2016-12-03, 00:39
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
Men snälla PantherE....det är inte JAG som påstår att Lisa talade med någon i en SUV:

Jag bifogade tidigare en skrivelse jag sparat ifrån alla samtal om denna SUV.
Var vänlig och läs vad jag skriver.

Se nedan som jag åberopade som källa:

Det var raettvisa som skrev det i ett inlägg.

raettvisa

Vi vet det sista vittnet ,(en granne) såg Liza stå å prata med någon lr några i en SVART SUV,, ,,hon hade hjälmen uppträdd på armen,,DETTA ÄR DET SISTA VI VET,,det brukar vara den som ser offret levande sist som är förövaren,,eller vem tjänar på brottet,,

JO DET VET VI , det finns både tidningsintervjuer och tv intervjuer på DETTA ,,Det sista vi vet om Liza Holm är att hon pratade och verkade bekväm med någon i en SVART SUV,,,,utan för cafeet, ca 18:30,,6-7 min efter hon skickat sitt sista mess till pappan /familjen)
Då även hennes telefon blev "dödad",,,DET ÄR HÄR VI MÅSTE STARTA VÅRAT SÖK,,Hoppas polisen fattat det samma,,Hittas inte mördaren före 48 tim ,minskar chansen dramatiskt att hitta förövare, Därför genomförde polisen förhör hela natten med omkringboende,,EN GRANNE SÅG LIZA STÅ OCH PRATA MED EN SVART SUV 18.30,,här slutar alla spår av Liza ,tills hon hittas på nästgårds,,samt vissa tillhörigheter utmed ,och på en åker,,

Själv tycker jag att dessa frågor bör genomlysas för att få någon klarhet.

Du påstår att en kvinna ser Lisa stå och prata med någon i SUV och då är det du som ska bevisa att ditt påstående är sant.

Citat:
Lisa hade ju stått och talat med någon i en SUV på andra sidan vägen närmast Ladan.

Jag har inte skrivit någonstans att en kvinna såg Lisa prata med någon i SUV.
2016-12-03, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Caféägarinnan kan omöjligt vittna om något då hon befann sig i bostaden, 4 mil bort, då gärningen begicks.
Om hon efteråt hört något, kan det bli en notering hos utredarna. Dessa andrahandsuppgifter har dock ingen bärighet i vittnesbåset.

Berättelsen är kanske hörsägen.

Så även om personen inte kan vittna om själva händelsen om Lisa Holms
tragiska öde.
Så kan personen vittna om omständigheter runt om som förstärker
misstankarna mot den misstänkte.
2016-12-03, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Du påstår att en kvinna ser Lisa stå och prata med någon i SUV och då är det du som ska bevisa att ditt påstående är sant.

Jag har inte skrivit någonstans att en kvinna såg Lisa prata med någon i SUV.

Men snälla PantherE...hur är det fatt.

Jag har inte påstått att en kvinna på en Altan/Balkong sett Lisa tala med en svart SUV:
Du får väll läsa VAD jag skriver:

Jag hänvisade till vad en tidigare skribent framfört, som jag tycker verkar vara av vikt
att ta upp.

Var gärna vänlig och läs vad JAG skriver.
2016-12-03, 00:57
Medlem
Citat:
Berättelsen är kanske hörsägen.

Så även om personen inte kan vittna om själva händelsen om Lisa Holms
tragiska öde.
Så kan personen vittna om omständigheter runt om som förstärker
misstankarna mot den misstänkte.

Hennes utsaga hör hemma i utredningens bakgrundsmaterial. I vittnesbåset betraktas detta som pladder. Om ÅK kallar dylika vittnen kan det vara till men för dennes framställan.
2016-12-03, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Hennes utsaga hör hemma i utredningens bakgrundsmaterial. I vittnesbåset betraktas detta som pladder. Om ÅK kallar dylika vittnen kan det vara till men för dennes framställan.

