2016-12-01, 12:06
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Jag flög detta plan som kapten bara för några dagar sedan. Är inte säker på vad just du tror men det planet lämnar bara en kondensstrimma efter sig precis som alla andra plan gör. Chemtrails är ju bara en bluff.

Jag förstår att mitt inlägg misstolkades, jag försökte bara påvisa att kondensstrimmor visst kan ligga kvar längre än några sekunder, något som chemtrails-troende påstår INTE är möjligt.

Givetvis är chemtrails bara nonsens. Men man måste ju försöka väcka de troende, men det loppet är redan kört och jag vet egentligen inte varför jag ens försöker
Citera
2016-12-01, 12:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Särt att ta denna tråd på något som helst allvar.

Det jag fetade ovan om det är sant att det tagits om än av privatpersoner kliniska tester som uppvisar det KungKP påstår, vore det inte självklart att länka till det.

Att få tror på KungKP ord måste hen ha fattat så varför inte ta fram den fakta man sitter på för att skapa ett uns av trovärdighet.

För det är ni som är anlendingen till chemtrails och ni skulle inte bry er om en flygplanspilot förklarade om vad contrails är.. så länge SMHI har lite propaganda åt er som ni kan tro på utan att behöva tänka massa onödigt. Kvarliggande contrails som inte dunstar. Precis som när du skapar kvarliggande moln när du andas ut het ånga.. det är en logisk och fysisk omöjlighet att skapa kvarliggande het ånga i öppen luft.

Det spelar ingen roll hur mycket bevis ni tycker att vi ska ge er.. det är endå eran förmåga att inte vilja se chemtrails som gör att chemtrails händer.. ni har viktgare saker för er än att bry er om erat eget liv , speciellt när ni inte klarar er utan media och arbeten där chemtrails aldrig nämns eftersom alla har en image att skydda, dvs alla lever en bluff och tror att nån annan ska ta hand om dom som inte tar hand om sig själva, det håller bara till en viss gräns att man tar hand om sjuka, tillslut tar ingen hand om sig själv och det blir då för många sjuka människor som tror att nån ska ta hand om dom.

Som tur är så tar chemtrails hand om den här överbefolkningen så utomjordingen bakom chemtrails kan ta en McMajbritt och compani med sin familj, insekten kanske plockar Majbritt ur hennes bil så det kanske kan ses som ett happymeal med McMajbrittburgare och leksak.
Citera
2016-12-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Vi ser samma sak som du ser. Men där du tror att du ser "skit/chemtrails" så ser vi vad flygplanen verkligen släpper ut; vatten. Alla andra påståenden är helt baserade på fantasier och fanatisk tro.

Nja, vi ser uppenbarligen inte samma saker. Oavsett om så är fallet drar vi olika slutsatser. Att som du påstå att "alla andra påståenden är helt baserade på fantasier och fanatisk tro" är ganska puckat - detta oavsett hur fel du har i det här fallet. Världen skulle nog vara en bättre plats om vi alla kunde vara mindre svartvita...

Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Ett litet perspektiv: världens främsta makt försökte, under 50 år, att avrätta Fidel Castro. De misslyckades. Castro dog förra veckan 90 år gammal. Du, och alla andra "chemtrailstroll" tror, på fullt allvar, att samma inkompetenta "supermakt" kan organisera en världsomfattande konspiration med oändliga kostnader utan att vare sig lämna några bevis för det eller ens ge något resultat för sina kostnader. Hur troligt är det?

Nja, nu vet vi inte exakt hur mycket och hur hårt man verkligen försökte (och om det varit möjligt att mörda Castro om de verkligen ville). Vidare, hur man betraktade Castro kan ha varierat under åren. Ibland kan han t.o.m. ha fyllt en funktion genom att vara vid liv. Vidare är Castro bara ett enda exempel etc.

Vad gäller chemtrails finns det ju bevis, svarta budgetar (samt lån och åter lån) och hemligstämpling att ta till för stater (eller rättare sagt för dem som kontrollerar viktiga områden inom stater).

