Citat:
Ursprungligen postat av
nolifer
Man kunde ju ha hoppats på att vårat samhälle hade evolverat. Idag är det 2016 och vårat samhälle borde kommit längre.
Vad menar du med evolverat och "kommit längre"?
1951 var skattetrycket 19% idag är det ca 44%. Så det får väl mer ses som ett förfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
nolifer
Men jag antar att målet med att jobba och slita i 60år var att vi skulle sitta i samma sits idag som vi satt i då lol
Skälet till att folk arbetar är att kunna äta sig mätta och byta till sig varor och tjänster.
Trodde du att det var något annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
nolifer
Bara att inse att vi är slavar och att vi jobbar åt "någon högre upp", för så mycket bättre har det inte blivit om man tänker efter.
När jag arbetar får iaf jag ersättning för det.
Och den ersättningen använder jag när jag köper arbete av andra. T ex går och klipper mig eller anlitar hantverkare. Så de får ersättning av mig för utfört arbete.
Och ser man till vad det kostar att anlita hantverkare förstår inte jag hur någon ens i sina vildaste fantasier kan få det till att dom slavar.
Att överheten plundrar oss på en del av värdet av vårt arbete skulle någon kanske vilja kalla slaveri. Dock har vi för mycket frihet för att det skall kunna kallas slaveri. Vi kan t ex välja var vi bor och vem vi arbetar för mm. Man får nog gå till kommunistländer för att hitta något som kan betecknas som slaveri.
Överhetens plundring av oss får nog mer betecknas som vanlig kriminalitet.