Att hennes utsaga kanske inte har större värde, så kan hennes utsaga ändå ha
viss betydelse i en kommande dom::::::

Du kan ju använda Google...så kan du se att en person med hörsägen,
ändå
kan ha viss betydelse för att fälla en gärningsman, om informationen kan
betraktas som seriös.
2016-12-03, 01:08
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Men snälla PantherE...hur är det fatt.

Jag har inte påstått att en kvinna på en Altan/Balkong sett Lisa tala med en svart SUV:
Du får väll läsa VAD jag skriver:

Jag hänvisade till vad en tidigare skribent framfört, som jag tycker verkar vara av vikt
att ta upp.

Var gärna vänlig och läs vad JAG skriver.

Du hänvisade inte till någon tidigare skribent.

Du skrev rakt ut:

"Lisa hade ju stått och talat med någon i en SUV på andra sidan vägen närmast Ladan."

Att hänvisa till annan skribent som källa är ju inte bärande på något sätt.

Eftersom det inte finns konkreta uppgifter eller källor så är det där med SUV-en bara rykten och ingen sanning.
2016-12-03, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Här kan du läsa om polisens kriminaltekniker, det "specialfolk" du efterfrågar, de som hittat bevisen och därigenom konstaterat mordplats. Kriminaltekniker, tror du att de kallas det för att de jobbar åt nån "annan firma"?
https://polisen.se/Om-polisen/Specia...minaltekniker/

Du far med osanning om polisens och teknikernas undersökning av ladan och sen har du mage att påstå att "ladan inte är konstaterad som mordplats" och att sånt "inte kan göras av amatörer".
Fagrologik: Du ljuger som en borstbindare, kallar kriminalteknikerna för amatörer för det är "felaktigt att påstå att ladan är mordplats". Dina egna teorier kan inte ens kallas amatörteorier, det låter alldeles för snällt. Dina teorier är ett hopkok av lögner, konspirationshjärna in action, fördomar och en totalt blind tro på mördaren och hans och fruns pinsamma bortförklaringar och efterkonstruerade lögner. LÅNGSÖKT är bara förnamnet.
Dessutom så kränker du offret gång på gång med lögner om hennes privatliv.
Skärp till dig för helvete.
Det är självklart att Lisa åkte från parkeringen 18.22 mot hemmet.
18.22 meddelade hon sin far via SMS "nu åker jag", 18.26 stoppar hon på mopeden efter att ha kört ca 2 km och pratar sannolikt med en kvinna och säger "allt är klart" och det bör ha rört sig om stängningen av cafeet.
Om utredningen hade ifrågasatt att det inte var Lisa som åkte på mopeden kunde de mycket lätt ha sökt upp ekonomichefens vän som mötte det som han trodde helt säkert var Lisa komma körande på mopeden från Blomberg vid 18.30 tiden och förhört honom, men ingenting gjordes att få det bekräftat att Lisa åkte på mopeden.
Den här personen som sannolikt var en kvinna som Lisa pratade med 18.26 hade mycket lätt kunnat sökas upp och genom förhör fått bekräftat att hon pratade med Lisa 18.26, men ingenting gjordes från utredningens sida.
Det här bevisar att Nerijus var utsett som gärningsmannen för Lisas försvinnande och ingenting fick rubba det, en konspiration mot Nerijus av auktoriteten och ingenting annat.
Utredningen motverkade allt som bevisade att Lisa åkte på mopeden från parkeringen vid cafeet mot hemmet.
En utredning skall vara objektiv där även sådant som bevisar att den misstänkte är oskyldig skall tas upp, som inte görs i det här fallet.
2016-12-03, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Här kan du läsa om polisens kriminaltekniker, det "specialfolk" du efterfrågar, de som hittat bevisen och därigenom konstaterat mordplats. Kriminaltekniker, tror du att de kallas det för att de jobbar åt nån "annan firma"?
https://polisen.se/Om-polisen/Specia...minaltekniker/
Det finns inga kriminaltekniker som utsett någon mordplats i ladan, därför där fanns ingen mordplats.
De som påstått att det fanns en mordplats i ladan är personer som har ingen auktoritet att komma med sådana påståenden och kan ses som en skröna och vilseledande uppgifter.
2016-12-03, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det är självklart att Lisa åkte från parkeringen 18.22 mot hemmet.
18.22 meddelade hon sin far via SMS "nu åker jag", 18.26 stoppar hon på mopeden efter att ha kört ca 2 km och pratar sannolikt med en kvinna och säger "allt är klart" och det bör ha rört sig om stängningen av cafeet.
Om utredningen hade ifrågasatt att det inte var Lisa som åkte på mopeden kunde de mycket lätt ha sökt upp ekonomichefens vän som mötte det som han trodde helt säkert var Lisa komma körande på mopeden från Blomberg vid 18.30 tiden och förhört honom, men ingenting gjordes att få det bekräftat att Lisa åkte på mopeden.
Den här personen som sannolikt var en kvinna som Lisa pratade med 18.26 hade mycket lätt kunnat sökas upp och genom förhör fått bekräftat att hon pratade med Lisa 18.26, men ingenting gjordes från utredningens sida.
Det här bevisar att Nerijus var utsett som gärningsmannen för Lisas försvinnande och ingenting fick rubba det, en konspiration mot Nerijus av auktoriteten och ingenting annat.
Utredningen motverkade allt som bevisade att Lisa åkte på mopeden från parkeringen vid cafeet mot hemmet.
En utredning skall vara objektiv där även sådant som bevisar att den misstänkte är oskyldig skall tas upp, som inte görs i det här fallet.