Chemtrails fyller sannolikt flera olika funktioner varav många sannolikt är sådana som stater inte vill tala öppet om (därav idiotförklarandet av dem som reflekterar kring nedskitandet av himlen och/eller dem som säger sanningen).

Förresten om jag är ett ""chemtrailstroll" antar jag att du är ett inavlat auktoritetsälskande får
Senast redigerad av Julma-O 2016-12-01 kl. 13:52.
Citera
2016-12-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Nja, vi ser uppenbarligen inte samma saker. Oavsett om så är fallet drar vi olika slutsatser. Att som du påstå att "alla andra påståenden är helt baserade på fantasier och fanatisk tro" är ganska puckat - detta oavsett hur fel du har i det här fallet. Världen skulle nog vara en bättre plats om vi alla kunde vara mindre svartvita...

Nja, nu vet vi inte exakt hur mycket och hur hårt man verkligen försökte (och om det varit möjligt att mörda Castro om de verkligen ville). Vidare, hur man betraktade Castro kan ha varierat under åren. Ibland kan han t.o.m. ha fyllt en funktion genom att vara vid liv. Vidare är Castro bara ett enda exempel etc.

Vad gäller chemtrails finns det ju bevis, svarta budgetar (samt lån och åter lån) och hemligstämpling att ta till för stater (eller rättare sagt för dem som kontrollerar viktiga områden inom stater).

Chemtrails fyller sannolikt flera olika funktioner varav många sannolikt är sådana som stater inte vill tala öppet om (därav idiotförklarandet av dem som reflekterar kring nedskitandet av himlen och/eller dem som säger sanningen).

Förresten om jag är ett ""chemtrailstroll" antar jag att du är ett inavlat auktoritetsälskande får

Om det finns bevis kan du väl ta att presentera dessa istället? Så kan vi ju då avsluta diskussionen. Eller är problemet att som alltid när du ska "bevisa" chemtrails är det som producerats fullt med hål och felaktigheter?

Jag undrar också vilka funtioner som chemtrails påstått fyller som stater vill tala öppet om? Eftersom du säger att "många sannolikt är sådana som satter inte vill tala öppet om" så bör det ju då rimligen finnas funktioner som stater vill tala öppet om?
Citera
2016-12-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Om det finns bevis kan du väl ta att presentera dessa istället? Så kan vi ju då avsluta diskussionen. Eller är problemet att som alltid när du ska "bevisa" chemtrails är det som producerats fullt med hål och felaktigheter?

Tråden - och himlen - är ju full av bevis.

Givetvis inte för den/dem "som alltid" inte fäster något värde vid dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Om
Jag undrar också vilka funtioner som chemtrails påstått fyller som stater vill tala öppet om? Eftersom du säger att "många sannolikt är sådana som satter inte vill tala öppet om" så bör det ju då rimligen finnas funktioner som stater vill tala öppet om?

I tråden har angetts olika motiv.

Givetvis finns det saker som stater inte vill att dess s.k. medborgare skall känna till (av olika skäl).
Citera
2016-12-01, 16:38
Medlem
Citat:

Givetvis inte för den/dem "som alltid" inte fäster något värde vid dessa.

I tråden har angetts olika motiv.

Givetvis finns det saker som stater inte vill att dess s.k. medborgare skall känna till (av olika skäl).

Det var inte det som var frågan, frågan vad vilka syften som inte var hemliga.
Citera
2016-12-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
För det är politiker som tagit politiska val för att tillåta att flygplan sprayar långa sträck över huvudet på dig och alla andra troende..

det finns därför inga provtagningar på chemtrtrails som du skulle tro på, även om politiker pratat om chemtrails i Riksdagen och i EU där dom fått lyssna på experter prata om chemtrails..
Ehh, så anledningen till att det inte finns några provtagningar att tillgå är för att chemtrails är ett politiskt beslut?
Och då uppkommer ju ytterligare ett par frågor:
1. Hur kan du veta att det är chemtrails om det inte finns några provtagningar?
2. Vad har du för belägg för att det tagits ett politiskt beslut om att spraya chemtrails?

