2016-12-04, 15:04
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Själv så skiter jag i Lucia men förstår inte mig på Åhlens agerande. Man väljer medvetet en svart Lucia för att hetsa mot människor som förståeligt vill bevara högtidliga traditioner. Sjukt av Åhlens att hänga ut oförstående och oskyldiga barn för sina ändamål med vetskapen om den kritik som kommer att följa och ofrånkomligt kommer att drabba ett litet barn. Lika kallt och illasinnat som när terrororganisationer använder barn i sin propaganda.

Precis, lite kanonmat bara. De måste tro sig agera i ett "högre" syfte för att fösa barn som gisslan framför sig sådär. Bara för att åter kunna måla världen i ont och gott.
Citera
2016-12-04, 15:07
Medlem
Redas avatar
Åhléns ägs av den halvbrasilianska häxan Antonia Ax:son Johnson som har ärvt företaget och blev känd när hon utnyttjade Stockholms Stadsmission för egen vinning.

Antonia tjänar varje dag, utan att göra ett handtag, lika mycket som en av hennes kassörskor tjänar på ett helt års slit.
Senast redigerad av Reda 2016-12-04 kl. 15:09.
Citera
2016-12-04, 15:08
Medlem
svallerbyttans avatar
Vafan, det är ju en kille ser jag nu... Fyfan vilken propaganda. Bojkotta Åhlens!
Citera
2016-12-04, 15:08
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Vid denna rasistiska hatstorm så skyller du på (ett av) offren, Åhlens, men nämner inte ens något om förövarnas, de rasistiska hatarnas, ansvar i det hela.

Jag tror du missförstår mig. Åhléns är inte ett offer i min upplevelse; de visste vad som skulle ske av detta.

På samma sätt är Åhléns inte ett offer om de skickar en svensk, naken tjej till en strand i Saudi någonstans - utan är snarare att betrakta som förövare. Förstår du mitt resonemang bättre då?

Citat:
Jag jämförde med de som vid en våldtäkt skyller på t.ex. offrets klädval och menar på att offret gav upphov till våldtäkten på grund av detta.

Jag gjorde precis motsatsen till detta, eftersom jag påpekade att pojken inte ska hållas ansvarig. Eftersom det verkar svårt för dig att överföra på din liknelse så gör jag det åt dig: Det är ekvivalent med att jag påpekar att kvinnan som blev våldtagen inte ska hållas ansvarig, utan snarare de som försatte henne i den situationen.

Jag upplever att du bara försöker smutskasta mig på ett otillbörligt sätt just nu - jag har faktiskt inte ens gett en tillstymmelse av indikation på att tycka så som du beskriver. Du måste ha missförstått mitt inlägg totalt.

Citat:
Utifrån hur du argumenterade i ditt inlägg så är det samma tankestruktur som våldtäktsexemplet; offret provocerade så mycket att det var ju en väntad reaktion som man skulle planerat och anpassat sig för. Jag menar att vi inte kan ha den inställningen. Våldtäktsmännen och rasisthatarna är alltid de som gör fel och det är alltid de som ska kritiseras och bekämpas, inte offren.

Nej, det är inte samma tankestruktur - det är Åhléns som försatte någon annan i en viss situation, inte sig själva. Hade lucian i fråga händelsevis varit Åhléns VD som dessutom råkade vara svart, så hade jag hållit med dig.

Om man klär sin dotter i trosor och behå och skickar henne till Saudiarabien så är man på samma vis som i detta fall en förövare, inte ett offer. Jag tycker att du ska sluta försöka jämföra detta med våldtäkt nu då du framstår som oseriös i min upplevelse.
Citera
2016-12-04, 15:10
Medlem
Vänstern försöker normalisera att svarta är lika mycket europeer och svenskar som vita. Dem spyr konstant ut hat mot vita männisor och anklagar vita män för precis allting de kan komma på. De ogillar blonda lucior samtidigt som dem älskar lucia när hen framställs som svart.
Citera
2016-12-04, 15:11
Medlem
Jag undrar hur många som egentligen letar sådana här saker att reta upp sig på?
Eller kan det vara så att Lucia verkligen är så viktigt som dom påstår?
Citera
2016-12-04, 15:13
Avslutad
Vad är det för fel på alla svenska stora företag?! Ikea och H&M bedriver samma propaganda. Kulturmarxisterna verkar inte bara ockuperat media och myndigheter, men även ledningen i näringslivet.

Varför håller de på såhär?! Jag har ju inga problem med mörkhyade, men eftersom jag vet att de driver propaganda, tvingar de mig att ta ställning mot dem. Precis som feministerna gör. De tvingar folk att välja mellan dem och nazister. #inteerkvinna var ett sådant påfund.

