2016-12-04, 14:28
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hur fungerar man som person när man blir provocerad utav det här?
Man måste ju vara white-trash och en jävla bonde som känner att man får ut något över att spy ut galla på en 7årig Lucia.

Ta era liv era patetiska töntar.

Hur tror du reaktionerna hade sett ut med en traditionell blondin då? Alla nöjda och glada? Samma hysteriska kommentarer från antirasister, kulturpersonligheter och andra SJWs? Om hur "riktig" denna blondin är?

Ja, jag läste några kommentarer som insinuerade att denna hen-pojke är den "riktiga" lucian. Själv tycker jag att sådana reaktioner är överdrivna och snudd på efterblivna.
Citera
2016-12-04, 14:29
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Reklamen (mer om det nedan) alienerar kanske dig och dina kompisar som bara kryper ut från under stenarna när ni har en chans att hetsa rasism mot småbarn. Men för de flesta andra svenskarna är detta positivt, både nya och gamla svenskar. I Aftonbladet-artikeln säger pojkens pappa ungefär "Alla säger att vi ska integreras och ta till oss av svenska traditioner, men när vi väl gör det så reagerar folk såhär." Hur ska pojken och hans familj göra för att hålla dig nöjd?

Sen ska vi inte glömma att Åhlens är ett vinstdrivande företag och de gör inte något som de inte tror genererar klirr i kassan. Det är helt upp till dem själva att bestämma vem som syns, och hur, i sin reklam. Så den "medvetet provocerande identitetspolitiken" är inte någon medvetet provocerande identitetspolitik, det är reklam.

Det är reklambolagen som företagen anlitar som ofta är de politiska djuren. Se Audi senast.

Det hans/hennes pappa uttalade om att vilja integreras i svenska traditioner håller jag helt med om. Hans familj utnyttjas av fientliga krafter som använder dessa i politiska syften (i första hand reklambyråerna). Propagandan går ut på att sprida kulturmarxism och kulturrelativism.

Visst finns det rasister, men jag tror nog de flesta reagerar på propagandan i sig. Ungefär som Pride: folk hatar inte homosexuella men motsätter sig jippot i sig.
Citera
2016-12-04, 14:33
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Ålens skändar årets Lucia traditionen med Invandrar HEN, personligen tycker jag att den anspeglar på Homoerotik och i detta fallet är det en svart pojke med MENA rötter som har blivit offer för Ålens sjuka genus experiment.

Givetvis så är det sluthandlat på Ålens

Gå in och tyck till Ålens rensar komentarsfältet,
https://www.facebook.com/ahlens

Dump utav spektaklet kan ses här sparat till eftervärlden
http://forumbilder.se/FBUIO/screenshot-2016-12-04-08-21-57

Renstens Medias Rapportering
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PJEOp/luciabarn-vackte-rasistisk-hatstorm

Diskutera: Behöver vi homoerotiska HEN figurer som kidnappar våra Svenskaste traditioner av den akademiska Genuskåta Vänster Feminist HBTQ rörelsen?
Svenskaste traditioner? Du menar den Svenska traditionen att fira det Romersk-Katolska helgonet, Lucia.
Du menar den Svenska traditionen som firas i hela världen bland kristna, även i Afrika?

Ok, jag förstår exakt hur du mår i dag när du sitter i vårt Protestantiska land o ser hur de hädar vårt Katolska helgon
Citera
2016-12-04, 14:35
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Ge er.

Det handlar bara om reklam.

Ännu ett fall där man hycklar för att sälja sitt skit mer. Denna gång är det Lucia - nästa en somalisk tomte.
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Jag tror det här är ett bra tillfälle att bojkotta Åhléns.

Åhléns visste att detta skulle provocera. Det är ansvarslöst både mot sina kunder, men framförallt mot pojken som nu får hat slängt mot sig. Han har givetvis inte gjort något fel i sammanhanget. Fruktansvärt ansvarslöst av Åhléns, som borde förutspått detta. Om man tycker att det är rätt med svarta lucior så kan man driva den agendan på ett sätt som inte utsätter någon för påhopp.

Inom andra områden hade ett företag som betett sig så fruktansvärt ansvarslöst körts i konkurs på en gång; det här är precis samma sak som att hänga ut misstänkta personer med namn och ansikte och anklaga dem för något, förutom att intentionen eventuellt är något annat. Jag tycker synd om pojken (ber om ursäkt i förväg om det visar sig vara en flick - svårt att avgöra utifrån bilden), och jag avskyr Åhléns som offrar ett barn för att driva politisk agenda.
Citera
Medlem
Ferhs avatar
Lucia ska ju helst vara vit och blond på samma sätt som jultomten ska vara tjock och skäggig och vithårig om man ska följa traditionerna.

Så om man känner för att bryta traditionerna så borde man ju ta och göra det ordentligt istället. Typ en fet 80årig neger med stort grått skägg som lucia, och så en smal asiatisk tjej med rosa-blått hår som jultomte. Det hade varit roligt att se det, hade utmanat traditionerna betydligt mer än det hära, nån får ta och tipsa Åhléns om hur de kan förbättra sitt koncept.
Citera
2016-12-04, 14:36
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Hur tror du reaktionerna hade sett ut med en traditionell blondin då? Alla nöjda och glada? Samma hysteriska kommentarer från antirasister, kulturpersonligheter och andra SJWs? Om hur "riktig" denna blondin är?

Ja, jag läste några kommentarer som insinuerade att denna hen-pojke är den "riktiga" lucian. Själv tycker jag att sådana reaktioner är överdrivna och snudd på efterblivna.