Citat:
Det är vanliga människor som har tagit provtagningar och dom finns i chemtrailsdokumentärerna, deras provtagningar har alltid visat att det är aluminium, röda bloodkroppar och radioaktivt barium i chemtrailsen.
Vänligen hänvisa till dessa provtagningar.
Citat:
Det enda problemet för dig är att vanliga människor inte är trovärdiga i jämförelse med politiker som faktist jobbar med att ljuga för folket istället för att bry sig om att undersöka innnehållet i chemtrails.
Jag opererar som sagt inte med auktoritetsargument. Sånt trams är ditt bord. Det är belägg jag bryr mig om.
Du är dessutom sjukt inkonsekvent. Ena sekunden använder du det faktum att en politiker har påstått något som ett argument för existensen av chemtrails (utan belägg, alltså ett auktoritetsargument) . Andra sekunden skapar du en halmgubbe om att alla andra bara tror på politiker.
Du verkar tro att det är en dikotomi mellan att blint tro på politiker och att tro på dina paranoida lögner.
Citera
2016-12-01, 19:10
Medlem
Citat:

Vänligen presentera bevisen. T e x provtagningar. På chemtrailsen.

(Att t e x hänvisa till en provtagning som visar att marken innehåller aluminium har inget med chemtrails att göra. Bara så vi är på det klara med det.)
Citera
2016-12-01, 22:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Ehh, så anledningen till att det inte finns några provtagningar att tillgå är för att chemtrails är ett politiskt beslut?
Och då uppkommer ju ytterligare ett par frågor:
1. Hur kan du veta att det är chemtrails om det inte finns några provtagningar?
2. Vad har du för belägg för att det tagits ett politiskt beslut om att spraya chemtrails?

Vänligen hänvisa till dessa provtagningar.

Jag opererar som sagt inte med auktoritetsargument. Sånt trams är ditt bord. Det är belägg jag bryr mig om.
Du är dessutom sjukt inkonsekvent. Ena sekunden använder du det faktum att en politiker har påstått något som ett argument för existensen av chemtrails (utan belägg, alltså ett auktoritetsargument) . Andra sekunden skapar du en halmgubbe om att alla andra bara tror på politiker.
Du verkar tro att det är en dikotomi mellan att blint tro på politiker och att tro på dina paranoida lögner.

1. Chemtrails är ett hemlighetsstämplat projekt som militären i alla länder har startat med hjälp av politikers val. Jag vet detta eftersom det är endast dom som skulle kunna göra en sån hemlighetsstämpling på ett så stort projekt som alla människor kan se.
2. Mina belägg är bevisen uppe i skyn som säger att det inte är contrails som dunstar där uppe, bevisen i skyn säger att nån tagit politiska val för att tillåta radiostyrda flygplan som sprayar massa sträck i skyn över huvudet på alla.

Bevisen säger att politiker inte har nån makt även om dom är anställda för att ge alla troende intrycket att politiker styr samtidigt som uppenbarelseboken utspelar sig mitt framför ögonen på oss alla.

Provtagningarna finns i den typ första dokumentären om chemtrails.. den som heter What in The World are They Spraying.
Dom skickade en burk med vatten och chemtrails till labb och fick fram en lista på ämnen i chemtrails.

Du har fortfarande inte fattat att utomjordingar har bott på jOrden väldigt länge i underjordiska städer.. allt som du lärt dig genom media och skolan är vad utomjordingar tycker att du ska veta om dig själv och vekrligheten.. dvs att livet inte har nån mening eftersom allt kom från en big bang.. det var helt enkelt en stor smäll som skapade allt liv i universum, som saknar mening eftersom endast gudar kan skapa mening.. medans en stor smäll inte kan skapa annat än meningslösa saker som liv.

Dom har programmerat din tro med massa gojja sen du föddes.. inte konstigt att du inte kan se chemtrails eller ens nån mening bakom stora sträck på himmlen.

