2016-12-02, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Bara en fråga? Vem såg att Lisa pratade med någon i SUV?

P.S. Jag ska leta efter mer info om detta så återkommer jag.Det var en kvinna som satt på sin altan, i närheten av Cafet.
Hon känner Cafe ägarinnan.

Måste granska alla skrivelser....OK.

I förhör vid rättegången med Claes-Göran Bennhage

Claes-Göran Bennhage, Vittne, Inspelning 17, 20645850.mp3 (46,2 MB)

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/lisa-holm-blomberg/
38:50 inne i förhöret:
CB säger: Att Lena har sagt att någon har berättat att hon såg Lisa stå vid en svart Kia och pratat med bilföraren.

39:19 inne i förhöret:
CB säger: Att polisen säger om den svarta Kia som i början av Augusti setts körde över AJs felt där all Lisa's tillhörigheter hittades:
Polisen: "- Det är ingen mördare han är väl känd som kriminell bara"
Det var Gustav Jönsson som hade kört efter Kia'n och tagit registreringsnumret och lämnat det till polisen.
Claes hade också kollat upp detta reg. nr. och vem det tillhörde men säger att han inte visste vem den personen var.
Senast redigerad av Angel22 2016-12-02 kl. 22:32.
2016-12-02, 22:28
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
Det var en kvinna som satt på sin altan, i närheten av Cafet.
Hon känner Cafe ägarinnan.

P.S. Jag ska leta efter mer info om detta så återkommer jag.

Måste granska alla skrivelser....OK.

Om jag mins rätt så så är det avfärdat för länge sen i huvudtråden och att det inte var sant, eller samma dag.
Senast redigerad av PantherE 2016-12-02 kl. 22:31.
2016-12-02, 22:39
Bannlyst
Citat:
Om jag mins rätt så så är det avfärdat för länge sen i huvudtråden och att det inte var sant, eller samma dag.

Hur kan Du styrka att det inte är sant...????

Cafe-ägarinnan verka lida av tung-häfta och inte berättar de hon har fått reda på.
Hon verkar strunta i Lisa....hon bara tänker på sin egen ekonomi.

Här är mer info som jag sparat:

raettvisa

Vi vet det sista vittnet ,(en granne) såg Liza stå å prata med någon lr några i en SVART SUV,, ,,hon hade hjälmen uppträdd på armen,,DETTA ÄR DET SISTA VI VET,,det brukar vara den som ser offret levande sist som är förövaren,,eller vem tjänar på brottet,,

JO DET VET VI , det finns både tidningsintervjuer och tv intervjuer på DETTA ,,Det sista vi vet om Liza Holm är att hon pratade och verkade bekväm med någon i en SVART SUV,,,,utan för cafeet, ca 18:30,,6-7 min efter hon skickat sitt sista mess till pappan /familjen)
Då även hennes telefon blev "dödad",,,DET ÄR HÄR VI MÅSTE STARTA VÅRAT SÖK,,Hoppas polisen fattat det samma,,Hittas inte mördaren före 48 tim ,minskar chansen dramatiskt att hitta förövare, Därför genomförde polisen förhör hela natten med omkringboende,,EN GRANNE SÅG LIZA STÅ OCH PRATA MED EN SVART SUV 18.30,,här slutar alla spår av Liza ,tills hon hittas på nästgårds,,samt vissa tillhörigheter utmed ,och på en åker,,
Senast redigerad av Angel22 2016-12-02 kl. 22:49.
2016-12-02, 22:59
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Hur kan Du styrka att det inte är sant...????

Cafe-ägarinnan verka lida av tung-häfta och inte berättar de hon har fått reda på.
Hon verkar strunta i Lisa....hon bara tänker på sin egen ekonomi.

Här är mer info som jag sparat:

raettvisa

Vi vet det sista vittnet ,(en granne) såg Liza stå å prata med någon lr några i en SVART SUV,, ,,hon hade hjälmen uppträdd på armen,,DETTA ÄR DET SISTA VI VET,,det brukar vara den som ser offret levande sist som är förövaren,,eller vem tjänar på brottet,,

JO DET VET VI , det finns både tidningsintervjuer och tv intervjuer på DETTA ,,Det sista vi vet om Liza Holm är att hon pratade och verkade bekväm med någon i en SVART SUV,,,,utan för cafeet, ca 18:30,,6-7 min efter hon skickat sitt sista mess till pappan /familjen)
Då även hennes telefon blev "dödad",,,DET ÄR HÄR VI MÅSTE STARTA VÅRAT SÖK,,Hoppas polisen fattat det samma,,Hittas inte mördaren före 48 tim ,minskar chansen dramatiskt att hitta förövare, Därför genomförde polisen förhör hela natten med omkringboende,,EN GRANNE SÅG LIZA STÅ OCH PRATA MED EN SVART SUV 18.30,,här slutar alla spår av Liza ,tills hon hittas på nästgårds,,samt vissa tillhörigheter utmed ,och på en åker,,

