Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Åhh men stackars dig då, detta är förstås ett argument för att bopriserna ska krascha

Nej, men det visar den här situationen inte är hållbar. Men jag förstår du gillar det, du är ju en klasshatande borgarnolla som en av få cashat din BR kontant.
Varför bryr du dig föresten om bobristen på HR eller införande av marknadshyror på det gamla beståndet? Vad är dina motiv och anledning och vad för nytta ger marknadshyror dig?
Det är som en random svensk skulle bry sig om inhägnadsregler för kossor delstaten Texas när man bor i Stockholm ungefär. Makes no sense.
Jag förstår vad sänkta bopriser ger mig då jag vill köpa som för 10-15 år sen och jag vill ha en priskrasch som kommer komma enligt alla statistik jag läst och det är skadligt mer den här höga skuldsättningen.
Men jag förstår inte vad införande av marknadshyror ger dig och varför du propagerar för det? Vad ger marknadshyror det mer fattiga klientelet i hyresrätter kurt-sune, alpha och Svenne som är mångmiljonär och aldrig ska bo i hyresrätt för fördelar?? Den stora majoriteten har inte åsikter om något och propagerar för det om det inte gynnar dom. Vad gynnar marknadshyror dessa nyliberaler?