog tänka om.
Så bara för att en person är begåvad innebär det per automatik att den även är skrupelfri?

Enligt vad som skrivs om henne är hon visst självmordsbenägen.
Om hon nu begått självmord verkar det konstigt att göra i en tid som denna då hennes bok skall släppas.

Antingen har hon tänkt ut en bra PR pln och håller sig undan ett tag eller så har hon gjort slag i saken.
Vilket som så ger det henne reklam för boken, vilket kommer att generera pengar för henne eller hennes efterlevande.
Citera
2009-01-10, 18:31
  #12
Medlem
Sordids avatar
Tror knappast det handlar om det, men jag vill minnas att jag läst om att det där med att hon är försvunnen bara ska vara nys, och att familjen är upprörd över det. Men jag hittar inte artikeln på nätet nu.

Som "Det var inte mitt fel" har sålt, mot alla odds, tror jag knappast att prtrick har behövts alls. "Jag vill inte dö..." har sålt bra på den tidigare boken, redan innan det skrevs om den. Vilket larv.
__________________
Senast redigerad av Sordid 2009-01-10 kl. 18:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback