2020-11-18, 12:04
Medlem
Ser detta i media dagligen, även reklam som visas i tex You Tube.
När jag idag loggade in på SEB internetbank så var det en svart
kvinna på deras sida. Det gör inget för mig uppenbara problemet
är att det blivit snarast en dominant trend. Mångfald blir enfald.
Har en vänner från Etiopien och Uganda och de tycker också det
har blivit för PK. Det är det PK som retar mig. Inte personers hudfärg.
Citera
2020-11-18, 17:43
Medlem
Alvids avatar
Märkligt... Jag såg Hallons (telefoni) reklam för Black Week nyss, men negern dom alltid har med var som bortblåst!
Citera
2020-11-18, 17:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Ser detta i media dagligen, även reklam som visas i tex You Tube.
När jag idag loggade in på SEB internetbank så var det en svart
kvinna på deras sida. Det gör inget för mig uppenbara problemet
är att det blivit snarast en dominant trend. Mångfald blir enfald.
Har en vänner från Etiopien och Uganda och de tycker också det
har blivit för PK. Det är det PK som retar mig. Inte personers hudfärg.

Konsekvensen av "mångfalden" blir ju till slut just enfald, eftersom PK-doktrinen stadgar att vi alltid ska ifrågasätta svenskheten som norm. Om t.ex. en reklambyrå har att välja mellan en person med svenskt utseende och en med utländskt så faller valet i 100 procent av fallen på den senare - vilket får just denna märkliga effekt att 4 av 5 personer i reklamen har icke-svenskt utseende. Detta är alltså den nya normen, och frågan är vem som vågar bryta mot den?
Citera
2020-11-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Trodde först du överdrev.. men valde ett företag på måfå, Telia i det här fallet, och skrollade ner.
svart svart, svart svart, svart
svart svart, svart
svart

Inte en enda svensk!
Svarta är ett par procent i Sverige, men tydligen bor vi i Nigeria nu.
Kollade på deras sida och hela ledningsgruppen är iaf kriiitvita 13 personer. Ett par med utländska namn men även dessa var så vita som det går. Tycker det är tråkigt att man visar upp endast svarta på sidan men ej har nån som helst riktig representation i företaget. Tycker att invandrare också borde få en chans på dessa jobb och tycker att svenskar borde få synas i reklam. Blir ju väldigt hycklande och snett och falskt alltihop annars tycker jag iaf? Men vad kan man vänta sig från Telia?

https://www.telia.se/privat/om/ledningen
Senast redigerad av sentinovember 2020-11-18 kl. 19:36.
Citera
2020-11-20, 19:56
Medlem
Dr.Katis avatar
Jävlar i mig, hittade en neger i en reklam från 1974!
(Till vänster i bild några sekunder!)

https://youtu.be/2776ElB9r_4?t=125
Citera
2020-11-22, 11:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Märkligt... Jag såg Hallons (telefoni) reklam för Black Week nyss, men negern dom alltid har med var som bortblåst!

Ja det var intressant. Hur länge ska det gå innan någon kommer på att Black friday, där priser sänks, är en skymf eftersom det indikerar att svart är mindre värt eller kanske ännu hellre att det anspelar på slavmarknader?
Citera
2020-11-23, 18:38
Medlem
rex144s avatar
Jag såg precis på tv3 en reklam för Skoda... helt vit och den kördes av en väldigt svart och ful negress, troligen från Uganda eftersom hon var väldigt svart och ful och två svarta ungar i baksätet.

Nu finns det svarta i varje reklam man skulle tro att vi är i Sydafrika , troligen där har de fler vita i reklamen än i Sverige.
Citera
2020-11-24, 08:55
Medlem
Tsarevitjs avatar
Vad händer om en reklamfilm bara innehåller vita, etniska svenskar? Blir den anmäld till Diskriminerings-
ombudsmannen då?
Citera
2020-11-24, 14:36
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Vad händer om en reklamfilm bara innehåller vita, etniska svenskar? Blir den anmäld till Diskriminerings-
ombudsmannen då?
Företaget i fråga blir förmodligen kontaktat av vänsterkrafter som med hot ser till att "misstaget" inte upprepas. Dessa krafter med uppbackning av media sätter press på företaget som pudlar för att inte hamna i kategorin "dödsknarksrasistföretag"!
Citera
2020-11-24, 14:48
Medlem
Reagerade på detta fenomen för ett par veckor sedan också, varannan reklam var full med raketforskare och annat pack. Fyfan...
Citera
2020-11-25, 20:22
Medlem
Bor man i Sverige?

Det är överlägset mest personer med afrikanskt påbrå i reklam på TV bland de som är icke -svenskar.

Jag blir ibland såpass förbryllad att jag tror att jag bor i ett land i Afrika.

Varför uppvisas speciellt människor med afrikanskt påbrå i svensk media? Är detta fallet också i andra europeiska länder och är avsikten att övertyga att man lever i ett jämlikt samhälle? Hmmmm....

Varför då utesluts huvudsakligen människor med sydländskt påbrå jämfört med ex. asiater? Asiater är ju nr. 2 efter afrikaner i media.

Man blir konfunderad över budskapet. Är andra utlänningar än afrikaner icke önskvärda i integrationen? Vill man ex. att afrikanska män ska befrukta så många vita kvinnor de kan pga att mulattbarn är gulliga?
Senast redigerad av FakYuToo 2020-11-25 kl. 20:25.
Citera
2020-11-25, 20:25
Medlem
Mycket av den reklam som visas spelas inte ens in i Sverige och visas över hela Europa/världen. Det läggs bara på en svensk röst på dem.

Men jag har också reagerat på framförallt Telias reklamer. Bara en massa negrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in