2016-12-02, 20:22
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Jag var tvungen att läsa genom ett antal inlägg för att se vad det är du missuppfattat så grundligt.

Ja du raljerar, gissar och misstänker lite hur som helst. Men du missar vad alla skrivit i denna fråga. Det handlar om att Telia/Halebop sköter sina kunder illa.

Och nej du har missuppfattat, USSD (Unstructured Supplementary Service Data) är inte alls enbart till för att kolla saldo. Det är en del av GSM-protokollet och är en dubbelriktad funktion för att kommunicera mellan en handterminal och operatören.

Var du fått ifrån att "folk" inte har kunskap, det vet bara du.

Varför tror du att PUK ändras? Det gör den inte.

Jag vet inte varför du är ute och cyklar runt med dina vantolkningar, men du gör bort dig.

Fakta kvarstår, att Telia/Halebop utestänger sina kunder. Sen kan du försöka bagatellisera hur mycket du vill. Jag för min del väljer att stå på kundernas sida.
Jag skrev ju att jag har förståelse för fall där illa bemötande uppstår. Missade du verkligen det? Resten finns ju också i inlägget du citerade. Jag var sarkastisk när jag skrev att folk loggar in på regelbunden basis för att titta om PUK-koden ändrats, eftersom det är något väldigt få gör och det enda av värde som "mitt halebop" har att erbjuda eftersom ussd - koden erbjuder saldoförfrågan. Klart nog? Vad erbjuder den tjänst av värde som många upplever sig utestängda ifrån som inte kan fås genom ussd-koden?
Citera
2016-12-02, 23:01
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag skrev ju att jag har förståelse för fall där illa bemötande uppstår. Missade du verkligen det? Resten finns ju också i inlägget du citerade. Jag var sarkastisk när jag skrev att folk loggar in på regelbunden basis för att titta om PUK-koden ändrats, eftersom det är något väldigt få gör och det enda av värde som "mitt halebop" har att erbjuda eftersom ussd - koden erbjuder saldoförfrågan. Klart nog? Vad erbjuder den tjänst av värde som många upplever sig utestängda ifrån som inte kan fås genom ussd-koden?

Men varför fortsätter du att tjafsa vad Mitt Halebop innehåller? Läs vad alla andra skriver. Det är ju Telia/halebops sätt att behandla folk, som alla hittills har protesterat mot. Och du tjatar i varje inlägg om tjänsterna. Släpp det, eller trollar du bara?
Citera
2016-12-02, 23:09
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Men varför fortsätter du att tjafsa vad Mitt Halebop innehåller? Läs vad alla andra skriver. Det är ju Telia/halebops sätt att behandla folk, som alla hittills har protesterat mot. Och du tjatar i varje inlägg om tjänsterna. Släpp det, eller trollar du bara?
Varje svar jag fått hittills har ju bl. a bestått av en kritik att Telia slänger ut/utestänger kunder. Därför.

Ett dåligt bemötande har jag gång på gång meddelat att jag har förståelse för att man vidtar åtgärder. Så varför skriver alla att det är detta jag baserar min "kritik" på?

Jag föreslår att du läser det inlägg du citerade. Hur kan det missförstås?
Senast redigerad av MrArtur 2016-12-02 kl. 23:14.
Citera
2016-12-02, 23:28
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Varje svar jag fått hittills har ju bl. a bestått av en kritik att Telia slänger ut/utestänger kunder. Därför.

Ett dåligt bemötande har jag gång på gång meddelat att jag har förståelse för att man vidtar åtgärder. Så varför skriver alla att det är detta jag baserar min "kritik" på?

Jag föreslår att du läser det inlägg du citerade. Hur kan det missförstås?

Du har ju lyckats missförstå vad alla skrivit hittills. Ingen annan har envisats med att spåra ur med att diskutera tjänster som Mitt Halebop ev. innehåller. Allt har handlat om Telia/Halebop kastar ut kunder. Inget annat.

Du kan säkert fortsätta din urspårning men jag gissar at ingen tänker bry sig om att förstöra tråden mer.
Citera
2016-12-02, 23:36
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Du har ju lyckats missförstå vad alla skrivit hittills. Ingen annan har envisats med att spåra ur med att diskutera tjänster som Mitt Halebop ev. innehåller. Allt har handlat om Telia/Halebop kastar ut kunder. Inget annat.

