Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Nej visst. Folk försöker väl logga in ett par ggr i veckan för att kolla PUK-koden. Och ett illa bemötande kan jag som sagt ha förståelse för, som anledning att byta operatör. Ja, jag saknar förståelse varför nekad åtkomst av "mitt halebop" upprör. Inte dåligt bemötande dock. Det har jag förståelse för, att det kan uppröra.
Jag misstänker att folk inte har kunskap om ussd - koden för att kolla saldon och att folk tror att "mitt halebop" är den enda vägen för att se detta. Om så vore fallet har jag också förståelse. *101# har alla möjlighet att knappa in och gör "mitt halebop" överflödigt, för alla som inte känner ett behov att logga in för att se om PUK-koden ändrats på regelbunden basis.
Jag var tvungen att läsa genom ett antal inlägg för att se vad det är du missuppfattat så grundligt.
Ja du raljerar, gissar och misstänker lite hur som helst. Men du missar vad alla skrivit i denna fråga. Det handlar om att Telia/Halebop sköter sina kunder illa.
Och nej du har missuppfattat, USSD (Unstructured Supplementary Service Data) är inte alls enbart till för att kolla saldo. Det är en del av GSM-protokollet och är en dubbelriktad funktion för att kommunicera mellan en handterminal och operatören.
Var du fått ifrån att "folk" inte har kunskap, det vet bara du.
Varför tror du att PUK ändras? Det gör den inte.
Jag vet inte varför du är ute och cyklar runt med dina vantolkningar, men du gör bort dig.
Fakta kvarstår, att Telia/Halebop utestänger sina kunder. Sen kan du försöka bagatellisera hur mycket du vill. Jag för min del väljer att stå på kundernas sida.