2016-12-02, 11:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Sitter så här med en timme kvar av POTM och funderar på October Opponents. Belöningen är 2 st Premium Gold Jumbo, till ett värde av 15k + 15k.

Mbokani är nere på 600 coins (kostade 9k dagen POTM släpptes), Slimani är överkomlig med... men spelarna som de flesta verkar använda - Azpilicueta, Mata, Schweinsteiger - kostar alla 3k och uppåt. Känns ovärt. Även om man kan klara det för säg 20k tror jag knappast att paketens innehåll kommer kompensera. Jumbo packs är oftast inget vidare. Vad får man, 2-4 rare players, resten skit man knappt vill ha?
Citera
2016-12-02, 11:15
Medlem
paras0nics avatar
Vill bara flika in att 3-4-2-1 med två defensiva mitt mittar och försiktiga brytningar i anvisningarna så de bara sitter ovanför backlinjen och dödar allt annat. Det är riktigt fina grejer. Tagit mig från div 6 till att vinna div 1, med ett 200k lag. Det är väl ganska fint endå.
Citera
2016-12-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Vill bara flika in att 3-4-2-1 med två defensiva mitt mittar och försiktiga brytningar i anvisningarna så de bara sitter ovanför backlinjen och dödar allt annat. Det är riktigt fina grejer. Tagit mig från div 6 till att vinna div 1, med ett 200k lag. Det är väl ganska fint endå.

den formationen gillar jag också..vet att Japes körde med den och då testade jag den..funkade väldigt bra
Citera
2016-12-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Jag ska precis testa 3-4-1-2 men antar att det är ungefär samma som att lira med 2 offensiva mittfältare. Tycker du att formationen är balanserad nog eller blir det stora hål i försvaret? Jag kör nämligen med Insigne IF och Salah SIF på kanterna och är rädd för att det blir lite väl offensivt... Tacksam för svar!
Citera
2016-12-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag ska precis testa 3-4-1-2 men antar att det är ungefär samma som att lira med 2 offensiva mittfältare. Tycker du att formationen är balanserad nog eller blir det stora hål i försvaret? Jag kör nämligen med Insigne IF och Salah SIF på kanterna och är rädd för att det blir lite väl offensivt... Tacksam för svar!

av erfarenhet måste du ha LM och RM med bra defensiva stats.. och rätt workrates.. jag kör tex Sissoko som RM..funkar perfekt där.. Kan du inte köra Salah o Insigne som LF och RF då?
Citera
2016-12-02, 12:55
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Det kan bli lite offensivt. Men mycket handlar om att "track-back" med yttermittfältarna, speciellt i en trebackslinje, som behöver komplemetteras extra från yttermittfältarna. Ska du spela prompt med båda IF's kan jag definitivt rekommendera att du lirar 3-4-2-1 istället, med Insigne på VF och Salah på HF. Bra VM/HM's är väl typ:

Payet
Valencia IF
Bonaventura

Lite tyngre, fysiska spelare som sagt. Pace är inte hela världen på denna position, då du brettar så jävla fint med denna formation att det ALLTID är en ledig spelare. Helt seriöst.. Måste testas!!!
Citera
2016-12-02, 13:53
Medlem
Är det bara jag som har EXTREMA problem med delay i dag? Lirat 2 matcher och det är helt ospelbart. 2 solklara vinster skulle det varit - då mina motståndare var katastrofalt dåliga. Men inte en enda passning satt, inga riktningsförändringar eller skott görs i tid eftersom det är ruggig delay.

Att EA inte kan fixa bättre servrar för detta ändamål är ett jävla fiasko.
Citera
2016-12-02, 14:24
Medlem
Juventus twittrade ut att man utsett Mario Mandzukic till månadens spelare och man la till att det var "Powered by EA Sports FIFA". Det blev retweetat av EAs Twitterkonto också. Länk till tweet: https://twitter.com/juventusfcen/status/804273954638757888

Så jag tänker, kanske det är en SBC på gång med Mandzukic? Aldrig hänt tidigare att en spelare utanför PL fått en SBC för månadens spelare. Men man vet aldrig. Jag köper på mig lite spelare med Mario Mandzukic-anknytning. Så ser vi vad som händer.

Edit: och eftersom det finns folk här som lever för att misstolka det man skriver så lägger jag till att jag tror inte att en eventuell Calcio-SBC skulle göra att PL försvann. Men de kanske kör två denna gång.
Citera
2016-12-02, 14:41
Medlem
När släpps nya POTM för premier league?
Citera
2016-12-02, 15:25
Medlem
12 spelade matcher i weekendturneringen, 11 vinster. Sjukt seg förslut.
Fler som inte kan spela nu eller bara jag?
Citera
2016-12-02, 15:46
Medlem
Berra777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cazzette
12 spelade matcher i weekendturneringen, 11 vinster. Sjukt seg förslut.
Fler som inte kan spela nu eller bara jag?

Inte bara du, först kunde min trupp inte laddas när jag hittat en motståndare och nu kan jag inte ens söka efter match.
Citera
2016-12-02, 15:50
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Juventus twittrade ut att man utsett Mario Mandzukic till månadens spelare och man la till att det var "Powered by EA Sports FIFA". Det blev retweetat av EAs Twitterkonto också. Länk till tweet: https://twitter.com/juventusfcen/status/804273954638757888

Så jag tänker, kanske det är en SBC på gång med Mandzukic? Aldrig hänt tidigare att en spelare utanför PL fått en SBC för månadens spelare. Men man vet aldrig. Jag köper på mig lite spelare med Mario Mandzukic-anknytning. Så ser vi vad som händer.

Edit: och eftersom det finns folk här som lever för att misstolka det man skriver så lägger jag till att jag tror inte att en eventuell Calcio-SBC skulle göra att PL försvann. Men de kanske kör två denna gång.
Hade blivit väldigt förvånad om de gjorde en Mandzukic SBC då de inte änns har hela rättigheterna för serie a. Gissar på att det var därför Buffon SBCn som många förutspådde uteblev.
Citat:
Ursprungligen postat av teren
När släpps nya POTM för premier league?
Den nionde om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här