Det finns inga bekräftade uppgifter om att Lisa pratade med någon i SUV det har diskuterats till leda i huvudtråden och det nämndes med att huset saknade balkong/altan på sidan mot kaffet. Kvinnan själv har inte vittnat om det. Hade det varit sant så hade Inger eller Hurtig skrikit högt om det.
Senast redigerad av PantherE 2016-12-02 kl. 23:02.
2016-12-02, 23:06
Bannlyst
Citat:
Det finns inga bekräftade uppgifter om att Lisa pratade med någon i SUV det har diskuterats till leda i huvudtråden och det nämndes med att de huset saknade balkong/altan på sidan mot kaffet. Kvinnan själv har inte vittnat om det. Hade det varit sant så hade Inger eller Hurtig skrikit högt om det.

Det kanske kan bero på att Cafe ägarinnan lider av tunghäfta...och inte redogör vissa saker.
Man tycker ju att den person som satt på altan och såg Lisa vid en SUV.
Borde ha vittnat.
Cafe ägarinnan har ju tidigare sagt att dom BRUKAR gömma nyckeln i Ladan.
Jag såg själv denna inslag på TV som var ett av de första som gjordes med henne.
Sedan tystades det ner.
2016-12-02, 23:19
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Det kanske kan bero på att Cafe ägarinnan lider av tunghäfta...och inte redogör vissa saker.
Man tycker ju att den person som satt på altan och såg Lisa vid en SUV.
Borde ha vittnat.
Cafe ägarinnan har ju tidigare sagt att dom BRUKAR gömma nyckeln i Ladan.
Jag såg själv denna inslag på TV som var ett av de första som gjordes med henne.
Sedan tystades det ner.

Caféägarinnan kan inte vitna åt någon annan och det var bara lösa rykten för huset saknade balkong/altan mot cafésidan. Varken Inger eller Hurtig hade missat en sådan sak om det hade varit sant.
2016-12-02, 23:52
Bannlyst
Citat:
Caféägarinnan kan inte vitna åt någon annan och det var bara lösa rykten för huset saknade balkong/altan mot cafésidan. Varken Inger eller Hurtig hade missat en sådan sak om det hade varit sant.

Caféägarinnan kan vist vittna om vad hon sett och hört.
Även om det bara är hörsägen.

Då får man fråga sig..hur kommer uppgifterna fram om en svart SUV.

Och vilka som sett den..??
Att huset saknar balkong...det är skillnad på en balkong och en altan.
En balkong är en högre utbyggnad.....och en altan är en lägre utbyggnad i markplan....så det
är stor skillnad.

Om Inger eller Hurtig missat detta, kan man förstå med tanke på allt dom var tvungna att gå igenom.

Naturligtvis är det sant.

Själv (misstänker) jag att Lisa har talat med någon i en SUV på andra sidan vägen.
När SUVen åkte iväg skulle Lisa gå tillbaka till moppen.
Men...det var då....NB kom ut ur Ladan...som sågs av ett vittne.
Därefter är det bara några meter till ingången till ladan.
Och på något vis fick NB över Lisa dit...där han omgående anföll henne.
Det verkar vare ett mycket troligt händelseförlopp.....
Många har kommit med olika konstiga versioner hur Lisa kom över till Ladan.

Men är hon bara några meter ifrån öppningen kan allt gå mycket kvickt....med en GM
som NB.
Han hade säkert koll på alla flickor, och vilka tider dom slutade.
Han hade ju studerat dom ifrån taket...ifrån...rummet han onanerade.
Han hade sina fantasier.
Han studerade sitt offer.
Han slog till på ett mycket grymt sätt.
2016-12-02, 23:58
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Då får man fråga sig..hur kommer uppgifterna fram om en svart SUV.

Och vilka som sett den..??
Att huset saknar balkong...det är skillnad på en balkong och en altan.
En balkong är en högre utbyggnad.....och en altan är en lägre utbyggnad i markplan....så det
är stor skillnad.

Om Inger eller Hurtig missat detta, kan man förstå med tanke på allt dom var tvungna att gå igenom.

Naturligtvis är det sant.

