Citat:
Ursprungligen postat av
hyperstreetfighter
Förstår det, optimalt är ju att inte köpa egentligen. Men jag undrar fan hur folk får dessa sjuka lagen? Jag har inte tid att sitta inne och tradea hela dagarna heller. Dessutom är ju marginalerna inte ens i närheten som fifa 12. Där kunde man ju tjäna 2-3k på en spelare, här får man nöja sig med 500 coins, om ens det. Har ändå öppnat pack för kanske 12000 fifa points och spelat runt 150 matcher. Trots detta så har jag bara runt 300k när jag sålde alla mina spelare. Hur gör folket för sina coins, är det fut champions som gäller? Såfall om man har limiterad budget hur ska man kunna ställa sig upp mot de lagen med Ronaldo, Messi, Bale eller någon legendar?

Varför skulle man behöva tradea hela dagen? Ta en stund och studera marknaden, köp in en hög med kort och lägg ut dem på transferlistan. Sen behöver du bara gå in en gång i timmen på appen och relista spelarna. Gå in på reddit och läs TOTW watch-thread. Går att få ett bra överblick på typ 5-10 minuter. Köp spelarna du tror på och sälj när TOTW kommer ut. Köp spelare när WL är över, sälj innan det ska börja då folk bygger ihop sina lag. Finns hur mycket som helst att tjäna coins på.
Man kan tjäna sjukt mycket på WL om man kommer långt, ja. Ett annat enkelt sätt att tjäna coins på är SBC. Det går oftast att förutse vilka matcher det blir. Köp ett gäng spelare i god tid innan sen säljer du dem när SBCn med matcherna du har investerat i släpps.