LÄR DIG ATT LÄSA......

Har tidigare gett dig tider på VAD Lisa gjorde aktuella tider.
OM...du bara läser vad vittnen säger om vad dom sett och vilka tider, så kan Du se att Lisas moped
aldrig lämnade Cafe-parkerinen.
Det är bara mer lögner ifrån Dig.

Sätt dig ner i lugn och ro och läs in tiderna och kolla detta mot vad vittnen säger.
JA....Då kan Du kanske inse hur fel Du har.
Men Du orkar nog inte.

2016-12-03, 01:36
Medlem
Lisa har inte stått och pratat med personer i en svar Kia SUV på andra sidan vägen varken under dagen eller när hon slutade jobbet.
Lisas kolleger har bekräftat att under dagen gick hon aldrig ut och pratade med någon person i någon bil. När Lisa, Rebecka, Lowa gick ut från cafeet gick hon direkt till sin moped med hjälmen i handen.
Jag skulle tro att det spreds vilseledande rykten medvetet där orsaken var att vilseleda den svarta SUV bilen som fanns på parkeringen 18.10 och föraren sannolikt spanade på Lisa och kan ses som misstänkt för mordet på Lisa.
2016-12-03, 01:43
Medlem
Citat:
Lisa blev överfallen direkt inne i ladan med strypsnara runt halsen.
Troligen med mycket hårt våld, och om det då krossas vitala delar i halsen så
avlider man ganska snabbt.
Antingen så dog hon ganska fort på ladu golvet, hon kanske blev djupt medvetslös
och buren in till slaktrummet där hon blev upphängd medveslös eller avliden, där NB
började med sin ritual.

Om lisa avled på ladu golvet eller i slaktrummet saknar betydelse.
Både ladan och slaktrummet är inte några fristående byggnader ifrån varandra.
Det är en och samma byggnad, så då kan man påstå att hon mördades i ladan.
Ladan är ju lång med utbyggnad (slakrummet) men det är ändå en enda byggnad.
Det här är rena fantasier som du diktat ihop.
Senast redigerad av Fagro 2016-12-03 kl. 01:48.
2016-12-03, 01:50
Medlem
Citat:
Att hennes utsaga kanske inte har större värde, så kan hennes utsaga ändå ha
viss betydelse i en kommande dom::::::

Du kan ju använda Google...så kan du se att en person med hörsägen,
ändå
kan ha viss betydelse för att fälla en gärningsman, om informationen kan
betraktas som seriös.

Behöver inte Google, förstår vad du menar.
I indiciermål kan slika vittnesmål vara av betydelse. Nu bygger detta fall på stark teknisk bevisning och då kan dessa typer av vittnesmål skapa oro och äventyra ÅK:s framställan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in