2016-12-06, 00:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Du resonerar inte som en Sverigedemokrat, såna brukar vara mer traditionsbundna och pro-svenska.
Och varför ska vi vara "bättre" än islamister? Åtminstone när det gäller traditioner är vi säkert lika som de.

De flesta SD-väljare är nog som mig, sen finns det så klart skrot och korn i alla partier som blir upprörda över att ett svart barn är Lucia. Jag kan slå vad om att i stort sett alla som blir arga över detta inte ens är religiöst kristna, så varför de bryr sig om en kristen högtid som Lucia är svårt att förstå. Det kan nog klassas som ett i-lands problem.

Nej, du kanske är likadan som islamister, men det är inte jag.
Senast redigerad av JustZlatan 2016-12-06 kl. 00:42.
Citera
2016-12-06, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är väl därför föräldrarna bad om att reklamen skulle tas bort. De vill skydda sitt barn från dom rasistiska analfabeterna.
Skadan är redan skedd Einstein
Citera
2016-12-06, 01:17
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Skadan är redan skedd Einstein

Och vems fel är det, mobbarna eller mobboffret?
Citera
2016-12-06, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du har ju missat hela poängen och idén bakom reklamen. Du är exakt så lurad feministerna vill att du ska vara.

De ställer dig mot två alternativ uppbyggda av falska premisser. Antingen köper du idén om den svarta luciapojken (då går du fri) eller så gör du det inte. Då är du rasist och har förlorat.

Alternativet att inte ogilla svarta småpojkar överhuvudtaget men ändå anse att det är onödigt att göra dem till Lucia i en reklam som symbol för identitetspolitik, eftersom det förmodligen inte finns i verkligheten, existerar inte, tillsammans med alla andra alternativ.

Folk har inte problem med ungens hudfärg, utan hela konceptet med reklamen. Lucia är en stark svensk tradition och nu tycker många Åhléns har pissat på deras tradition.

Personligen är jag mindre konservativ av mig så mitt problem är inte själva brytande av traditionen, utan att de använder sig av en stackars pojke för att få fram sin propaganda. Jag använder ordet propaganda för det är exakt vad det är i ordets rätta bemärkelse.

Den pojken är förmodligen lika lite integrerad som alla andra i hans målgrupp. Lika utsatt och lika utanför. En luciautstyrsel kommer näppeligen hjälpa.

Du vet lika väl som jag att det inte finns en marknad för svarta porkar som vill vara lucia. Det handlar om något annat. De kunde inte bry sig mindre om varken pojken eller lucia.

Nu har detta tyvärr skadat den stackars pojken. Till vilken nytta?! När de dessutom förmodligen visste att folk skulle gå banans.

Bland det bästa jag läst på FB. Hatten av.
Citera
2016-12-06, 02:23
Medlem
Ålens hade ju inget annat val. En blond söt helsvensk skulle skapa hat mot företaget. Tycker synd om pojken. Föräldrarna skyller jag inte heller på då de inte kunde veta vad företaget hade att välja
Citera
2016-12-06, 06:16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag skiter i huruvida du reagerar på reklam eller ej.

Blonda lucior har alltid varit norm i Sverige och är helt normalt vare sig du vill det eller inte. Men om jag föredrar enbart blonda kvinnor som lucia i Sverige, har du problem med det isåfall?

Du förstår verkligen inte problemet som ligger bakom allt detta. Du får det att låta som att jag har problem med svarta småpojkar, vilket jag inte har. Det är inte det där handlar om.

Sveriges förfall är hugget i sten när dess befolkning inte ens förstår problemen. Säger som Crille P: Det är så jävla kört!

Ja, smaken är som baken, även när det gäller lucior.
Själv skulle jag föredra en historiskt korrekt lucia och eftersom Lucia kommer ifrån Syracusa på Sicilien så skulle jag vilja har en kvinnlig, brunögd och mörkhårig lucia.
Citera
2016-12-06, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Har du själv blivit mobbad eller nedvärderar någon gång?

