Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-01, 02:06
Bannlyst
Vissa gånger inga match alls o vissa gånger får jag en hel del. Tinder blivit rätt konstig fattar inte vad utvecklarna bakom appen försöker uppnå med denna taktik men appen håller på dö ut pga detta.

Men å andra sidan inte sä konstigt med tanke på appens demografi där är 62% män och bara 38% kvinnor.

http://cdn2.hubspot.net/hubfs/304927/Assets_Blog/Tinder_in_Numbers.png
Citera
2016-12-01, 13:53
Medlem
Är det någon som kan förklara varför tjejer ljuger om att de swipar vänster på selfies och kollar profiltext? det enda som spelar roll är utseende. Sen skriver de artiklar om hur vanliga killar kan få mer matchningar. Lol..

Kolla själv på dessa experimenten: (FB) Brudarna blir helt TILL SIG och GALNA av min snygga vän på tinder! (kolla sida 17)
http://lookism.net/Thread-Red-Pill-This-MM-got-170-matches-on-Tinder-in-just-1-day-BITTER-RACE-PILL
Senast redigerad av xeezer 2016-12-01 kl. 14:18.
Citera
2016-12-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Är det någon som kan förklara varför tjejer ljuger om att de swipar vänster på selfies och kollar profiltext? det enda som spelar roll är utseende. Sen skriver de artiklar om hur vanliga killar kan få mer matchningar. Lol..

Kolla själv på dessa experimenten: (FB) Brudarna blir helt TILL SIG och GALNA av min snygga vän på tinder! (kolla sida 17)
http://lookism.net/Thread-Red-Pill-This-MM-got-170-matches-on-Tinder-in-just-1-day-BITTER-RACE-PILL

Snygg kille; ja visst kan du knulla mig och du får vara hur ohövlig du vill.

Medelmåttig kille; nej absolut inte, du kommer aldrig få något av mig med den attityden!
Citera
2016-12-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Någon med Tinder plus som har någon erfarenhet av funktionen "Styr vem som ser dig"?
Alternativen är
  • Standard - Enbart för att visas till vissa typer av personer för individuella rekommendationer
  • Bara personer jag gillat - Bara personer jag svept höger på kommer se mig

Min teori är att alternativ två borde göra att man visas i större uträckning för de man är intresserad av (förutsatt att man är väldigt duktig på att swipa). Detta är baserat på premissen att man har ett visst antal visningar, så används de mer effektivt, istället för att med standard-valdet då används dessa visningar till att visas för folk man inte är intresserad av (feta/fula).

Undrar med över detta, någon som vet?
Citera
2016-12-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wandw
Vissa gånger inga match alls o vissa gånger får jag en hel del. Tinder blivit rätt konstig fattar inte vad utvecklarna bakom appen försöker uppnå med denna taktik men appen håller på dö ut pga detta.

Men å andra sidan inte sä konstigt med tanke på appens demografi där är 62% män och bara 38% kvinnor.

http://cdn2.hubspot.net/hubfs/304927/Assets_Blog/Tinder_in_Numbers.png

Samma här, ibland får jag 20-30 per dag. Sen ibland knappt 1 per dag, halvdan dessutom.
Jag har kört tinder snart 1 år. Har haft totalt kanske 2000 matches, därrunt. Alltid haft Selfie som förstabild.

Har kanske träffat en 20-25 st via tinder. Har dock börjat tröttna på allt med tinder numera, tappat lusten till att skriva för de flesta är så jävla tråkiga (vilket gjort att jag inte får lika mkt matches längre eller något?)
Eller så blir det så att dom man verkligen vill träffa, 9-10orna slutar skriva av någon anledning, även om jag fått till det några gånger och träffat några 9or typ 2 gånger.

Tror det blir en ond cirkel av allt dessutom, för jag har slutat svara många själv nu istället. För jag orkar inte mer "Hej, läget" konvos som tjejer startar som man vet rinner ut i sanden ändå. Men man ska själv vara så jävla finurlig och kreativ för att få ett svar. Vilket jag slutat orka vara. Vilket resulterar i att jag numera nästan direkt frågar om de är sugna på att träffas = typ 7/10 riktigt fina tjejer svarar inte och 3/10 är sugna men som jag skulle säga är strax under min nivå.
Många snygga tjejer är väl helt enkelt inte sugna på att träffas, eller så väljer de någon annan. (Finns ju fler snygga killar menar jag).

Nu skriver jag till extremt få, och då är det bara någon jag eventuellt skulle kunna se mig i en relation av det yttre att döma då alltså, och inget medelknull som jag är ute efter. Men dessa få tjejer svarar oftast inte när man frågar om träff direkt. Man blir väl "desperat" då, även fast jag verkligen inte är det, trivs bra själv men orkar inte med tiden och energin chattandet tar för att sen plötsligt bara dö efter 2 dagar. Jag brukar ge det 2-3 dagar, får jag inget svar då unmatchar jag, så ibland vet jag inte om det ens sett meddelandet för de kan ju vara extremt inaktiva men då känns det ju lönlöst oavsett ändå så.