När jag såg chemtrails för första gången och läste om det online så förstod jag att vi var i de sista dagarna eftersom himmlen såg ut dom dommedagen helt plötsligt.. som om att nån sprayade agent white över huvudet på oss medans folk tänkte på annat.
Citera
2016-12-01, 23:10
Medlem
Citat:
1. Chemtrails är ett hemlighetsstämplat projekt som militären i alla länder har startat med hjälp av politikers val. Jag vet detta eftersom det är endast dom som skulle kunna göra en sån hemlighetsstämpling på ett så stort projekt som alla människor kan se.
2. Mina belägg är bevisen uppe i skyn som säger att det inte är contrails som dunstar där uppe, bevisen i skyn säger att nån tagit politiska val för att tillåta radiostyrda flygplan som sprayar massa sträck i skyn över huvudet på alla.

Bevisen säger att politiker inte har nån makt även om dom är anställda för att ge alla troende intrycket att politiker styr samtidigt som uppenbarelseboken utspelar sig mitt framför ögonen på oss alla.

Provtagningarna finns i den typ första dokumentären om chemtrails.. den som heter What in The World are They Spraying.
Dom skickade en burk med vatten och chemtrails till labb och fick fram en lista på ämnen i chemtrails.

Du har fortfarande inte fattat att utomjordingar har bott på jOrden väldigt länge i underjordiska städer.. allt som du lärt dig genom media och skolan är vad utomjordingar tycker att du ska veta om dig själv och vekrligheten.. dvs att livet inte har nån mening eftersom allt kom från en big bang.. det var helt enkelt en stor smäll som skapade allt liv i universum, som saknar mening eftersom endast gudar kan skapa mening.. medans en stor smäll inte kan skapa annat än meningslösa saker som liv.

Dom har programmerat din tro med massa gojja sen du föddes.. inte konstigt att du inte kan se chemtrails eller ens nån mening bakom stora sträck på himmlen.

När jag såg chemtrails för första gången och läste om det online så förstod jag att vi var i de sista dagarna eftersom himmlen såg ut dom dommedagen helt plötsligt.. som om att nån sprayade agent white över huvudet på oss medans folk tänkte på annat.

Varför såg jag kvarvarande vita streck på himlen för 25+ år sedan?
Hur gör du kopplingen mellan markbaserade vattenprover och vad som avges från flygplan?
Vad har du för skonummer och hur högt är ditt IQ?
Citera
2016-12-02, 12:50
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
bevisen i skyn...

Du har fortfarande inte fattat att utomjordingar har bott på jOrden väldigt länge i underjordiska städer..

Så man kan sammanfatta dina inlägg med att du litar till obefintliga bevis från både himmel och underjord?
Citera
2016-12-02, 13:23
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Jag finner det där väldigt stötande. Om utomjordingarna har bott under jorden på jorden länge så är de inomjordingar. Det känns väldigt inomjordingofobiskt att se på dem som utomjordingar.

Dina fördomar mot inomjordingarna påminner om många nazisters antisemitism:

Citat:
Som tur är så tar chemtrails hand om den här överbefolkningen så utomjordingen bakom chemtrails kan ta en McMajbritt och compani med sin familj, insekten kanske plockar Majbritt ur hennes bil så det kanske kan ses som ett happymeal med McMajbrittburgare och leksak.
Du beskyller inomjordingar för chemtrails precis som antisemiter beskyller judar för massinvandring.

Men för att återvända till topic:

Citat:
Den dokumentären innehåller otaliga ovetenskapliga påstående såsom vanliga contrails kan finnas kvar och sprida ut sig över himlen flera timmar efter att ett plan passerat. Huruvida de gör det beror på temperaturen och höjden.

Finns väldigt mycket matnyttig information i denna bok som jag rekommenderar dig att läsa.

https://books.google.se/books?id=q0QI19T_POkC&lpg=PP1&pg=PA137&redir_esc=y #v=onepage&q&f=false
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in