2016-12-03, 10:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Vi har drivit en borgerlig bostadspolitik i många år nu, och ni ser väl att den inte fungerar? Vi har resultatet av vad det innebär.

Hyresregleringar är vänsterpolitik, vakna!
Citera
2016-12-03, 10:11
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Fördelarna är förstås att människor kan få tag i hyresbostäder. Det är väl bra för alla som inte vill eller kan köpa.

På vilket sätt ger dig dig fördelar som inte bor eller kommer bo i hyresrätt?

Ni nyliberaler är bara ett gäng konflikträdda falska kärringar, ni är inte ärliga med varför ni tycker vissa saker såsom jag är och vilken samhällsvision ni vill ha.
Ni vågar inte stå för det utan istället ljuger och försöker få det låta som ni är rena rama barmhärtiga samariterna och altruister mot dom som står i bostadskö, som ni gjort skylånga med borgerlig politik genom utförsäljningar av mestadels billiga hyresrätter i attraktiva områden där folk har ekonomiska muskler att ombilda, kraftigt ökad massinvandring och därmed efterfrågan på HR och ett slopande av subventioner såsom investeringsbidraget vilket resulterade i halverad byggtakt i 5 år och drivit upp priserna på nyproduktion enormt så alla står i kö till billiga gamla lägenheter som jag lyckades byta mig till med nöd och näppe och kösystemet fungerar knappt längre.

Haha vilket jävla skämt. Ett medvetet sabotage och skapad brist, segregationspolitik och klasshat
Senast redigerad av slemhog 2016-12-03 kl. 10:21.
Citera
2016-12-03, 10:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
På vilket sätt ger dig dig fördelar som inte bor eller kommer bo i hyresrätt?

Var skrev jag att det ger mig personligen fördelar annat än att jag gillar att bo i ett fungerande samhälle?
Citera
2016-12-03, 10:26
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Var skrev jag att det ger mig personligen fördelar annat än att jag gillar att bo i ett fungerande samhälle?

Varför bryr du dig om att en bostadskö inte fungerar som du inte ska använda? Du har ju förstört den med den politik du röstar för... nu är du motsägelsefull.
Varför har du ens intresse av frågan och vem är det du hjälper som får tripplade hyror i innerstan och närförort ?

Är det inte så att du hjälper dig själv genom att du slipper se låginkomsttagare och andra icke-dugliga personer enligt den borgerliga a-människomallen med samma kostnad som dig i huset brevid ditt eget du köpt BR kontant och att dom tvingas flytta?
Senast redigerad av slemhog 2016-12-03 kl. 10:30.
Citera
2016-12-03, 10:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Varför bryr du dig om att en bostadskö inte fungerar som du inte ska använda?

Men det har jag redan svarat på, saknar du läsförståelse?
Jag gillar att bo i ett fungerande samhälle och bryr mig om andra.
Citera
2016-12-03, 10:30
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Men det har jag redan svarat på, saknar du läsförståelse?
Jag gillar att bo i ett fungerande samhälle och bryr mig om andra.

Du har ju förstört den , bostadskön alltså, med den politik du röstar för... nu är du motsägelsefull.
Citera
2016-12-03, 10:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har ju förstört den , bostadskön alltså, med den politik du röstar för... nu är du motsägelsefull.

Köer är inget jag vill ha, jag vill att de ska bort.
Citera
2016-12-03, 10:35
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Köer är inget jag vill ha, jag vill att de ska bort.

Varför röstar och står för en högerpolitik som förstört kön då?

Words is cheap, hypocrisy is legal, its the actions that matter - Slemhog
Citera
2016-12-03, 10:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Varför röstar och står för en högerpolitik som förstört kön då?

Words is cheap, hypocrisy is legal, its the actions that matter - Slemhog

Jag skrev nyss att jag inte gillar köer, förstod du inte det?

Jag röstade dessutom på SD i valet eftersom 7K förstör landet och endast består av vänsterpartier som stöttar regleringarna som lett till köer.
Citera
2016-12-03, 10:41
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Jag skrev nyss att jag inte gillar köer, förstod du inte det?

Jag röstade dessutom på SD i valet eftersom 7K förstör landet och endast består av vänsterpartier som stöttar regleringarna som lett till köer.

Du är ingen SD:are utan står upp för en nyliberal högerpolitik inom bostadsmarknaden medans SD vill sänka hyrskatten. Du röstade på alliansen 2006-2010 och har förstört bostadsköerna.

Du försöker gynna dig själv genom att segregera innerstan och närförort totalt och du är även avundsjuk att folk som du ser ner på kan bo till lågkostnad riskfritt i samma område som dig som köpt din bostadsrätt utan lån i a-läge.

Att en högerkretin gör något för att gynna andra okända personer går emot alla naturlagar. It ain´t gonna happen.
Senast redigerad av slemhog 2016-12-03 kl. 10:47.
Citera
2016-12-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nolifer
Man kunde ju ha hoppats på att vårat samhälle hade evolverat. Idag är det 2016 och vårat samhälle borde kommit längre.
Vad menar du med evolverat och "kommit längre"?
1951 var skattetrycket 19% idag är det ca 44%. Så det får väl mer ses som ett förfall.

Citat:
Men jag antar att målet med att jobba och slita i 60år var att vi skulle sitta i samma sits idag som vi satt i då lol
Skälet till att folk arbetar är att kunna äta sig mätta och byta till sig varor och tjänster.
Trodde du att det var något annat?

Citat:
Bara att inse att vi är slavar och att vi jobbar åt "någon högre upp", för så mycket bättre har det inte blivit om man tänker efter.
När jag arbetar får iaf jag ersättning för det.

Och den ersättningen använder jag när jag köper arbete av andra. T ex går och klipper mig eller anlitar hantverkare. Så de får ersättning av mig för utfört arbete.
Och ser man till vad det kostar att anlita hantverkare förstår inte jag hur någon ens i sina vildaste fantasier kan få det till att dom slavar.

Att överheten plundrar oss på en del av värdet av vårt arbete skulle någon kanske vilja kalla slaveri. Dock har vi för mycket frihet för att det skall kunna kallas slaveri. Vi kan t ex välja var vi bor och vem vi arbetar för mm. Man får nog gå till kommunistländer för att hitta något som kan betecknas som slaveri.

Överhetens plundring av oss får nog mer betecknas som vanlig kriminalitet.
Citera
2016-12-03, 11:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du är ingen SD:are utan står upp för en nyliberal högerpolitik inom bostadsmarknaden medans SD vill sänka hyrskatten.
hyrskatt vad är det för något?

Citat:
Du röstade på alliansen 2006-2010 och har förstört bostadsköerna.
nej varför skulle det göra någon skillnad? Antalet bostäder är exakt lika stort oavsett boendeform.

Citat:
Du försöker gynna dig själv genom att segregera innerstan och närförort totalt och du är även avundsjuk att folk som du ser ner på kan bo till lågkostnad riskfritt i samma område som dig som köpt din bostadsrätt utan lån i a-läge.
problemet är att alla inte kan bo till en låg kostnad i innerstaden. Enda chansen de har till det är om du plus dina kommunistkompisar ger upp era förmåner, packar dina väskor och lämnar ifrån er era kraftigt subventionerade hyresrätter till förmån för fattiga.Men kommer ni göra det frivilligt?

Segregationen är det du och din kommunistpolitik som skapar...

Själv förespråkar jag bostadsbidrag istället. Då hamnar pengarna där dom bör och inte hos personer som dig med premiumbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in