Det hade väl säkert varit reaktioner då, eftersom vänstern också är helt hjärndöda.
Däremot är skillnaden där att reaktionerna då hade varit mer riktade åt Åhlens för att de hade varit "fega", medan de här är emot en 7årig tjej.
Citera
2016-12-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Ålens skändar årets Lucia traditionen med Invandrar HEN, personligen tycker jag att den anspeglar på Homoerotik och i detta fallet är det en svart pojke med MENA rötter som har blivit offer för Ålens sjuka genus experiment.

Givetvis så är det sluthandlat på Ålens

Gå in och tyck till Ålens rensar komentarsfältet,
https://www.facebook.com/ahlens

Dump utav spektaklet kan ses här sparat till eftervärlden
http://forumbilder.se/FBUIO/screenshot-2016-12-04-08-21-57

Renstens Medias Rapportering
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PJEOp/luciabarn-vackte-rasistisk-hatstorm

Diskutera: Behöver vi homoerotiska HEN figurer som kidnappar våra Svenskaste traditioner av den akademiska Genuskåta Vänster Feminist HBTQ rörelsen?

Det är sådana här idiotiska ställningstagande som förstör för oss andra som inte är rasister men vill ha ett sansat mottagande av asylanter och hjälpa på en rimlig nivå.

Vem fan bryr sig om barn vill vara lucior eller pepparkaksindivider.

Åhléns tappade mig som kund efter Kaka som profil men kanske dags att återvända för att bråka med er rikspuckon.
Citera
2016-12-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Det är reklambolagen som företagen anlitar som ofta är de politiska djuren. Se Audi senast.

Det hans/hennes pappa uttalade om att vilja integreras i svenska traditioner håller jag helt med om. Hans familj utnyttjas av fientliga krafter som använder dessa i politiska syften (i första hand reklambyråerna). Propagandan går ut på att sprida kulturmarxism och kulturrelativism.

Visst finns det rasister, men jag tror nog de flesta reagerar på propagandan i sig. Ungefär som Pride: folk hatar inte homosexuella men motsätter sig jippot i sig.
Jag ogillar själv anekdotisk bevisföring, så du är fri att rakt av avfärda mitt följande argument om du inte finner det trovärdigt. Men jag har jobbat en del med reklam- och PR-byråer och det du skriver är helt enkelt inte sant. Det enda de har för ögonen är att kunderna skall maximera sin försäljning eller vad de nu gör reklam/PR för, och därmed i förlängningen maximera sin egen vinst. Det finns ingen bakomliggande agenda, åtminstone inte som jag stött på i mina kontakter med den branschen.

Om du med kulturrelativism menar att kulturen förändras så ja, det har du rätt i. Men att kultur förändras och utvecklas är en helt naturlig utveckling. Jämfört med 1 000, 500 och 50 år sedan så är Sverige på alla sätt och vis ett annat och bättre land, och det är inte bara teknisk utveckling som skett. Vi är idag mer toleranta och låter människor med andra livsåskådningar än vår egen samexistera. Vi låter kvinnor jobba. Vi har inte längre slavar. Dessa förändringar och de tusentals jag inte tagit upp tror jag även du kan skriva under på är positiva.

Det är då en väldigt naturlig fortsättning att, i detta fallet, människor med mörk hy och pojkar/killar/män överlag inkluderas så att även de kan vara en del av våra traditioner (i detta fallet lucia). Det är precis samma utveckling att kvinnor fått börja jobba, vilket förr bara var förbehållet män, som att en mörk pojke är lucia, vilket förr bara var förbehållet vita kvinnor.
Citera
2016-12-04, 14:47
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Det hade väl säkert varit reaktioner då, eftersom vänstern också är helt hjärndöda.
Däremot är skillnaden där att reaktionerna då hade varit mer riktade åt Åhlens för att de hade varit "fega", medan de här är emot en 7årig tjej.

Mer riktade mot Åhlens? Hur vet vi det? Jag har svårt att förstå skillnaden i och med att reaktionerna hade kommit p.g.a hudfärgen, oavsett. Det är bara hycklande idioter som hävdar annat. Sen det här med att "rasisterna rasar", finns det bevis? Skummade igen kommentarerna och såg typ en eller två kritiska kommentarer på sin höjd.

Media gillar ju att göra en höna av en fjäder.
Citera
2016-12-04, 14:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Jag tycker sakfrågan är ointressant, dvs jag bryr mig inte så mycket om hudfärg på Lucia, men Åhléns och gammalmedias moralistiska dualistiska vinkling i ont och gott, i "hat" och "kärlek" känner jag enbart avsky inför.

De exempel på "hat" som DN tar upp riktar sig för övrigt mot Åhléns (och är knappast ens hat), inte mot flickan. Men Åhléns och gammelmedia drar skamlöst fördel av sitt tolkningsföreträde och väljer att tolka det som "hat" mot flickan.

De måste verkligen tro sig ha en högre makt på sin sida för att bete sig så.
Citera
2016-12-04, 14:59
Medlem
Själv så skiter jag i Lucia men förstår inte mig på Åhlens agerande. Man väljer medvetet en svart Lucia för att hetsa mot människor som förståeligt vill bevara högtidliga traditioner. Sjukt av Åhlens att hänga ut oförstående och oskyldiga barn för sina ändamål med vetskapen om den kritik som kommer att följa och ofrånkomligt kommer att drabba ett litet barn. Lika kallt och illasinnat som när terrororganisationer använder barn i sin propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in