Citat:
Ursprungligen postat av
RadioDDR1
Det är reklambolagen som företagen anlitar som ofta är de politiska djuren. Se Audi senast.
Det hans/hennes pappa uttalade om att vilja integreras i svenska traditioner håller jag helt med om. Hans familj utnyttjas av fientliga krafter som använder dessa i politiska syften (i första hand reklambyråerna). Propagandan går ut på att sprida kulturmarxism och kulturrelativism.
Visst finns det rasister, men jag tror nog de flesta reagerar på propagandan i sig. Ungefär som Pride: folk hatar inte homosexuella men motsätter sig jippot i sig.
Jag ogillar själv anekdotisk bevisföring, så du är fri att rakt av avfärda mitt följande argument om du inte finner det trovärdigt. Men jag har jobbat en del med reklam- och PR-byråer och det du skriver är helt enkelt inte sant. Det enda de har för ögonen är att kunderna skall maximera sin försäljning eller vad de nu gör reklam/PR för, och därmed i förlängningen maximera sin egen vinst. Det finns ingen bakomliggande agenda, åtminstone inte som jag stött på i mina kontakter med den branschen.
Om du med kulturrelativism menar att kulturen förändras så ja, det har du rätt i. Men att kultur förändras och utvecklas är en helt naturlig utveckling. Jämfört med 1 000, 500 och 50 år sedan så är Sverige på alla sätt och vis ett annat och bättre land, och det är inte bara teknisk utveckling som skett. Vi är idag mer toleranta och låter människor med andra livsåskådningar än vår egen samexistera. Vi låter kvinnor jobba. Vi har inte längre slavar. Dessa förändringar och de tusentals jag inte tagit upp tror jag även du kan skriva under på är positiva.
Det är då en väldigt naturlig fortsättning att, i detta fallet, människor med mörk hy och pojkar/killar/män överlag inkluderas så att även de kan vara en del av våra traditioner (i detta fallet lucia). Det är precis samma utveckling att kvinnor fått börja jobba, vilket förr bara var förbehållet män, som att en mörk pojke är lucia, vilket förr bara var förbehållet vita kvinnor.