Själv (misstänker) jag att Lisa har talat med någon i en SUV på andra sidan vägen.
När SUVen åkte iväg skulle Lisa gå tillbaka till moppen.
Men...det var då....NB kom ut ur Ladan...som sågs av ett vittne.
Därefter är det bara några meter till ingången till ladan.
Och på något vis fick NB över Lisa dit...där han omgående anföll henne.
Det verkar vare ett mycket troligt händelseförlopp.....
Många har kommit med olika konstiga versioner hur Lisa kom över till Ladan.

Men är hon bara några meter ifrån öppningen kan allt gå mycket kvickt....med en GM
som NB.
Han hade säkert koll på alla flickor, och vilka tider dom slutade.
Han hade ju studerat dom ifrån taket...ifrån...rummet han onanerade.
Han hade sina fantasier.
Han studerade sitt offer.
Han slog till på ett mycket grymt sätt.

Visa källa på att du talar sanning. Den kvinnan sa aldrig det till polisen. Hon har inte vitnat om den, och det har diskuterats i huvudtråden vilket visade sig vara falskt.

Jag skrev balkong/altan men jag kan stryka balkong och bara skriva altan.
2016-12-03, 00:14
Bannlyst
Citat:
Visa källa på att du talar sanning. Den kvinnan sa aldrig det till polisen. Hon har inte vitnat om den, och det har diskuterats i huvudtråden vilket visade sig vara falskt.

Jag skrev balkong/altan men jag kan stryka balkong och bara skriva altan.

Att visa källa på att jag talar sanning....kan jag bara hänvisa till vad som tidigare kommit
fram i ärendet.
Om kvinnan har förhört av Polisen vet vi mycket lite om.
Att detta diskuterats i huvudtråden och det visat sig vara falskt...skulle jag gärna vilja ta del av.

Men alla samtal om denna SUV, så kan man nog utesluta denna person som GM.

Men om du kan styrka att vittnet på Altan/Balkong är falskt tar jag tacksamt emot detta ifrån dig.

Alla vill ju försöka få fram så mycket sanna fakta som möjligt i detta tragiska fall.
Kan Vi hjälpas åt att få fram fakta och sanning så är det ju bara till det bästa.
Flera personer har gjort mycket bra och fina skrivelser....att..det sedan finns nötter, det får man ju räkna med.

Men...om de som är seriösa hjälps åt för att finna sanningen, istället för att skriva massa onödiga
svar till personer som inte ens har läst FUP...är ju bara bortkastad tid.
2016-12-03, 00:21
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Att visa källa på att jag talar sanning....kan jag bara hänvisa till vad som tidigare kommit
fram i ärendet.
Om kvinnan har förhört av Polisen vet vi mycket lite om.
Att detta diskuterats i huvudtråden och det visat sig vara falskt...skulle jag gärna vilja ta del av.

Men alla samtal om denna SUV, så kan man nog utesluta denna person som GM.

Men om du kan styrka att vittnet på Altan/Balkong är falskt tar jag tacksamt emot detta ifrån dig.

Alla vill ju försöka få fram så mycket sanna fakta som möjligt i detta tragiska fall.
Kan Vi hjälpas åt att få fram fakta och sanning så är det ju bara till det bästa.
Flera personer har gjort mycket bra och fina skrivelser....att..det sedan finns nötter, det får man ju räkna med.

Men...om de som är seriösa hjälps åt för att finna sanningen, istället för att skriva massa onödiga
svar till personer som inte ens har läst FUP...är ju bara bortkastad tid.

Det är du som påstår att en kvinna såg Lisa tala med någon i SUV , då är det DU som ska bevisa att du talat sanning och inte tvärt om.
2016-12-03, 00:25
Medlem
Citat:

Caféägarinnan kan omöjligt vittna om något då hon befann sig i bostaden, 4 mil bort, då gärningen begicks.
Om hon efteråt hört något, kan det bli en notering hos utredarna. Dessa andrahandsuppgifter har dock ingen bärighet i vittnesbåset.
2016-12-03, 00:29
Bannlyst
Citat:
Det är du som påstår att en kvinna såg Lisa tala med någon i SUV , då är det DU som ska bevisa att du talat sanning och inte tvärt om.

Men snälla PantherE....det är inte JAG som påstår att Lisa talade med någon i en SUV:

Jag bifogade tidigare en skrivelse jag sparat ifrån alla samtal om denna SUV.
Var vänlig och läs vad jag skriver.

Se nedan som jag åberopade som källa:

Det var raettvisa som skrev det i ett inlägg.

raettvisa

Själv tycker jag att dessa frågor bör genomlysas för att få någon klarhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in