Som sagt, jag ser nog hyffsat ut. Är lång, tränad, utbildning osv vilket genererat mycket matches men trots de så är man så trött på skiten då endel bara slutar svara eller är tråkiga/dryga. Då kan man ju bara tänka hur det är för andra, mindre lottade män vad gäller längd och utseende.
Senast redigerad av LongTerm90 2016-12-01 kl. 16:44.
Citera
2016-12-01, 16:52
Medlem
Nej jag tror det blir en enda stor ond cirkel av allt det här med tinder- för alla utom dom snyggaste tjejerna. Medelkillar och nedåt får oftast inget, blir besvikna.
Medeltjejer och nedåt kan få träffa "snyggare killar" än dom själva vilket gör att dom tror högre om sig än vad verklighet säger, då killen bara vill knulla. Tjejen blir besviken, säkert haft 8 tinderknull varpå tjejen hör av sig efteråt och tror på mera. (knappast troligt om hon inte haft superpersonlighet). Snygga killar blir trött på skiten eftersom de oftast får träffa tjejer de egentligen inte vill ha mer än att knulla av sig, och tröttnar på det i slutändand också och blir dryga tillbaka samt tappar orken till att initiera något/lägga mer energi.

Sen sitter de snygga tjejerna kvar, som förmodligen inte bryr sig, för det behöver ju aldrig direkt anstränga sig utan kan välja och vraka.
Senast redigerad av LongTerm90 2016-12-01 kl. 16:55.
Citera
2016-12-01, 17:09
Medlem
När borde man aktivera boosten?

Testade fredagskväll vid 18 tiden, men det gav INGEN matchning...
Citera
2016-12-01, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Nej jag tror det blir en enda stor ond cirkel av allt det här med tinder- för alla utom dom snyggaste tjejerna. Medelkillar och nedåt får oftast inget, blir besvikna.
Medeltjejer och nedåt kan få träffa "snyggare killar" än dom själva vilket gör att dom tror högre om sig än vad verklighet säger, då killen bara vill knulla. Tjejen blir besviken, säkert haft 8 tinderknull varpå tjejen hör av sig efteråt och tror på mera. (knappast troligt om hon inte haft superpersonlighet). Snygga killar blir trött på skiten eftersom de oftast får träffa tjejer de egentligen inte vill ha mer än att knulla av sig, och tröttnar på det i slutändand också och blir dryga tillbaka samt tappar orken till att initiera något/lägga mer energi.

Sen sitter de snygga tjejerna kvar, som förmodligen inte bryr sig, för det behöver ju aldrig direkt anstränga sig utan kan välja och vraka.

Det fetmarkerade stämmer inte riktigt. Tinder lämpar sig bäst för tjejer (oavsett utseende) och de snyggaste killarna. Ju snyggare killen, desto högre chans till att matcha med snygga tjejer. Tjejer generellt går även mkt vad det aktuella idealet är just nu. En objektivt "snygg" kille som inte passar in i idealet angående klädstil m.m är inte lika intressant. Som du förstår vill tjejer ha ALLT i samma förpackning.

Vi killar skiter oftast fullständigt i klädstil, så länge hon har en het kropp/ansikte (men mestadels kroppen när det gäller knull).
Citera
2016-12-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
När borde man aktivera boosten?

Testade fredagskväll vid 18 tiden, men det gav INGEN matchning...

Runt 22:00. Det är då kvinnor tenderar att vara som mest aktiva.
Citera
2016-12-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Runt 22:00. Det är då kvinnor tenderar att vara som mest aktiva.

Spelar ingen roll vilken dag?
Citera
2016-12-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Spelar ingen roll vilken dag?

Testa på vardagar till att börja med.
Citera
2016-12-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Det fetmarkerade stämmer inte riktigt. Tinder lämpar sig bäst för tjejer (oavsett utseende) och de snyggaste killarna. Ju snyggare killen, desto högre chans till att matcha med snygga tjejer. Tjejer generellt går även mkt vad det aktuella idealet är just nu. En objektivt "snygg" kille som inte passar in i idealet angående klädstil m.m är inte lika intressant. Som du förstår vill tjejer ha ALLT i samma förpackning.

Vi killar skiter oftast fullständigt i klädstil, så länge hon har en het kropp/ansikte (men mestadels kroppen när det gäller knull).

Pratar bara för mig själv, ca 2000 matches som kille kan man väl inte vara ful? Jag bryr mig mkt om stil på mig själv med, tycker om kläder. Men jag har tröttnat totalt ändå, det jag menade med inlägget och då undrar man lite över hur de som inte får ngt alls ellet bara fula/tjocka orkar hålla på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in