2016-11-30, 00:10
Medlem
Hur säger man upp sitt Hallon abonnemang samt har de en winback avdelning som kommer ge mig bättre erbjudande?
Citera
2016-11-30, 00:12
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedrande
Plötsligt upphörde Hallon att fungera. Jag kör med två simkort i samma telefon. Det andra simkortet fungerade men inte Hallon. "Ingen tjänst" stod det bara. Jag beställer ett nytt simkort. Inte heller det fungerade så jag lämnar in telefonen till service, men de kan inte hitta något fel. Jag provar simkortet i en annan telefon och det fungerar inte där heller. Jag beställer ett nytt simkort igen och aktiverar det på "Mina sidor". Detta simkort fungerar inte heller... Långt om länge får jag kontakt med Hallon, men fortfarande ingen lösning. En månad har gått och Hallon fungerar ej. Kan en telefon hackas?

Vad är det för telefon du har? och vilken operatör har du till det andra kortet?
Citera
2016-11-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Hur säger man upp sitt Hallon abonnemang samt har de en winback avdelning som kommer ge mig bättre erbjudande?

När jag sa upp mitt Hallon Liten för cirka 1 år sedan fick jag ett mejl av Hallon precis innan abonnemanget skulle avslutas där dom försökte få mig att stanna som kund, erbjudandet jag fick var halva priset i 3 månader. Tyvärr kom det erbjudandet alldeles för sent.
Citera
2016-11-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
När jag sa upp mitt Hallon Liten för cirka 1 år sedan fick jag ett mejl av Hallon precis innan abonnemanget skulle avslutas där dom försökte få mig att stanna som kund, erbjudandet jag fick var halva priset i 3 månader. Tyvärr kom det erbjudandet alldeles för sent.
Ja men har dom ingen winback avdelning man kan snacka med i telefon? Har inte tid och vänta på mail.
Citera
2016-12-01, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Ja men har dom ingen winback avdelning man kan snacka med i telefon? Har inte tid och vänta på mail.

Inte vad jag känner till iaf.
Citera
2016-12-13, 14:33
Medlem
DogShitEaters avatar
Går i tankar att byta till Hallon (stor). Mycket tack vare deras stora surfpott. Hur är Hallon rent generellt som operatör. Flyter det på bra eller är det struligt, hur funkar kundtjänst och får man valuta för pengarna eller ska jag fortsätta med Comviq som jag har idag?
Citera
2016-12-14, 17:35
Medlem
Fick precis mail ifrån Hallon

Nu är ett bra tillfälle att komma tillbaka till hallon!

Hallå där,

Vi saknar dig! Om du kommer tillbaka innan den 31 december 2016, får du +50GB extra data att spara så länge du vill!

Kom ihåg, med mobilabonnemang LITEN får du även:

- Fria SMS till hela världen
- 60 samtal inom Sverige
- Ingen bindningstid
- 2GB data per månad

Dessutom betalar du endast 49kr/mån i 6 månader, därefter betalar du 99kr/mån.
Erbjudandet gäller bara till den 31 december 2016.

Helt ok erbjudande men skiter i detta då de var snabba med att spärra mitt nummer (se tidigare inlägg)
Är nöjd med mitt Vimla som låter en behålla både kvarvarande data samt samtal och sms som blivit över till månaden efter.

Hade Hallon inte vart så snabba med att spärra mitt nummer så hade jag fortsatt vara kund hos de.
Citera
2016-12-30, 02:00
Medlem
Redors avatar
Har länge undrat varför Hallon kan vara billigare och bättre än t.ex Comviq.
Man får mer GB för mindre kostnad, och man får 60 Samtal, tillskillnad från Comviqs 200min på deras minsta abonnemang. Hallons täckning är generellt mkt bättre än Comviqs också.

Men nu förstår jag delvis varför..

MMS som skickas/tas emot dras från datamängden, vilket inte görs från Comviq t.ex.
Därav att det står Fria SMS på Hallon och Fria SMS & MMS på Comviq.

Så särsklit fördelaktigt är inte Hallon då, framförallt inte om man är en sån som skickar eller tar emot många mms, eller bara en simpel bild.

Dessutomtar de 99:- för ett ersättning SIM, det gör inte Comviq. Så Hallon tar igen en del på småkostnader
Senast redigerad av Redor 2016-12-30 kl. 02:03.
Citera
2017-01-01, 01:42
Medlem
Enydrions avatar
Surfen tog slut för en vecka sen (mobilt bredband) nu när det är nytt år och månad, så får jag inte igång skiten igen... den säger att den inte hittar nån dns server.

Support funkar ju bara på vardagar, så ingen i morgon...

Om jag startar om datorn så hamnar jag på nån inloggningssida hos tre, skriver jag in hallon så kan jag logga in och jag har 20 nya gig.

Men försöker jag gå till Aftonbladet så hamnar jag hos hallon istället...
Har försökt med olika apn, men funkar inte...
Citera
2017-01-01, 11:12
Medlem
Enydrions avatar
Hoppade igång i morse som vanligt...
Citera
2017-01-04, 23:16
Medlem
KokaGrodas avatar
Hade Hallon i typ 2 år, var nöjd med Hallon under tiden, men testade Fello (Telia) för att de hade obegränsat med samtal (fast sämre med surf).
Vill ni veta vad jag tycker?

Hallon är enligt mig bättre. Bättre täckning (i Skåne), snabbare wifi.
Skulle bytt tillbaka vilken sekund som helst om de ändrat sin samtalsbegränsning.
Med de har de inte - därför stannar jag hos Felllo.se

Hallon är bra men har sina begränsningar.
Citera
2017-01-07, 11:47
Medlem
pandanaas avatar
Såg att Hallon hade ett januarierbjudande. 49kr/mån för ett litet abonnemang med 50gb extra surf i 3mån. Ingen uppsägningstid. https://www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonnemang/liten

Betyder detta att jag kan skaffa ett abonnemang, få 50gb, använda så mycket jag kan inom 30dagar och sen avsluta/ångra abonnemanget innan första betalningen?
Ser inget på sidan om att det skulle vara ett problem.

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in