Ansvaret skulle jag nog säga ligger hos de vuxna människor som väljer att inte respektera andra.

Ok! Då tycker jag att vi göra testet med Profeten Muhammed som hund, då kommer media och politiker tycka att de är fel att visa profeten Muhammed som hund, alla journalister kommer gulla som fan så att muhammedanerna inte skall bli kränkta.

Påstår inte vuxna människor beter sej lämplig, men konstanterna bara fortfarande bara är ord och det kommer bli mycket värre när man provocera muhammedanerna med en bild om att deras pedofil profet som hund. Då kommer jorunalisterna göra allt för tycka synd om de muhammedanska svinen.

Sedan förstår man folk mer och mer av den Svenska kulturen bli förstörd av det mångkulturella samhället, skolavslutningar i kyrkan borta, Lucia skall vara en negerpojke istället för en vacker flicka och snart skall väl jultomten vara en IS krigare som spränger barn i Allhas ära.

Man har tom tagit firande av Karl XII dödsdag.

När jag gick i skolan , så valde man en vacker flicka som lucia , just för hon var vacker och symboliserade julen, man valde inte flickan med ett alldeles för högt BMI eftersom hon då inte var vacker och därav dög för uppgiften, hon skulle vara blond och ha ariska drag..
Senast redigerad av 53280 2016-12-06 kl. 06:59.
Citera
2016-12-06, 06:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marbodal
Ålens hade ju inget annat val. En blond söt helsvensk skulle skapa hat mot företaget. Tycker synd om pojken. Föräldrarna skyller jag inte heller på då de inte kunde veta vad företaget hade att välja

Kommer till ett visst sådant läge. Detta med nu just Lucia att det nu ska dras upp varje år har blivit lite av en följetong och tokvänstern hade ju fått frispel om nu Åhléns då faktiskt hade valt en söt blond helsvenska som lucia. Då hade det var rasistiskt och gud vet vad i den knäppa reklamvärlden därav måste de nu hela tiden då flytta gränsen. Blir intressant vad nu det blir nästa år...

Sedan för att nu flytta gränser och provocera så om de nu hade lite mod i sig så finns det liksom annat än då det eviga att ge sig på svenska traditioner hela tiden om nu de är så ärliga med sin mångfald. Men skulle de nu göra det då de skulle de riskera saker inte bara på den svenska marknaden så det vågar de inte.
Citera
2016-12-06, 07:25
Medlem
rendevouzs avatar
Die dummen Schweden, ni svalde betet med hull och hår. En långsam applåd till er som:
1. Hjälpte Åhléns att få maximal spridning med sin reklam.
2. Mobbade ett barn.
Citera
2016-12-06, 09:19
Medlem
Tror knappast att Åhléns ångrar sitt val av lucia. Den bidrog ju ned otroligt mycket gratis reklam. Kan det ha varit tanken från början kanske?

Läst på sociala medier där folk försvarar valet av lucia med att lucia inte var vit utan kom från italien och där kan jag väl hålla med men hon hade då rakt inte någon penis!!!

Och många har nämnt att man ska sprida ljus o kärlek o inte hat. Frågar ni mig så är den bilden allt annat än ljus, förutom linnet då😂
Citera
2016-12-06, 09:27
Moderator
Popesizes avatar
Kultur- och demokratiminister Alice Bah Kunke agerar "svart lucia" på instagram med #jagärhär-taggen
http://www.svt.se/kultur/kulturministern-vi-maste-visa-civilkurage
Citera
2016-12-06, 10:04
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Kultur- och demokratiminister Alice Bah Kunke agerar "svart lucia" på instagram med #jagärhär-taggen
http://www.svt.se/kultur/kulturministern-vi-maste-visa-civilkurage

Klart det patetiska fanskapet ska rida på vågen och få ryggdunkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in