2017-01-10, 00:00
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandanaa
Såg att Hallon hade ett januarierbjudande. 49kr/mån för ett litet abonnemang med 50gb extra surf i 3mån. Ingen uppsägningstid. https://www.hallon.se/vara-produkter/mobiltelefoni/mobilabonnemang/liten

Betyder detta att jag kan skaffa ett abonnemang, få 50gb, använda så mycket jag kan inom 30dagar och sen avsluta/ångra abonnemanget innan första betalningen?
Ser inget på sidan om att det skulle vara ett problem.

Vad tror ni?

Det går säkert alldeles utmärkt, men du måste ju ändå betala räkningen för den period du varit kund. Det blir ju max 49kr, så det kan väl vara värta att testa.
Citera
2017-01-10, 01:43
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det går säkert alldeles utmärkt, men du måste ju ändå betala räkningen för den period du varit kund. Det blir ju max 49kr, så det kan väl vara värta att testa.

Man bör också veta att Hallon debiterar per kalendermånad, och i förväg.
Citera
2017-01-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Man bör också veta att Hallon debiterar per kalendermånad, och i förväg.

Innebär det alltså att de debiterar för Januari månad även om man skulle råka beställa abonnemanget typ den 28:de Januari?
Citera
2017-01-10, 19:40
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Innebär det alltså att de debiterar för Januari månad även om man skulle råka beställa abonnemanget typ den 28:de Januari?

Nej. Du betalar aldrig för tid du inte varit kund.
Citera
2017-01-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Nej. Du betalar aldrig för tid du inte varit kund.

Ja, OK, 28:de var kanske ett dumt och extremt exempel...
Men om vi snackar fullt realistiskt att man beställer abonnemang nu i dagarna och det anländer i posten och aktiveras runt den 15:de. Vad händer med de sista två veckorna av Januari då? Betalar man för hela Januari? Bjuder de på Januari? Eller kan man inte "ställa på" ett abonnemang förrän i månadsskiftet med de reglerna?
Citera
2017-01-11, 19:25
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ja, OK, 28:de var kanske ett dumt och extremt exempel...
Men om vi snackar fullt realistiskt att man beställer abonnemang nu i dagarna och det anländer i posten och aktiveras runt den 15:de. Vad händer med de sista två veckorna av Januari då? Betalar man för hela Januari? Bjuder de på Januari? Eller kan man inte "ställa på" ett abonnemang förrän i månadsskiftet med de reglerna?

Du betalar för de dagarna i månaden du varit kund plus kommande månad.
Citera
2017-01-27, 22:55
Medlem
Enydrions avatar
Har mobilt bredband via hallon (inte kontantkort utan abonnemang) det jag undrar är om man kan spara surf till nästa månad? (antagligen går det inte...) tänkte fråga innan jag gör slut på det jag har kvar i onödan...
Citera
2017-02-01, 12:00
Medlem
CaveatLectors avatar
Någon som bor i Västra Hamnen alt. i västra Malmö och har Hallon som operatör? Testar dem just nu men täckningen här är under all kritik, med samtal som helt enkelt bryts till som tätt. Optimistiskt så kan man ju hoppas att det är temporärt, men det känns ju lagom stabilt med en operatör som inte kan erbjuda vettig samtalskvalité i Sveriges tredje största stad...
Citera
2017-02-21, 01:34
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har mobilt bredband via hallon (inte kontantkort utan abonnemang) det jag undrar är om man kan spara surf till nästa månad? (antagligen går det inte...) tänkte fråga innan jag gör slut på det jag har kvar i onödan...

Lite sent svar kanske men nej, går inte
Citera
2017-02-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Lite sent svar kanske men nej, går inte

För att repetera frågan litet, går det att spara surfen ifall man skaffar kontantkort istället?

Samtal och SMS är bara i 30-dagar som alla andra antar jag. Litet störande att deras kundtjänst ska vara så svår att nå.
Citera
2017-02-26, 14:16
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
För att repetera frågan litet, går det att spara surfen ifall man skaffar kontantkort istället?

Samtal och SMS är bara i 30-dagar som alla andra antar jag. Litet störande att deras kundtjänst ska vara så svår att nå.

Om jag inte missförstod deras hemsida helt så är det 30-dagars gilghetstid på kontantkorten också.
Telia har på sina abonnemang att surfen du inte använder går över till nästa månad, dock är priset hos Telia betydligt dyrare, möjligtvis att detta även gäller hos halebop men tror deras mobila bredbandsutbud är sisådär.
Citera
2017-02-26, 19:49
Medlem
Någon som har numret till dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här