2016-12-02, 16:21
Medlem
KorvkastarNs avatar
O herregud vad stock jag får i champions.. 4 vunna av 11 spelade :/

Lyckas jag inte få guld 3 så jag måste harva kvalet igen så vette fan om man inte ger upp fifa alltså känns som man aldrig blir bättre nån som känner samma?
Citera
2016-12-02, 16:22
Medlem
Hur säkert är det att köpa coins i fifa 17 UT har inte spelat sedan fifa 13 och då var det ju inga problem.
Citera
2016-12-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Är det bara jag som har EXTREMA problem med delay i dag? Lirat 2 matcher och det är helt ospelbart. 2 solklara vinster skulle det varit - då mina motståndare var katastrofalt dåliga. Men inte en enda passning satt, inga riktningsförändringar eller skott görs i tid eftersom det är ruggig delay.

Att EA inte kan fixa bättre servrar för detta ändamål är ett jävla fiasko.

Det är inte bara du, mitt spel har hängt sig 5 gånger inom loppet av 1 timma... har aldrig hänt förut, och matcherna har vart så extremt laggiga så jag har velat gråta.
Citera
2016-12-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
Hade blivit väldigt förvånad om de gjorde en Mandzukic SBC då de inte änns har hela rättigheterna för serie a. Gissar på att det var därför Buffon SBCn som många förutspådde uteblev.
Aha, är det så det är, hade jag ingen aning om. Tack för input.
Citera
2016-12-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperstreetfighter
Hur säkert är det att köpa coins i fifa 17 UT har inte spelat sedan fifa 13 och då var det ju inga problem.

Är väldigt emot det där själv så vet inget av egen erfarenhet. Men någon i tråden häromdan klagade av sig för att han köpt 100k och sedan blivit av med dem plus de 300k han ägde sedan tidigare. Han fick inte mycket medkänsla där men vet inte hur säkert det är. Han åkte dit iaf.
Citera
2016-12-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Är väldigt emot det där själv så vet inget av egen erfarenhet. Men någon i tråden häromdan klagade av sig för att han köpt 100k och sedan blivit av med dem plus de 300k han ägde sedan tidigare. Han fick inte mycket medkänsla där men vet inte hur säkert det är. Han åkte dit iaf.

Förstår det, optimalt är ju att inte köpa egentligen. Men jag undrar fan hur folk får dessa sjuka lagen? Jag har inte tid att sitta inne och tradea hela dagarna heller. Dessutom är ju marginalerna inte ens i närheten som fifa 12. Där kunde man ju tjäna 2-3k på en spelare, här får man nöja sig med 500 coins, om ens det. Har ändå öppnat pack för kanske 12000 fifa points och spelat runt 150 matcher. Trots detta så har jag bara runt 300k när jag sålde alla mina spelare. Hur gör folket för sina coins, är det fut champions som gäller? Såfall om man har limiterad budget hur ska man kunna ställa sig upp mot de lagen med Ronaldo, Messi, Bale eller någon legendar?
Citera
2016-12-02, 17:07
Medlem
Citat:
Förstår det, optimalt är ju att inte köpa egentligen. Men jag undrar fan hur folk får dessa sjuka lagen? Jag har inte tid att sitta inne och tradea hela dagarna heller. Dessutom är ju marginalerna inte ens i närheten som fifa 12. Där kunde man ju tjäna 2-3k på en spelare, här får man nöja sig med 500 coins, om ens det. Har ändå öppnat pack för kanske 12000 fifa points och spelat runt 150 matcher. Trots detta så har jag bara runt 300k när jag sålde alla mina spelare. Hur gör folket för sina coins, är det fut champions som gäller? Såfall om man har limiterad budget hur ska man kunna ställa sig upp mot de lagen med Ronaldo, Messi, Bale eller någon legendar?

hittar man rätt spelare och sätt är det lätt att tjäna upp emot 100k per dag.. investerade tex i 30st IF defoe vid prisraset för 17-18k stycket..säljer dom nu för 30k.. samma med suso, köpta för 10-11k säljer för 18-20... Ett tips är att behålla alla skitspelare du får i packs etc..kan gå 10x i värde vid SBC...behåller absolut allt..sketna discard non rare guld som säljer för 5k osv..
Citera
2016-12-02, 17:18
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Varför skulle man behöva tradea hela dagen? Ta en stund och studera marknaden, köp in en hög med kort och lägg ut dem på transferlistan. Sen behöver du bara gå in en gång i timmen på appen och relista spelarna. Gå in på reddit och läs TOTW watch-thread. Går att få ett bra överblick på typ 5-10 minuter. Köp spelarna du tror på och sälj när TOTW kommer ut. Köp spelare när WL är över, sälj innan det ska börja då folk bygger ihop sina lag. Finns hur mycket som helst att tjäna coins på.

Man kan tjäna sjukt mycket på WL om man kommer långt, ja. Ett annat enkelt sätt att tjäna coins på är SBC. Det går oftast att förutse vilka matcher det blir. Köp ett gäng spelare i god tid innan sen säljer du dem när SBCn med matcherna du har investerat i släpps.
Citera
2016-12-02, 17:20
Medlem
Weird.s avatar
Citat:

Jag har lagt in 359 kr vid starten av ultimate team. Detta räckte till ett bra grundlag för 50-100k. Sedan har jag bara spelat futchampions, vunnit div 1 och draft. Har nu ett lag som e värt runt 2 miljoner och 600 k löst.

Jag har inte lagt ner någon tid på tradeing utan bara på att spela. Så de finns väl egentligen inga tips eller genvägar. Spela mycket matcher (och va bra) så belönar fifa dig. Tar du genvägen till att köpa coins så finns risken att bli bannad/av med coins
Citera
2016-12-02, 17:26
Medlem
Funderar på att köpa in startelvor för alla lag i olika ligor där det kanske blir en SBC som MLS, Liga NOS, League 1 och Pro League. Vilka ligor tror ni i så fall skulle vara intressanta? Finns ju massor av ligor men inte fullt så många ligor som är kompletta med 14-20 lag. Är tveksam på engelska, tyska, spanska och italienska ligan då de innehåller lag som skulle bli svindyra att fixa, framför allt engelska.

Prismässigt så skulle det inte vara någon vidare risk då jag gissar att merparten går för discardpris i princip.
Citera
2016-12-02, 17:36
Medlem
Berra777s avatar
Någon som lyckats nicka in en boll med målvakten på offensiv hörna när du jagar mål? Lyckades sätta ett 2-2-mål med Fährmann för ett tag sedan, första gången en målvakt gjort nytta för mig i liknande situationer.
Citera
2016-12-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
Hade blivit väldigt förvånad om de gjorde en Mandzukic SBC då de inte änns har hela rättigheterna för serie a. Gissar på att det var därför Buffon SBCn som många förutspådde uteblev.

Den nionde om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Funderar på att köpa in startelvor för alla lag i olika ligor där det kanske blir en SBC som MLS, Liga NOS, League 1 och Pro League. Vilka ligor tror ni i så fall skulle vara intressanta? Finns ju massor av ligor men inte fullt så många ligor som är kompletta med 14-20 lag. Är tveksam på engelska, tyska, spanska och italienska ligan då de innehåller lag som skulle bli svindyra att fixa, framför allt engelska.

Prismässigt så skulle det inte vara någon vidare risk då jag gissar att merparten går för discardpris i princip.

När du skriver att vissa lag blir svindyra att fixa, tänk på att spelarna man får/fått hittills är ligornas bästa spelare. Tänk t.ex. om du får Zlatan SBC-kort så skulle ju han knappast vart jättebillig att fixa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in