2016-12-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vet inte om vi någonsin har bränt någon Lucia under ett firande i Sverige?
, jag tycker vi ska vara konsekventa, skiter i nationaliteten på lucian eller genuppsättningen.
"When she refused Paschasius sentenced her to be defiled in a brothel. The Christian tradition states that when the guards came to take her away, they could not move her even when they hitched her to a team of oxen. Bundles of wood were then heaped about her and set on fire, but would not burn. Finally, she met her death by the sword."
Där med så skall hen nu om vi ska följa traditionen inte bränna vederbörande mot slutet utav tågen, vi är något mera skonsamma och tar fram ett svärd!!

Blodet ska flyta!
Citera
2016-12-04, 10:53
Medlem
vigillarfittas avatar
Haha, massa supergoda människor som nu vallfärdar till Åhléns Facebook-sida för att "sprida kärlek" och få ryggdunkar.
Dessa hjon fattar inte att dom tjänar Kapitalet.

Fula Åhléns vill endast få gratis mediauppmärksamhet och det fick dom. Sen en jävla massa supergoda stödköpare såhär i juletider.
Åhléns skiter givetvis fullständigt i negerbarn.
Citera
2016-12-04, 11:01
Medlem
Lova33s avatar
Ålens? Åhléns.
Din text är provocerande, lär dig att skriva ihop ord. Luciatradition.
Eller använd bindestreck. Invandrar-hen.
Det är svårt att ta något av det du skriver på allvar när du grovmisshandlar det svenska språket.

Har inga problem med denna Luciabild.
Det är en unge som är utklädd till Lucia. Punkt.
Citera
2016-12-04, 11:01
Medlem
TemplarKnights avatar
Åhléns är en affärskedja och är (eller bör) endast vara intresserade av att tjäna pengar. Det är osannolikt Åhléns kan ha varit helt omedvetna om den eventuella kontrovers som kampanjen skulle kunna generera. Fast tjänar de på den eller inte? Det är ju svårt att avgöra, men som någon skrev här ger ju media dem massor med gratis uppmärksamhet. Så reklamen når betydligt fler än den annars skulle gjort, vilket på sätt och vis kan tolkas som om den varit mer effektiv. Några kommer bojkotta Åhléns men många i Sverige är faktiskt pk, och en stor del av dem som inte är det, struntar i bojkott. Det viktigaste med en reklam är att uppmärksamma produkten eller företagets namn. Det har de lyckats rejält med.

Det ger också en del badwill åt "Sverigevänner" då det kan tolkas som om man riktar sitt hat mot ett litet barn. Det verkar också småsint att bry sig om en så liten bagatell. Det ger dock bra tillfällen för media att skriva om "rasistisk hatstorm", så att överhuvudtaget bry sig om reklamen är egentligen kontraproduktivt för de som ogillar den.
Senast redigerad av TemplarKnight 2016-12-04 kl. 11:11.
Citera
2016-12-04, 11:03
Medlem
Fy fan vad äckligt och vidrigt med en sandneger som Lucia. Då var Lucia förstört och Åhlens bojkottat för evighet. De är iofs så värdelösa att jag inte handlat där på åratal.
Citera
2016-12-04, 11:04
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Nej dom raderar allt kritiskt även om det bara är mot Ahléns!

Det här med stavning är inte lätt för en del "Sverigevänner" ser jag. Ålens, Ahlens etc.

Ungen i reklamen kan stava till Åhlens men inte ni. Och vad hände med att Sverigevänner är störst bland HBTQ-personer eller gäller det bara under Pride-veckan?
Senast redigerad av JustZlatan 2016-12-04 kl. 11:12.
Citera
2016-12-04, 11:05
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är det så jävla konstigt när det är ett barn inblandat? Är du dum i huvudet?
Nej.
Vem/vilka ar det som dragit in ett litet barn i uppfostringssyfte?
Citera
2016-12-04, 11:07
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det här med stavning är inte lätt för en del Sverigevänner ser jag. Ålens, Ahlens etc.

Ungen i reklamen kan stava till Åhlens men inte ni. Och vad hände med att Sverigevänner är störst bland HBTQ-personer? Eller gäller det bara under Pride-veckan?
Åhléns om jag får be.

Det vi reagerar på är att man alltid ska göra politik av traditioner. Det är ingen slump att det alltid provoceras på samma sätt och mot samma folk.
Citera
2016-12-04, 11:07
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Fy fan vad äckligt och vidrigt med en sandneger som Lucia. Då var Lucia förstört och Åhlens bojkottat för evighet. De är iofs så värdelösa att jag inte handlat där på åratal.
Du och andra lättkränkta jävlar i tråden, ni måste ha en fruktansvärt svag kontakt med era traditioner om ett företag kan komma in och "förstöra den för alltid" bara genom en reklambild.
Citera
2016-12-04, 11:10
Medlem
BaraBiffens avatar
Flashback när det är som sämst, såg bilden för någon dag sedan och tänkte bara att det var en sötpojke på bilden. Reflekterade inte alls över det som TS skriver, förstår vad ni menar och ibland kan jag håla med (tex när den rapparen kom in i luciasången och förstörde all stämning). Men i det här fallet tycker jag att ni överanalyserar och faller i PR-fällan.
Senast redigerad av BaraBiffen 2016-12-04 kl. 11:37.
Citera
2016-12-04, 11:11
Medlem
Lite förvånad att SD:arna här inne inte flippat totalt, mer lättkränkt Pöbel finns väl knappt, så bra där!
Den ursprungliga kristna Lucia vi firar den 13:e levde som nämnts tidigare i Sicilien. En stor del av befolkningen där har myyycket afrikanskt blod i sig, så den här bilden är antagligen långt mer historiskt korrekt än bilden av den blonda "ariska" Lucian... Är väl inte så mycket att hetsa upp sig över.
Citera
2016-12-04, 11:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Åhléns om jag får be.

Det vi reagerar på är att man alltid ska göra politik av traditioner. Det är ingen slump att det alltid provoceras på samma sätt och mot samma folk.

Om man blir provocerad av detta är man ganska lättkränkt. Ett företag gör reklam med ett barn för att sälja en produkt. Jag förstår inte hur detta är att skända Lucia. Lucia är likt julen ett försäljningsjippo och det är klart att företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt på sin försäljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in