2013-05-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Tycker det verkar rätt grymt, är dock bunden i två år minus två veckor just nu...
Men ska rekommendera dem, verkar rätt nice!
Två veckor då kan du ha kvar täckningsgaranti (eller liknade) om det är någon dag mindre.
Citera
2013-05-07, 01:06
Medlem
Verkar vara grymt för mig, som endast har abonnemang på mitt sim-kort och alltid köper mobilen kontant.

Någon som vet om de kommer ha 4G-tillgängligt i framtiden?
Citera
2013-05-07, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Verkar vara grymt för mig, som endast har abonnemang på mitt sim-kort och alltid köper mobilen kontant.

Någon som vet om de kommer ha 4G-tillgängligt i framtiden?

Jag skulle tro att det kommer inom inte en alltför lång framtid
Citera
2013-05-07, 11:07
Medlem
Kommer dom prioritera 3-kunder på sina master eller behandlas hallon och 3-kunder samma?
Citera
2013-05-07, 17:13
Medlem
hmm operatörer och dotterbolag operatörer...varför ska det finnas så många, är det för att förvirra oss kunder. Sen kan ingen ändå erbjuda oss riktig FRI surf! Mycket tråkigt!
Citera
2013-05-07, 17:18
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
hmm operatörer och dotterbolag operatörer...varför ska det finnas så många, är det för att förvirra oss kunder. Sen kan ingen ändå erbjuda oss riktig FRI surf! Mycket tråkigt!
Så är det Har du provat att jämföra tex premierna för försäkring till en bil, alla bolagen har olika villkor. Så det går alltså inte att jämföra, vilket garanterat är meningen.
Citera
2013-05-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Så är det Har du provat att jämföra tex premierna för försäkring till en bil, alla bolagen har olika villkor. Så det går alltså inte att jämföra, vilket garanterat är meningen.
Precis olika villkor, men hos teleoperatörer verkar det vara samma villkor åtminstone när det gäller surf
Telefoni, sms kan man erbjuda till vettiga priser och mängder jag menar vem skickar 3000-5000sms en månad? Men data 0.5 gb - typ max 10gb...är dom så rädda att folk använder mobilen som modem till datorn?!
Citera
2013-05-07, 17:40
Medlem
Jag förstår om Telia rädda för att folk säger upp sin fasta hemtelefoni...men resten förstår inte jag. Jag menar jag tror knappast nån som har fiber går över till mobilt för det, skulle åtminstone inte jag göra om jag hade lyxen att ha fiber indraget! Men adsl vill jag inte ta då det är segt och kräver hemtelefoni!
Citera
2013-07-04, 15:33
Medlem
Siddans avatar
Tänkte fråga angående kontantkortet.

Med vanliga kontantkort kan man fortsätta förbruka sitt saldo efter 30 dagar har passerat. Prislistan övergår till baspriser och samtalen blir så klart dyrare. Men läser jag villkoren för kontantkort på Hallons hemsida får jag en annan uppfattning.

Frågan är vad som händer med saldot efter 30 dagar??
1) Går det fortfarande att använda saldot för att ringa ut fast istället med minutpriser och öppningsavgift.

eller

2) Blir det spärrat, som med datatrafiken, och måste ladda upp kortet igen för att kunna ringa ut?

Alternativt efter 30 dagar och gör en "extra påfyllning" på 60 kr undrar jag också om allting blir till vanliga priser, även datatrafiken till 9kr/MB?

Villkoren för kontantkort står i spoilern. Markerar det som sticker ut med tjock text

Om mina negativa antaganden är det som gäller då är Hallons kontaktkort inte ett riktigt kontantkort, ett semi-abonnemang som bäst kanske.
Citera
2013-07-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Tänkte fråga angående kontantkortet.

Med vanliga kontantkort kan man fortsätta förbruka sitt saldo efter 30 dagar har passerat. Prislistan övergår till baspriser och samtalen blir så klart dyrare. Men läser jag villkoren för kontantkort på Hallons hemsida får jag en annan uppfattning.

Frågan är vad som händer med saldot efter 30 dagar??
1) Går det fortfarande att använda saldot för att ringa ut fast istället med minutpriser och öppningsavgift.

eller

2) Blir det spärrat, som med datatrafiken, och måste ladda upp kortet igen för att kunna ringa ut?

Alternativt efter 30 dagar och gör en "extra påfyllning" på 60 kr undrar jag också om allting blir till vanliga priser, även datatrafiken till 9kr/MB?

Villkoren för kontantkort står i spoilern. Markerar det som sticker ut med tjock text

Om mina negativa antaganden är det som gäller då är Hallons kontaktkort inte ett riktigt kontantkort, ett semi-abonnemang som bäst kanske.

Du får inget saldo hos Hallon om du inte manuellt fyller på med de 60kr extra, vilket du behöver göra om du fyller på med Hallon liten och förbrukar det som ingår.
Citera
2013-07-04, 20:19
Medlem
Siddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Du får inget saldo hos Hallon om du inte manuellt fyller på med de 60kr extra, vilket du behöver göra om du fyller på med Hallon liten och förbrukar det som ingår.

Det var ju synd. Det var den lilla nackdelen då ja...
Då är frågan om Hallon skulle passa mig bättre än jämfört med andra kontantkort som håller sig i nästan två månader på en tankning.
Citera
2013-07-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siddan
Det var ju synd. Det var den lilla nackdelen då ja...
Då är frågan om Hallon skulle passa mig bättre än jämfört med andra kontantkort som håller sig i nästan två månader på en tankning.

Det beror på hur du ringer, vilken annan prisplan du skulle ladda med hos en annan operatör, hur mycket du skulle ladda på osv. Tänk på vad det kostar dig för två månader och sedan vad det skulle kosta hos hallon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in