2016-12-04, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Ålens skändar årets Lucia traditionen med Invandrar HEN, personligen tycker jag att den anspeglar på Homoerotik och i detta fallet är det en svart pojke med MENA rötter som har blivit offer för Ålens sjuka genus experiment.

Givetvis så är det sluthandlat på Ålens

Gå in och tyck till Ålens rensar komentarsfältet,
https://www.facebook.com/ahlens

Dump utav spektaklet kan ses här sparat till eftervärlden
http://forumbilder.se/FBUIO/screenshot-2016-12-04-08-21-57

Renstens Medias Rapportering
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PJEOp/luciabarn-vackte-rasistisk-hatstorm

Diskutera: Behöver vi homoerotiska HEN figurer som kidnappar våra Svenskaste traditioner av den akademiska Genuskåta Vänster Feminist HBTQ rörelsen?

Du vet att Lucia var från Sicilien eller trodde du på fullt allvar hon var blond och blåögd?
Citera
2016-12-04, 11:18
Medlem
MADs avatar
Jag stör mig faktiskt mer på hur själva rubriken är formulerad.
Felstavat namn, särskrivning och versaler där det ska vara gemener.
Det absolut viktigaste vi har är vårt språk. Mer svenskt än så blir det inte.
Att störa sig på en färgad Lucia och inte bemöda sig att få till en acceptabel rubrik är bedrövligt.
Citera
2016-12-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Förvisso men jag tror inte ungen själv valt detta, utan det finns naturligtvis en hbtq-batikhäxa i bakgrunden som förespråkat det.

Sant.

Naturligtvis är just detta reklamjippo ett planterat och väl PK-utstuderat arrangemang, jag menade att ungar i allmänhet ska tillåtas att ha svängrum.
Citera
2016-12-04, 11:19
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Du vet att Lucia var från Sicilien eller trodde du på fullt allvar hon var blond och blåögd?

Vi kan helt skita i Sicilien. Den traditionella svenska Lucia är blond, och det är vad som räknas. Jultomten är en fet man och har vitt skägg... Värdet av traditioner ligger i att de inte förändras. Det har inget med rasism att göra att vara emot det...
Senast redigerad av TemplarKnight 2016-12-04 kl. 11:26.
Citera
2016-12-04, 11:21
Medlem
Haha rakt i fällan. Pr-byråer med billiga trick. Men det funkar uppenbarligen. "Dom som vill höra till" tokhyllar på gränsen till pedofili för att täcka över arga komentarer,

Men lucia med mörkt hår och av annat kön var väll provocerande kring milleniskiftet trodde jag?

Pedofilerna lär gå igång på bilden iallfall. Blir nog julens runk för många i peddoforumet.
Citera
2016-12-04, 11:22
Medlem
Fizzlors avatar
Hur fan tänkte de som drar ett sånt här spektakel år 2016? Jag menar fine om det var för 5-10 år sedan när folk ändå till viss del accepterade dessa galenskaper, men nu efter Brexit, Trumps seger, SDs rekordframgångar? Tror de allra flesta känner avsky när det ser ett så uppenbart försök att vinna politiska poänger.

Förra året lät man väl den där homobögen Rickard nånting vara Lucia. Nästa steg blev en negerpojke. Vad kommer härnäst, en transsexuell IS-krigare?

Fitt-Åhlens, ska aldrig någonsin handla hos er. Hoppas verkligen att en galen jihadist går berzerk inne i deras lokaler.
Citera
2016-12-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ålens? Åhlens stavas det ta mig fan. Trodde det handlade om en ort först. Det ser ut som ett ungt barn och hålla på och mobba små barn är bara sjukt. Det är inte ungens fel att Åhlens vill göra reklam. Vi vet ju att en del kommer skriva sjuka saker om barnet på facebook och då kommer det slå tillbaka på er/oss som det brukar göra. Vissa lär sig aldrig.

Om du ska gnälla över stavning, så får du stava rätt själv - Åhléns är den rätta stavningen, och inget annat !
Citera
2016-12-04, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Man vet vad som triggar folk och använder det för att få möjlighet att spela rasistkortet. Det är det enda "vapen" man har kvar helt enkelt, och det vittnar om en desperation i sig.
Precis. Man har övergivit försöken att spela god och tolerant, nu handlar det bara om ren provokation. Man har även övergivit idén om att företagets främsta uppgift är att tjäna pengar, nu handlar det mer om att välja sida och profilera sig genom att tacka nej till vissa former av affärer. Vi ser det främst i USA genom exempelvis Kelloggs och Pepsi Cola och deras utspel mot Trumpväljare men vi har sett samma fenomen i Sverige när Brandos tackade nej till Sverigedemokratiska kunder (och det gick ju som det gick - konkurs).

Vem som helst förstår att det är direkt kontraproduktivt för ett företag att byta reda pengar mot inbillad "kredd", men det verkar inte spela någon roll just för tillfället. Västvärlden befinner sig mitt uppe i ett skyttegravskrig och en del företag verkar riskera allt på ett enda kort för att få ligga i "rätt" fålla. Åhléns är ett sådant företag. Det här ger ingen som helst vinst för butikskedjan Åhléns, det enda detta får som följd är att kunder alieneras och inkomster uteblir.

Nåja, jag antar att det helt enkelt handlar om det naturliga urvalet. När individer eller företag utvecklas till att bli livsodugliga så slutar det med att de försvinner. Det är så det alltid har varit och så det kommer att förbli.
Citera
2016-12-04, 11:34
Medlem
Mad monks avatar
Och folk tror inte på en konspiration mot den hetronormativa vita mannen... Om man behöver sånt här. Jag gör det inte iaf.
Citera
2016-12-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Vi kan helt skita i Sicilien. Den traditionella svenska Lucia är blond, och det är vad som räknas. Jultomten är en fet man och har vitt skägg... Värdet av traditioner ligger i att de inte förändras. Det har inget med rasism att göra att vara emot det...

Men tror du på allvar att traditioner aldrig förändras? Hur länge tror du jultomten varit en fet gubbe med skägg?
Citera
2016-12-04, 11:37
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt
Fan vad osmakligt. Känner mig nästan lite kränkt. Fast jag kan inte bestämma mig om det är en lucia eller en pepparkaksgubbe.

Jaja, ännu ett idiotföretag på bojkottlistan

Jävla ål

Den där listan börjar bli skrämmande lång. Ironiskt man förbjuder pepparkaksgubbar men lucia kan vara färgad. Hyckleriet och dumheten vet som vanligt inga gränser.
Senast redigerad av Mad monk 2016-12-04 kl. 11:39.
Citera
2016-12-04, 11:39
Medlem
Det är bara och göra detsamma, förstör för dom! Spraybomba deras butiker, pissa på deras föräldrars gravar. Det ska bli mitt julnöje, mobba ocj förstöra för så många åhlens-arbetare som möjligt. Synd för dom antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in