Sverige är så svårt sjuk som nation att det aldrig kommer gå att bota.
Citera
2016-12-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror du missförstår mig. Åhléns är inte ett offer i min upplevelse; de visste vad som skulle ske av detta.

På samma sätt är Åhléns inte ett offer om de skickar en svensk, naken tjej till en strand i Saudi någonstans - utan är snarare att betrakta som förövare. Förstår du mitt resonemang bättre då?

Jag gjorde precis motsatsen till detta, eftersom jag påpekade att pojken inte ska hållas ansvarig. Eftersom det verkar svårt för dig att överföra på din liknelse så gör jag det åt dig: Det är ekvivalent med att jag påpekar att kvinnan som blev våldtagen inte ska hållas ansvarig, utan snarare de som försatte henne i den situationen.

Jag upplever att du bara försöker smutskasta mig på ett otillbörligt sätt just nu - jag har faktiskt inte ens gett en tillstymmelse av indikation på att tycka så som du beskriver. Du måste ha missförstått mitt inlägg totalt.

Nej, det är inte samma tankestruktur - det är Åhléns som försatte någon annan i en viss situation, inte sig själva. Hade lucian i fråga händelsevis varit Åhléns VD som dessutom råkade vara svart, så hade jag hållit med dig.

Om man klär sin dotter i trosor och behå och skickar henne till Saudiarabien så är man på samma vis som i detta fall en förövare, inte ett offer. Jag tycker att du ska sluta försöka jämföra detta med våldtäkt nu då du framstår som oseriös i min upplevelse.
Våldtäktsresonemanget passar alldeles utmärkt in i hur jag uppfattade din argumentation. Men vi ser olika på Åhlens roll i det hela. Jag anser dem vara på "samma sida" som pojken och att det är hatarna som är "förövarna", medan du anser att det är Åhlens som är "förövarna". Det får givetvis effekter på vad vi läser in i situationen.

Jag anser fortfarande att ditt sätt att se på saken är fel, och jag antar att känslan är ömsesidig, men let's agree to diasagree. Vi inte kommer komma längre utan att hamna på djupt OT-vatten.
Senast redigerad av zorigo 2016-12-04 kl. 15:18.
Citera
2016-12-04, 15:14
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antropomorf
TS riktar alltså den ohanterliga känslan av erotisk upphetsning och aggression som väcks inom hen vid åsynen av ett svart barn med luciakrona mot "Ålens"?

Ett solklar fall av projektion.

inte ifrån min sida men Åhlens ledning måste ha gått igång på genus snusket och tagit till sig skiten med öppna armar,,
Citera
2016-12-04, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Vad är det för fel på alla svenska stora företag?! Ikea och H&M bedriver samma propaganda. Kulturmarxisterna verkar inte bara ockuperat media och myndigheter, men även ledningen i näringslivet.

Varför håller de på såhär?! Jag har ju inga problem med mörkhyade, men eftersom jag vet att de driver propaganda, tvingar de mig att ta ställning mot dem. Precis som feministerna gör. De tvingar folk att välja mellan dem och nazister. #inteerkvinna var ett sådant påfund.

Sverige är så svårt sjuk som nation att det aldrig kommer gå att bota.
"Felet" på företagen och myndigheter är att det är svenskar som jobbar där och att en majoritet av svenskarna inte röstar SD eller tycker som du. Då kommer det också synas i framtoningen hos majoriteten av företagen och myndigheterna. Det kallas demokrati.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

"De som inte är med oss är mot oss".

Ideologier som kräver en sån uppdelning i svart och vitt är felaktiga redan från början, eftersom de aktivt söker omöjliggöra att kunna påverkas av input från verkligheten. Ett kännetcken för irrationella, religiösa ideologier.
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Jag anser fortfarande att ditt sätt att se på saken är fel, och jag antar att känslan är ömsesidig, men let's agree to diasagree. Vi inte kommer komma längre utan att hamna på djupt OT-vatten.

Jag vill gärna förstå ditt synsätt. Vad tycker du att man skulle gjort annorlunda, om något? Tänker du att det helt enkelt "får kosta lite" och man står ut med alla näthatare och konsekvenserna därav (som kan bli ödesdigra och förstöra hela liv), eller vad ska man göra åt det? Jag förstår givetvis att du har en önskan (liksom jag sjläv) om att knäppa med fingrarna och trolla bort de som hatar, men det går inte. Så, vad gör vi? Jag tänker mig att man slutar provocera medvetet (jag har svårt att tänka mig att Åhléns inte var medvetna om detta som en tänkbar konsekvens) samt att man åtminstone håller sig till vuxna istället för barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in