Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-03, 19:50
  #1
Medlem
Noxids avatar
Eftersom det inte finns någon Telia eller Halebop-tråd tänkte jag nu starta denna!

Här diskuterar vi och ställer frågor som har allt med operatören att göra.

Kör på!
Citera
2012-11-04, 14:10
  #2
Medlem
RissaTridactylas avatar
Då passar jag på att ge ett par tummen upp till Halebops chatt, dom skriver så roligt, använder smileys. Blir trevligare stämning då! Vill man ha ett nytt SIM oavsett anledning är det bara att klicka på en knapp så skickar de ett helt kostnadsfritt!

Haft Halebop i 12 år nu, skaffade dem så fort dom kom ut på marknaden 2000, alltid helnöjd och har varit billigaste alterantivet!

Sen är det väldigt märkligt att deras SIM-kort är alla 4G tydligen, trots att det står 3G på dem?

Halebop - 2012-10-26
Hejsan halleilå!

De vanliga SIM-kortet är 4G

Det är telefonen i sig som har en 4G-mottagare.

Jag - 2012-10-26
Fast det står 3G på SIM?

Halebop - 2012-10-26
Jag kan skicka ut ett nytt SIM-kort åt dig om du vill, men det är samma princip. Det är lite missvisande att det står 3G på SIM-kortet :/
__________________
Senast redigerad av RissaTridactyla 2012-11-04 kl. 14:12.
Citera
2012-11-04, 14:15
  #3
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RissaTridactyla
Då passar jag på att ge ett par tummen upp till Halebops chatt, dom skriver så roligt, använder smileys. Blir trevligare stämning då! Vill man ha ett nytt SIM oavsett anledning är det bara att klicka på en knapp så skickar de ett helt kostnadsfritt!

Sen är det väldigt märkligt att deras SIM-kort är alla 4G tydligen, trots att det står 3G på dem?

Halebop - 2012-10-26
Hejsan halleilå!

De vanliga SIM-kortet är 4G

Det är telefonen i sig som har en 4G-mottagare.

Jag - 2012-10-26
Fast det står 3G på SIM?

Halebop - 2012-10-26
Jag kan skicka ut ett nytt SIM-kort åt dig om du vill, men det är samma princip. Det är lite missvisande att det står 3G på SIM-kortet :/

Det va som tusan!

Hör bara negativt om Halebops chattsupoort här på Flashback, men äntligen kom det lite positiva upplevelser. När jag själv kontaktade dom för ett tag sedan var jag mycket nöjd med deras service. Hon som svarade kunde inte svaret på min fråga, men lovade att höra av sig på eftermiddagen. 2 timmar senare fick jag ett sms med svar på min fråga!

Nöjd kund?
Citera
2012-11-04, 19:16
  #4
Medlem
Jag har Telia flex mellan och ska nu fara utomlands.
Jag har ju en pott på 299 kr varje månad som jag får göra av med och undrar att om jag ringer/smsar/surfar när jag är där, kommer det då dras från min pott, eller kommer det att läggas på utöver den?

Samma sak om jag t.ex ringer in på Bingolotto eller röstar på något tvprogram?
Hittar ingenstans om det på Telias hemsida.

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2012-11-04, 19:34
  #5
Medlem
Ofta är det samtalspotter som operatörerna har, dvs om du vill skänka pengar så kommer den kostnaden ovanpå potten, kontantkort däremot är som att ha rena pengar på kortet och dessa kan användas för att skänka pengar eller köpa bussbiljetter. Din utlandssamtal kommer dock att dras från potten, vilket förmodligen blir bra dyrt med telia.
Citera
2012-11-04, 20:16
  #6
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DNordvall
Jag har Telia flex mellan och ska nu fara utomlands.
Jag har ju en pott på 299 kr varje månad som jag får göra av med och undrar att om jag ringer/smsar/surfar när jag är där, kommer det då dras från min pott, eller kommer det att läggas på utöver den?

Samma sak om jag t.ex ringer in på Bingolotto eller röstar på något tvprogram?
Hittar ingenstans om det på Telias hemsida.

Tacksam för snabbt svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Stennan
Ofta är det samtalspotter som operatörerna har, dvs om du vill skänka pengar så kommer den kostnaden ovanpå potten, kontantkort däremot är som att ha rena pengar på kortet och dessa kan användas för att skänka pengar eller köpa bussbiljetter. Din utlandssamtal kommer dock att dras från potten, vilket förmodligen blir bra dyrt med telia.

Det stämmer bra!

Det där med att utlandssamtal skulle ingå i potten är unikt hos Telia. Mig veterligen erbjuder varken Tre, Tele2 eller Telenor dessa villkor!
Citera
2012-11-04, 21:28
  #7
Medlem
ok, jag trodde pengarna drogs från potten? Dvs att även om samtalet görs från utlandet och kostar 5 kr per minut så borde väl pengarna dras från de 299kr?
Citera
2012-11-04, 21:42
  #8
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stennan
ok, jag trodde pengarna drogs från potten? Dvs att även om samtalet görs från utlandet och kostar 5 kr per minut så borde väl pengarna dras från de 299kr?

När det gäller abonnemang så väljer operatören vilken modell för debitering de vill ha, men om du absolut vill att allt ska dras från potten, så är det kontantkort som gäller.
Citera
2012-11-04, 22:11
  #9
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stennan
ok, jag trodde pengarna drogs från potten? Dvs att även om samtalet görs från utlandet och kostar 5 kr per minut så borde väl pengarna dras från de 299kr?

Det gör det också precis som du sa!
Citera
2012-11-05, 17:00
  #10
Medlem
Sterges avatar
Tjenare!
Jag tecknade ett mobilabonnemang på 24 månader på min telefon och dessa månader har snart löpt ut.

Det jag undrar är om telefonen fortfarande kommer vara låst till Telia när dessa 24 månader gått?

Sen undrar jag om man kan kolla hur många månader det är kvar på bindningstiden?
Citera
2012-11-05, 17:21
  #11
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Tjenare!
Jag tecknade ett mobilabonnemang på 24 månader på min telefon och dessa månader har snart löpt ut.

Det jag undrar är om telefonen fortfarande kommer vara låst till Telia när dessa 24 månader gått?

Sen undrar jag om man kan kolla hur många månader det är kvar på bindningstiden?

Hej!

Det beror helt på om din telefon är operatörslåst eller ej. Om den inte är det kan du använda vilken operatör som helst.

Du kan se kvarvarande bindningstid om du registrerar dig på Telia.se!
Citera
2012-11-05, 19:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Tjenare!
Jag tecknade ett mobilabonnemang på 24 månader på min telefon och dessa månader har snart löpt ut.

Det jag undrar är om telefonen fortfarande kommer vara låst till Telia när dessa 24 månader gått?

Sen undrar jag om man kan kolla hur många månader det är kvar på bindningstiden?

Om du din telefon är operatörslåst till Telia idag så kommer den att fortsätta att vara det även när din bindningstid går ut. Om du vill, då kan du beställa en upplåsningskod från Telia. Det kostar 300kr och du gör det i din närmsta Telia-butik eller via kundtjänst.

På ditt inköpskvitto/inköpsbevis så ska det även framgå om din telefon är operatörslåst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback