Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Försöker på Ica får du säkert polisen på dig!
Kan du få hjälp av någon kvinnlig vän med presentationen?
Min ex-man nappade noll på HP tills jag skrev hans presentation nu får han lite i varje fall😊😉

Aj nej polis vill jag inte ha eft mig , skippar Ica
Du var mig en snäll ex-fru
Nej har nog ingen jag kan fråga om sånt
.. men tror "problemet" för mig på både HP och Tinder är hur jag ser ut, bilderna .. profilen läses inte utan det blir nej,vänster redan innan det
Får låta någon vän ta bild ( när jag tränar inför 2018 ) och sen fixa profilen

men tack för förslaget
Citera
2016-11-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Är det någon med ett ''cursed'' konto, som har testat att skapa ett nytt konto med ett nytt telefon nr?

Radera din tinder. Skapa ny Facebook och nytt konto på tinder. Då är du nollad och kan swipa alla igen och de dig.
Citera
2016-11-29, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Radera din tinder. Skapa ny Facebook och nytt konto på tinder. Då är du nollad och kan swipa alla igen och de dig.

Jag vet, men tänkte på att man fortfarande måste använda samma telefon nr på Tinder då, om då ''cursen'' är linkad till telefonnumret också! Så ville veta om nån hade testat med nytt nr också
Citera
2016-11-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Vad fan det nya filtret suger ju...jag råkade bocka för "kvinnor och män" när jag skulle logga ut, men märkte inte det....sen byttes min profibild där jag visar bar överkropp. Sen märkte jag att män dök upp...då fattade jag att det är bögarna som måste ha påverkat. Nu ändrade jag inställningarna igen.

Tjejer verkar gilla bilder precis rakt framifrån på ansiktet....bögmän verkar gilla kroppar mer tydligen
Killar gillar skriva hur man än ser ut, gäller även hetero killar.
Citera
2016-11-30, 00:02
Medlem
Frihet2010s avatar
Smått roande att läsa hur många negativa fördomar som florerar ang tex svenska tinderkvinnor.

Tänk alla kvinnor över 40 som blivit ratade av män i deras ålder och som nu blir uppdraggade yngre män, just för att dessa kvinnor lever ut, tar för sig och inte är så rädda om makeup och hår under akten som många yngre osäkra tjejer.

Tänker sen på alla härligt kurviga kvinnor som även dom lever ut, tar för sig och skiter i om de förstör frisyr eller makeup.. Tror att många män går miste om mkt riktigt skönt och bra sex, bara för att kvinnan inte ser ut som hans perfekta inre bild av ett sexobjekt.

Sen till min alldeles egna negativa (fördom) observation:

Män som sportar (ej gym) är sjukt oattraktiva, smala, beniga, seniga och tråkiga i allt som inte innefattar träning, hälsosam mat osv.

Män som tillbringar många dagar i veckan på gym med tunga vikter är sjukt oattraktiva när de deffar, speglar och spänner sig ofta och gärna även under sexakten. Tittar mer på sig själv eller någon annan.

Män som aldrig tränar men arbetar med någon form av grovgrobb där kroppen får naturlig träning glömmer ofta bort sin hygien, har fin kropp med breda axlar och lever ut i akten.

Män som aldrig tränar och som jobbar stillasittande är oattraktiva pga deras dåliga självförtroende, men har han ett välbetalt jobb med dyra kläder så kan hans självförtroende öka och sådeles även attraktionen från många kvinnor.

Utländska män är sjukt duktiga på att uppvakta och få en kvinna att känna sig vackrast i hela världen. De är envisa och låter sig inte slås ner av ett nej. Dock så tappar de intresset ganska fort när de väl fått sin kvinna runt sitt finger, och börjar jaga på nytt.

Män som lider av kraftig fetma har låg självkänsla, ännu större kläder än vad som behövs och blir därmed oattraktiva.

Män med "fult" ansikte, oavsett kropp, kan vara otroligt attraktiva om de luktar gott, har bra självkänsla, välklippt (eller långt) rent hår, hela och rena kläder i en storlek och modell för deras ålder och kroppsform. Om de är självständiga och tar ansvar över sitt eget hem och ekonomi. Om de tagit reda på hur den individuella kvinnan helst blir uppvaktad och utan att glömma bort sin egen person. Då BLIR mannen snygg för att han helt enkelt är det bästa som hänt kvinnan ;-)

Så ni som anser att ni måste vara fula eftersom att ni inte matchar, ligg lågt, titta utåt, se in i ögon du möter IRL, ta kontakt och vidga dina vyer... Det finns som tur är massor med kvinnor som inte hänger på tinder.
Och ärligt talat så är det inte många som är vidare seriösa på tinder heller.. De flesta är där för att ha skoj
Citera
2016-11-30, 00:07
Medlem
Skurhinkens avatar
Kör utan plus och ligger i snitt på två matchningar per dag, är detta bra eller anus? Tinder är dock lite av ett mysterium, har alltid haft samma bilder men har inte alltid haft sånt här flyt gällande matchningar utan det är först nu det senaste halvåret som man har blivit lyckosam. Är appen känd för att vara buggig eller har brudarna dragit ner på kraven?
Citera
2016-11-30, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Alltså, har du haft med tjejer att göra tidigare - borde du vara medveten om att de ofta talar med kluven tunga. De säger en sak, och gör en helt annan. De säger att samhället ska bli mer jämnställt osv, men på ett individuellt/sexuellt plan, vill dom ha en dominant man som tar initiativ och tydligt är "kaptenen" i skutan.

Samma sak med de tjejer som står på barrikaderna och vill avskaffa normsamhället. Många av dessa Svenssondöttrar är, på ett individuellt plan, livrädda för att avvika från just rådande normer och anama något som kan ses som "udda", exempelvis en pojkvän som inte faller in i mallen för hur en pojkvän "ska vara".

Så att tjejer inte skriver först, allt snack om jämnställdhet osv - glöm det! För det är just det, bara snack. Det är folks handlingar som är det intressanta.

Klockrent! Du kommer alltid med vettiga konstateranden!
Citera
2016-11-30, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Alltså, har du haft med tjejer att göra tidigare - borde du vara medveten om att de ofta talar med kluven tunga. De säger en sak, och gör en helt annan. De säger att samhället ska bli mer jämnställt osv, men på ett individuellt/sexuellt plan, vill dom ha en dominant man som tar initiativ och tydligt är "kaptenen" i skutan.

Samma sak med de tjejer som står på barrikaderna och vill avskaffa normsamhället. Många av dessa Svenssondöttrar är, på ett individuellt plan, livrädda för att avvika från just rådande normer och anama något som kan ses som "udda", exempelvis en pojkvän som inte faller in i mallen för hur en pojkvän "ska vara".

Så att tjejer inte skriver först, allt snack om jämnställdhet osv - glöm det! För det är just det, bara snack. Det är folks handlingar som är det intressanta.
Lägg till att de så gott som alltid är totalt omedvetna om vilka val de gör och som inte alls är i närheten av jämställdhet.

Alla kvinnor vill bli ledda och förförda och styrda. Det är liksom deras natur att vara underställd. Ju tidigare man inser det desto tidigare underlättar man för sig själv.
Citera
2016-11-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Kör utan plus och ligger i snitt på två matchningar per dag, är detta bra eller anus? Tinder är dock lite av ett mysterium, har alltid haft samma bilder men har inte alltid haft sånt här flyt gällande matchningar utan det är först nu det senaste halvåret som man har blivit lyckosam. Är appen känd för att vara buggig eller har brudarna dragit ner på kraven?

Hur "bra" X antal matchningar är per dag/vecka/månad spelar väl ingen större roll så länge det inte leder någon vart. Men du kan väl vara nöjd på ett bekräftelseplan i alla fall. Anledningen till ditt uppsving är nog mest en slump, att det nu är "rätt" tjejer som är aktiva i appen. Folk snackar alltid om en massa buggar och att de inte får några matchningar, men det är skitsnack. Får man inte många matchningar så är man helt enkelt inte tillräckligt snygg, alternativt inte snyggare än resterande utbud som tjejerna har vid tidpunkten. Med det sagt kan man väl inte helt utesluta att appen buggar ibland, det kan jag köpa händer i enstaka fall, men inte generellt.
Citera
2016-11-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killemedstil
Jag får matchningar stup i ett, ser medelbra ut och har ett "alibaba-namn". Ändå får jag träffa brudar och ligga.
Det mesta handlar om social kompetens och självförtroende.
Läs på om tjejerna, leta upp dom på facebook eller annat sätt (creepy jag vet). Det kommer göra att ni förmodligen får lättare att styra upp en träff. Var inte rädda att ta för er, tjejerna uppskattar killar som vägleder dom.
När ni skriver till dom, spegla dom med uppbyggnad av mening och använd INTE smylies om inte tjejen använder det. Ställ typ 2-3 öppna frågor, förslå sedan en träff. Längre tid än så ska det inte ta. Annars är tjejen förmodligen inte intresserad av er.
Instämmer. Min generella regel kring smileys och emojis är att använd det i samma uträckning som tjejen gör +/- 1. Ofta kan man få en stel konversation verka varm och mysig genom att baka inte lite sådant. Men man ska inte övergöra det... Försöker man smyga in en smiley eller emoji i 3-4 i rad utan något gensvar så bör man ge upp.
Citera
2016-11-30, 10:49
Medlem
Någon med Tinder plus som har någon erfarenhet av funktionen "Styr vem som ser dig"?
Alternativen är
  • Standard - Enbart för att visas till vissa typer av personer för individuella rekommendationer
  • Bara personer jag gillat - Bara personer jag svept höger på kommer se mig

Min teori är att alternativ två borde göra att man visas i större uträckning för de man är intresserad av (förutsatt att man är väldigt duktig på att swipa). Detta är baserat på premissen att man har ett visst antal visningar, så används de mer effektivt, istället för att med standard-valdet då används dessa visningar till att visas för folk man inte är intresserad av (feta/fula).
Citera
2016-11-30, 15:55
Medlem
Ingen svarade på min fråga tidigare så jag ställer igen. Är det någon som vet varför jag får majoriteten av mina matchningar (där jag har gillat först) exakt samtidigt? Helt plötsligt när man är inloggad får man 10 matchningar exakt samtidigt som man like:ade för några dagar tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in