Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-04, 17:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja, att man missade Billys tips är som jag ser det ett tecken på slarv, på brister i utredningen.
Ingen har missat hans tips - vad yrar du om?
Inför rättegång ska givetvis förhör ha skett av polis när han väl har kallats av Rönnbäck.
Han klassades dock som ointressant innan och hamnade i slasken.
Där kunde han de facto ha stannat när man ser Hovrättens uttalande:
Det finns inget av värde att lägga krut på med tanke på vad han säger.

Tips (WK) är för övrigt inte det samma som ett förhör - det är kontaktuppgifter och finner man intresse så kontaktas personen för ett förhör.

Citat:
Ett annat exempel:i det fina FUP så tar man med ett helt stycke om HELT ANDRA litauer som hanterat byggplast. Varför är detta med? Är det för att visa att litauer ofta hanterar byggplast och kanske använder det till att transportera kroppar också? Guilty by association?
Ja -- via dig är det tydligen guilt by association.
Är det förhör med A-S B i "FINA FUP"eller vad pratar du om? Anser du att de skulle ha stylat FUP och retucherat det hon pratar om och struntat i att hon berättar att en av männen kom med plast under armen vid Gerd?
Är det anstötande för dig eller vad är problemet?
Senast redigerad av develi 2016-12-04 kl. 17:31.
2016-12-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hur vet du vilka spår finns på L tillhörigheter som INTE undersöktes?
Hur vågar du påstå att det inte finns någon spår från andra personer där?
Alla dna spår har ingen värde om man har alibi från sin familj och alibi från två andra personer.
Därför var det så viktigt att knäcka NB's alibi med hjälp av manipulering av sanningen och psykologisk på tryck.

Det märkliga är att Niklas Lindström själv erkänner att NB var hemma 1935 - fast det dröjde till förhör 11 (av 13) innan han kollade upp uppgiften.

Tidpunkten när vittnena som påstås ha sett NB:s bil ( fast det var fel) dag är tidigt däremot extrapolerad för att stämma med utredarnas och åklagarens fantasier. Det är en sanslös korrupt utredning. Utgången bestämdes redan tidigt.

Jag håller inte med om Fagros motiv men jag håller med om att detta är en rättsskandal.
2016-12-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
Hovrätten har säkert noga granskat all information i ärendet.
Dom har säkert också kommit fram till att info om någon SUV helt
saknar värde ang. Själva mordet att göra.

Hovrätten har fastställt domen på den mycket starka tekniska
bevisning, samt alla vittes uppgifter.

Vist kan man tycka att det finns vissa luckor i utredningen.
Men..det kan vara sådant som inte har med själva mordet att göra.

Hovrätten har gjort rätt bedömning i målet, och därför såg också
HD att några nya omständigheter saknas.

Hovrätten spekulerar. De går helt åklagarens fantasier. De har inte analyserat fallet.
Varken tingsrätten eller hovrätten förklarar mobildelarna.
Hade de vägt in dem, hade inte NB kunnat fällas på 10 DNA-spår.

Att HD inte tagit upp fallet dvs inte tagit ställning, är endast för att de ska ha ryggen fri vid resningen.
2016-12-04, 17:38
Moderator
OT raderat, sluta med tramsandet nu innan varningar börjar delas ut.

/Moderator
2016-12-04, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det märkliga är att Niklas Lindström själv erkänner att NB var hemma 1935 - fast det dröjde till förhör 11 (av 13) innan han kollade upp uppgiften.

Tidpunkten när vittnena som påstås ha sett NB:s bil ( fast det var fel) dag är tidigt däremot extrapolerad för att stämma med utredarnas och åklagarens fantasier. Det är en sanslös korrupt utredning. Utgången bestämdes redan tidigt.

Jag håller inte med om Fagros motiv
men jag håller med om att detta är en rättsskandal.

NL har aldrig varit i den positionen att han kan erkänna en sådan sak. Han kan möjligen för resonemangets skull låtit det passera tills han hade bättre bakgrundsinformation.

Det var alltså inte över hundra sammansvurna som gjorde det för att dela på 10 mille? (Rik före detta pojkvän hon hade Lisa.) Så vilket är motivet då enligt dig? Du har varit väldigt otydlig på den punkten? Var det den hemska militären som ledde förundersökningen? För att skydda vem? Eller vad? Vem planterade? Vem coachade Adriana och hundpromenerarna?
2016-12-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
NL har aldrig varit i den positionen att han kan erkänna en sådan sak. Han kan möjligen för resonemangets skull låtit det passera tills han hade bättre bakgrundsinformation.

Det var alltså inte över hundra sammansvurna som gjorde det för att dela på 10 mille? (Rik före detta pojkvän hon hade Lisa.) Så vilket är motivet då enligt dig? Du har varit väldigt otydlig på den punkten? Var det den hemska militären som ledde förundersökningen? För att skydda vem? Eller vad? Vem planterade? Vem coachade Adriana och hundpromenerarna?

Ur förhör 11 av 13. (10 juli dvs en månad efter gripandet)
NL:
Hm, äh, 19:35 var du med all sannolikhet hemma, det håller jag med om.

Angående din fråga i andra stycket: Jag har redan svarat på det.
Jag har skrivit att det inte är sannolikt att någon/några vet alla detaljer i härvan. Det är en strategi.
Som bekant: det man inte känner till kan man inte ljuga om.

Jag har också skrivit att det är viktigt för att förstå mörkandet i fallet att platsen det hände på, Kinnekulle, är central.
Detta hade inte kunnat hända i en storstad eller i tex någon "håla" i Norrland.

Måste jag upprepa allting?
2016-12-04, 18:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du får läsa FUP en gång till, där framgår det att både IB och AB ändrar sina vittnesmål. Irina ändrar ett fler tal gånger, allt för att försöka skydda sin man. Fast Irina svor på bibeln, hallelujah.
Jag hittade inlägget som visar att hon lika gärna kunde ha haft handen på en katalog.

Hennes handpåläggning på litauiska bibeln som åberopats gällande hennes sk sanningshalt av Nopomil och Fagro är således inte värt nåt som ed inför nån gudom:
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Frun får frågan om hon är släkt med 35-åringen.
09:18, 22 January 2016

Mats: "Då har ni rätt att slippa vittnes-ed", säger rådmannen i Litauen till henne.
09:19, 22 January 2016

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6351186
2016-12-04, 19:07
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag hittade inlägget som visar att hon lika gärna kunde ha haft handen på en katalog.

Hennes handpåläggning på litauiska bibeln som åberopats gällande hennes sk sanningshalt av Nopomil och Fagro är således inte värt nåt som ed inför nån gudom:

Bra grävt! Det är en ytterligare trådsanning helt enkelt, som har fått hållas i bägge trådarna igenom. Ingen litauisk bibel som hon svor, i.o.f så hade hon ljugit lika mycket ändå även om hon la handen på den bibeln, så det gör varken till eller ifrån. Men skönt att alternativstollar åtminstone slipper komma dragandes med fler bibel-citat, att hon svor att tala sanning inför gud och sånt trams. Nu vet vi att hon kunde ljuga med gott samvete istället
2016-12-04, 19:09
Medlem
De som har läst fupens förhör och som kan analysera det minsta ser att dessa förhör är manipulerande och använder hot och mental utpressning som metod. Förhörsledarna drar sig inte ens för att, trots yppandeförbud, läcka till litauisk press. T o m barn dras in för att utöva påtryckningar. I metoden ingår även lögner. Inte får polisen använda barn som utpressning eller ljuga i förhör?

Jag har skrivit det förut, men det är värt att upprepa, att om NB hade haft kontakt med sin dotter hade hon använts som påtryckning för att tvinga fram ett erkännande. Förhörsledarna hade inte dragit sig för att använda den metoden.

IB utsattes för otillbörliga hot till exempel på sid 1280 i fupen.
Niklas Lindström:

och det kan visa sig att han har gjort saker
som du eh säkert också tycker är avskyvärt, och om han har gjort det så hoppas jag att
du inte skyddar honom, i den vågskålen så ska du i så fall lägga eh ditt eget anseende,
din sons anseende, dina föräldrar och syskon i Litauen, som behöver läsa på medias i
bilder att du är misstänkt i den här utredningen, är Nerijus värd att försvara eller
skydda och lämna felaktiga uppgifter, det ska du väga mot det
2016-12-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Bra grävt! Det är en ytterligare trådsanning helt enkelt, som har fått hållas i bägge trådarna igenom. Ingen litauisk bibel som hon svor, i.o.f så hade hon ljugit lika mycket ändå även om hon la handen på den bibeln, så det gör varken till eller ifrån. Men skönt att alternativstollar åtminstone slipper komma dragandes med fler bibel-citat, att hon svor att tala sanning inför gud och sånt trams. Nu vet vi att hon kunde ljuga med gott samvete istället

Vad är det som är "bra grävt"? (F ö från Skövdepolisens husorgan P4 Skaraborg.)

Det står inget om det du påstår.
2016-12-04, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Ur förhör 11 av 13. (10 juli dvs en månad efter gripandet)
NL:
Hm, äh, 19:35 var du med all sannolikhet hemma, det håller jag med om.
Och hur intressant är detta? Det är väl ingen nyhet att han startade upp skype med sin morsa då efter att ha dumpat Lisa?
Citat:
Jag har också skrivit att det är viktigt för att förstå mörkandet i fallet att platsen det hände på, Kinnekulle, är central.
Det enda mörka verkar ligga över ditt cortex....
Du förfasas över skypediskussion i förhör en månad efter gripandet.
Förhör är den 10/7. Dess innan är förhör den 23/6.

Promemorian är skriven 26/6 gällande datorerna (mobilerna redovisades 1/7 enl IT-tekniker)

Hur har du tänkt dig att detta skulle diskuteras i förhör innan?
Senast redigerad av develi 2016-12-04 kl. 19:30.
2016-12-04, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Varsågod att lyssna på inledningen:
http://www.homokozo.se/lh/hr/ljud/irina1.mp3

Hon väljer att säga "om gud hjälper".
IB vittnar under straffansvar. Det är därför NB bör förflyttas till Litauen för att landets press kan tolka vad det här säger. Det kan inte svensk media framför allt inte husorganet P4 Skaraborg.
Senast redigerad av nopomil 2016-12-04 kl. 19:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in