2016-10-20, 09:14
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
En liten fånig dumsnål fråga...
Jag frågade via Hallons mail-kundtjänst om det kostade något att beställa ett kontantkort. Killen på kundtjänst svarade att ett kort kostade 100 kr. Vilket jag tyckte verkade mycket. Så jag frågade en bekant som skaffade Hallon i vintras och han ville minnas att själva kortet faktiskt kostade något men absolut inte så mycket som 100 kr.
Jag har också kollat på Hallons prislista https://www.hallon.se/static/pricelists/Hallon_Pricelist_MBB_Kontantkort.pdf
och funderat på om kundtjänst-killen blandat ihop koncepterna och menat "Nytt SIM-kort (ersättningskort)" för 99 kr som det står om där.
Så jag mailar samma kundtjänst igen och påpekar att jag alltså snackar om en nyteckning av tjänsten, inte ett ersättningskort för ett borttappat kort. Och då menar han på att det givetvis är gratis.

Så, bara för att klargöra nu då..., frågar jag experterna på Flashback. Betalade ni något för själva kortet eller någon annan avgift förutom de 89 respektive 149 surfen kostar när ni skaffade Hallons kontantkort?
Man betalar inte för ett SIM-kort när man tecknar ett nytt abonnemang.
Citera
2016-10-20, 13:50
Medlem
Citat:
En liten fånig dumsnål fråga...
Jag frågade via Hallons mail-kundtjänst om det kostade något att beställa ett kontantkort. Killen på kundtjänst svarade att ett kort kostade 100 kr. Vilket jag tyckte verkade mycket. Så jag frågade en bekant som skaffade Hallon i vintras och han ville minnas att själva kortet faktiskt kostade något men absolut inte så mycket som 100 kr.
Jag har också kollat på Hallons prislista https://www.hallon.se/static/pricelists/Hallon_Pricelist_MBB_Kontantkort.pdf
och funderat på om kundtjänst-killen blandat ihop koncepterna och menat "Nytt SIM-kort (ersättningskort)" för 99 kr som det står om där.
Så jag mailar samma kundtjänst igen och påpekar att jag alltså snackar om en nyteckning av tjänsten, inte ett ersättningskort för ett borttappat kort. Och då menar han på att det givetvis är gratis.

Så, bara för att klargöra nu då..., frågar jag experterna på Flashback. Betalade ni något för själva kortet eller någon annan avgift förutom de 89 respektive 149 surfen kostar när ni skaffade Hallons kontantkort?

Nä betalade inget.
Kundtjänst menade nog ersättningskort om du tappat ditt. Det kostar 100kr har jag för mig hos Hallon.
Citera
2016-10-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Man betalar inte för ett SIM-kort när man tecknar ett nytt abonnemang.

Nä, jag ville liksom tro det också. Men fick olika besked från olika håll, och funderade på om Hallon som extrem lågprisoperatör kanske hade andra regler och tjänade in lite på gungorna vad de förlorar på karusellen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Nä betalade inget.
Kundtjänst menade nog ersättningskort om du tappat ditt. Det kostar 100kr har jag för mig hos Hallon.

OK, tack för svar.

Följdfråga: Hoppade 30-dagarsperioden igång direkt när man beställt kortet eller kan man beställa ett kort och vänta ett par dagar / veckor / månader innan man fyller på det om man vill?
Senast redigerad av Gissa vem 2016-10-20 kl. 18:40.
Citera
2016-10-22, 14:01
Medlem
Citat:
Nä, jag ville liksom tro det också. Men fick olika besked från olika håll, och funderade på om Hallon som extrem lågprisoperatör kanske hade andra regler och tjänade in lite på gungorna vad de förlorar på karusellen.

OK, tack för svar.

Följdfråga: Hoppade 30-dagarsperioden igång direkt när man beställt kortet eller kan man beställa ett kort och vänta ett par dagar / veckor / månader innan man fyller på det om man vill?

Det är igång direkt du betalat i och med beställningen.
Tiden tickar

Du kan se efter du loggat in på hallon.se hur mycket tid som är kvar och annat saldo.
Citera
2016-10-25, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Det är igång direkt du betalat i och med beställningen.
Tiden tickar

Aj fan..., väntar en stund till med att beställa då.
Tack igen för svar.
Citera
2016-10-25, 15:16
Bannlyst
Citat:
Kontantkort
STOR
8 GB Data
Fria samtal
Fria sms

Ord. pris 249 kr/30 dagar

Nu 124 kr/30 dagar

Är det för alltid 124 kr eller bara första månaden? Det framgår inte.
Citera
2016-10-25, 19:05
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Är det för alltid 124 kr eller bara första månaden? Det framgår inte.

Gör ett försök att svara, erbjudandet gäller 124kr för 30 dagar, vad som gäller när de 30 dagarna gått, vet vi ju först då dina 30 dagar gått, om det då är nåt som hindrar att man hoppar på samma erbjudande igen vet jag inte (om nåt liknande skulle erbjudas om 30 dagar) Ordinarie pris är 249kr för 30 dagar.
Citera
2016-10-31, 08:32
Medlem
Enydrions avatar
Nu har jag snart gjort slut på månadens surf, klipper de datan helt då, eller?

jag har abonnemang inte kontantkort.
Senast redigerad av Enydrion 2016-10-31 kl. 09:00.
Citera
2016-11-01, 08:30
Medlem
Enydrions avatar
Om man har klarat sig fram till sista dagen i månaden, så verkar de inte klippa linan som Telia gjorde.
Citera
2016-11-09, 21:49
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Om man har klarat sig fram till sista dagen i månaden, så verkar de inte klippa linan som Telia gjorde.

Går det ned på en lägre hastighet resten av månaden då surfmängden tagit slut?
Det är abonnemang du kör va?

På mitt Hallon kontantkort låses alla andra sidor utom Hallon.se och det går att logga in och fylla på mer surf då surfmängden/tiden tagit slut.
Citera
2016-11-10, 10:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigaGrannen
Går det ned på en lägre hastighet resten av månaden då surfmängden tagit slut?
Det är abonnemang du kör va?

På mitt Hallon kontantkort låses alla andra sidor utom Hallon.se och det går att logga in och fylla på mer surf då surfmängden/tiden tagit slut.

Har abonnemang ja, misstänker att det drogs på nästa månads surf istället...

jag märkte inte att det blev långsammare gick att se video också..
Citera
2016-11-22, 23:55
Medlem
Plötsligt upphörde Hallon att fungera. Jag kör med två simkort i samma telefon. Det andra simkortet fungerade men inte Hallon. "Ingen tjänst" stod det bara. Jag beställer ett nytt simkort. Inte heller det fungerade så jag lämnar in telefonen till service, men de kan inte hitta något fel. Jag provar simkortet i en annan telefon och det fungerar inte där heller. Jag beställer ett nytt simkort igen och aktiverar det på "Mina sidor". Detta simkort fungerar inte heller... Långt om länge får jag kontakt med Hallon, men fortfarande ingen lösning. En månad har gått och Hallon fungerar ej. Kan en telefon hackas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in