Du kan säkert fortsätta din urspårning men jag gissar at ingen tänker bry sig om att förstöra tråden mer.

mm vi går vidare nu

jag hoppas verkligen att de får ordning på alla problem de har för de hade ganska ok priser.

surfen var bra att den var giltig i 180 dagar. det var en stark säljpunkt för mig.

jag surfar lite så det är typ vad jag söker men jag tänker inte bli kund igen innan allt är fixat och återställt.

jag hade mitt simkort i ett usb modem och fick ta ur det och sätta i det i en mobiltelefon hela tiden för att kontrollera att surfmängden stämde mot vad jag beräknat den till.
funktionen för kvarvarande surfmängd på "mitt halebop" var ur funktion i nästan 2 år.

jag tänker inte gå tillbaka till att flytta simkort på det där viset igen. då är jag hellre utan helt
Citera
2016-12-02, 23:57
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigaGrannen
mm vi går vidare nu

jag hoppas verkligen att de får ordning på alla problem de har för de hade ganska ok priser.

surfen var bra att den var giltig i 180 dagar. det var en stark säljpunkt för mig.

jag surfar lite så det är typ vad jag söker men jag tänker inte bli kund igen innan allt är fixat och återställt.

jag hade mitt simkort i ett usb modem och fick ta ur det och sätta i det i en mobiltelefon hela tiden för att kontrollera att surfmängden stämde mot vad jag beräknat den till.
funktionen för kvarvarande surfmängd på "mitt halebop" var ur funktion i nästan 2 år.

jag tänker inte gå tillbaka till att flytta simkort på det där viset igen. då är jag hellre utan helt

Jag använder internetdelning på en Android pekmobil. Då slipper jag hålla på och flytta kort, om och när jag använder mobilt internet till en PC.

Har flyttat till Fello. De går också i Telias/halebops nät. Fungerar helt perfekt.
Citera
2016-12-03, 10:24
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Jag använder internetdelning på en Android pekmobil. Då slipper jag hålla på och flytta kort, om och när jag använder mobilt internet till en PC.

Har flyttat till Fello. De går också i Telias/halebops nät. Fungerar helt perfekt.

Jag vet inte om det är OT men Fello är ett mycket bra alternativ när man bor där Telia är enda tillgängliga nätet.

Fello är ju en egen virtuell operatör, som fungerar mycket bra på alla sätt.

Det kan ju vara bra för dem som tidigare trott sig kunna lita på halebop.
Citera
2016-12-03, 11:39
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Jag vet inte om det är OT men Fello är ett mycket bra alternativ när man bor där Telia är enda tillgängliga nätet.

Fello är ju en egen virtuell operatör, som fungerar mycket bra på alla sätt.

Det kan ju vara bra för dem som tidigare trott sig kunna lita på halebop.

Telia har ju onekligen den största yttäckningen, så nätet är ju intressant.

Om man då vill undvika företaget-operatören Telia (halebop) så är ju en fristående aktör i samma nät definitivt ett intressant alternativ. Tittar man på Trustpilot så verkar det ju Fello ha väldigt nöjda kunder.

Vi har ett Fello-abonnemang i familjen och allt har fungerat bättre än bra. Vi har ett Telia Refill också. Det har alltid funkat bra, men dyrare än Fello, för vår förbrukningsprofil. Halebop har vi övergettt helt. De går inte att lita på längre.
Citera
2016-12-03, 12:12
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Fjantig metadebatt om vad ordet utkastad innebär eller vad det nu går ut på kan ni förslagsvis ta via PM. /MOD
Citera
2016-12-06, 15:30
Medlem
UncaScroogies avatar
Telia/Halebop har tydligen väldiga problem med kunder som inte kan/vill/får ha BankID. De har ju skjutit upp återinförandet av traditionell inloggning ytterligare cirka en månad. Verkar inte bli klar i år ens. Inloggningen togs bort i aug.

Hur svårt kan det vara?
Citera
2016-12-13, 02:14
Medlem
capmacs avatar
Jag tycker också det var ett överdrivet tjafsande om "Mitt Halebop" som om det vore det viktigaste.

Fello har inget abb som motsvarar "Årsladdning surf" eller andra dataladdningar där man inte ringer alls utan t ex håller igång kontakt med en stuga eller fjärrstyrd anläggning med USB-modem och router för runt 40-50 kr/mån.

Om nån har bättre förslag på kombination LÅG månadskostnad, LÅG datamängd och Telia-nät, låt höra.

Citat:
Ursprungligen postat av KonstigaGrannen

Om du har Halebop i en router eller dator kan du SMS-a texten DATAMÄNGD till mottagarnr 4433 så får du SMS tillbaka med svar. Det går inte att använda USSD-koder i en router/modem.

/capmac
Citera
2016-12-13, 13:33
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Jag tycker också det var ett överdrivet tjafsande om "Mitt Halebop" som om det vore det viktigaste.

Jag kan inte hålla med dig alls om att att Mitt Halebop skulle vara det viktigaste, men det visar på hur hemskt dåligt Telia/Halebop sköter sina kunder.

Citat:
Fello har inget abb som motsvarar "Årsladdning surf" eller andra dataladdningar där man inte ringer alls utan t ex håller igång kontakt med en stuga eller fjärrstyrd anläggning med USB-modem och router för runt 40-50 kr/mån.

Det kan så vara, men de har väldigt billiga abonnemang som passar en del kunder, och de har dessutom en mycket bra kundpolicy.

Citat:
Om nån har bättre förslag på kombination LÅG månadskostnad, LÅG datamängd och Telia-nät, låt höra.

Delight/Vectone hyr också in sig i Telias nät, liksom Fello. Men Delight/Vectone är om möjligt ännu mer hopplösa vad gäller kundhantering. Men du kan ju kolla om de passar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in