2008-01-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
lol.

lol vilket sorgligt folk som finns på detta forum. Sitter och klagar på att Heidi klums man är svart....

Exakt. Glöm det faktum att han är en duktig sångare som ger ett ödmjukt och sympatiskt intryck när han blir intervjuad, han är ju bara "en neger som hör hemma i Oz och inget annat".
Citera
2008-01-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saos
Exakt. Glöm det faktum att han är en duktig sångare som ger ett ödmjukt och sympatiskt intryck när han blir intervjuad, han är ju bara "en neger som hör hemma i Oz och inget annat".

Snacka om att inte kunna läsa ordentligt. Hans gorillerelaterade utseende är inte kopplad till hudfärg, utan till ansikte och kroppshydda.

Mindre begåvade människor som du tenderar ju dock att fördöma samtliga skribenter på flashback. Dom är ju bara rasister hela bunten.

Det räcker att man skriver i en tråd som berör ett sådant här ämne, så drar idioter som du till med guilt-by-association.
Senast redigerad av blueDepths 2008-01-14 kl. 20:24.
Citera
2008-01-14, 20:22
Medlem
apanola IIs avatar
Det är påfallande många negrer i reklam, alltid tycks det vara någon neger-primat som ska in i reklamens värld, den osmakliga reklamen med apan som kör bil är bara ett exemple av många. Ibland ser man dom stå och kraxa fram diverse inlärda ord i rutan, nej fy faan säger jag. tack och lov så betalar jag inte licens, jag ser det som ett politiskt ställningstagande att inte göra det.

Däremot läste jag en intressant sak som faktiskt stämmer. reklam för barnmat och blöjer är 100% neger och blattefritt. Märkligt men sant, inte en enda neger eller hårig blatte där inte!
100% vitt och rent
Citera
2008-01-14, 22:03
Medlem
d3vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
Men alla dessa negrer, det blir ju bara löjligt. Blir bara irriterad, vad är det vi har typ 60 000 i landet och de står för säkert 20% av folk i reklamerna.

Skulle gärna vilja ha bevis på detta.

Det är allmänt sjukt att det finns folk som kan irritera sig på detta. Är detta möjligen ännu ett hot mot person X vars farföräldrar har jobbat och betalat skatt?
Citera
2008-01-14, 22:18
Medlem
Citat:
Det är allmänt sjukt att det finns folk som kan irritera sig på detta.

Om det inte vore för att det är underförstått att negern är ett ideal att eftersträva..denna sjuka tids homosovjeticus... . Lite mer intressant än andra människor. Lite extra "spännande", och "wild and crazy" ju svartare och primitivare till utseendet dessto bättre.
Citera
2008-01-14, 22:50
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
Lika roligt som en negress i svensk folkdräkt och midsommarkrans runt huvudet. Den officielle bilden av midsommar i svensk media nuförtiden.

Det roliga är ju inte den förment svenska negressen, utan associationerna. Nötköttet är väl ungefär lika svenskt som negressen, d. v. s. inte egentligen -- men officiellt.
Citera
2008-01-14, 23:07
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
lol vilket sorgligt folk som finns på detta forum.

http://www.flashback.org/showthread.php?p=9582067#post9582067
Citera
2008-01-14, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Om det inte vore för att det är underförstått att negern är ett ideal att eftersträva..denna sjuka tids homosovjeticus... . Lite mer intressant än andra människor. Lite extra "spännande", och "wild and crazy" ju svartare och primitivare till utseendet dessto bättre.

Tycker du överdriver, ganska rejält.

Varken jag eller någon jag känner tycker att negrer är spännande, wild and crazy eller häftiga. Jag är helt neutral till svarta, jag kan inte se på vilket sätt de skulle vara annorlunda vita bortsett ifrån vad gäller hudfärgen.
Citera
2008-01-15, 00:03
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disident
Som ni kanske har märkt så finns det en stor representation av negrer i olika sorters reklam. Detta är naturligtvis inte en tillfällighet. Vad anser sig reklammakarna uppnå genom att använda negrer i reklamen, istället för andra personer? Finns det några undersökningar som visar på verkliga fördelar med att använda negrer i reklam?

Fler och fler niggers börjar få flis i fickorna nu med alla dessa bidrag så kan tänka mig att reklammakarna vill nå ut i ghettona också genom att använda svarta i reklamsammanhang.
Citera
2008-01-15, 00:37
Medlem
Ari.Golds avatar
Jag tycker mest synd om de svarta människor som är med i de flesta svenska reklamfilmer. De ser så uppenbart inkvoterade ut att jag, om jag vore svart, inte skulle acceptera att vara med. Precis som att jag som arabisk skådespelare inte skulle vilja spela terrorist.
Citera
2008-01-15, 00:39
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
http://glamourmag.typepad.com/fashionbeauty__insider/images/bty070404-1.jpg

stackarn ser helt förtvivlad ut över att ha en mulatt till bror.

Han var väl hur söt som helst!

Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Det roligaste är ju hamburgerkedjan Max, som marknadsför sig med med en negress i svensk folkdräkt och någon försäkran om "endast svenskt nötkött".
Själv tänker jag direkt "Aha, de tar in köttet från ett annat land, och sedan kallar de det för svenskt", haha...
Det där var faktiskt ganska roligt...
Citera
2008-01-15, 00:49
Medlem
Sven Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Fler och fler niggers börjar få flis i fickorna nu med alla dessa bidrag så kan tänka mig att reklammakarna vill nå ut i ghettona också genom att använda svarta i reklamsammanhang.
Det låter ända inte som någon rimlig förklaring. I reklamfilmerna brukar man oftast tvingas skåda så kallade bushnegrer vilka skiljer sig från Sveriges vanligaste negersort, somalierna både till utseende och uppförande.

Turkar, araber samt annat löst folk från mellanöstern uppskattar i allmänhet inte negrer, så reklamen är knappast riktad mot dessa folkgrupper. Anledningen till negrernas överrepresentation inom reklamfilmen är nog snarare en patetisk önskan att framstå som politiskt korrekta från företagens sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in