Citat:
Ursprungligen postat av
BenHorne
VAD I HELVETE ÄR ENS DET DÄR?! Blir helt förfärad. En hel artikel bestående av enbart skryt om hur jävla bra ens liv är. Till den minsta beståndsdelen; det egna pizzabakandet råkar visst gå illa, men vad gör det när man kan beställa hem från en, utifrån vad namnet antyder, fransk pizzeria. "Så långt ute på landet!!!". När jag läser det där blir jag sugen på att flytta till utkanten av Nässjö och dricka folköl tills jag blir fet och död. Den där artikeln borde finnas med över varje inlägg i tråden, så behöver inte definitionen av tacky medelklass diskuteras fram och tillbaka.
Läste skiten med lite källkritiskt öga. Det är uppenbart slitsamt att vara välbärgad medelklass.
Fredag - natt mot lördag
1. Kärringen var på krogen mitt på dan
2. Sedan stjälpte hon i sig bubbelblask på eftermiddan.
3. Varpå hon på icke närmare specificerat sätt åvägabringade sig till Tyresö medförande två döttrar (hmm..)
4. Kokar ihop sjangdåbel trerätters förtäring med syrran och hennes karl
5. Lägger ungarna (som somnar snällt...)
6. Långkokar i bubbelgöl med vinfylla till 0200
7. Avslutar med bullbak
Lördag
1. Ur sängen och avbakning av bulljävlarna direkt på detta...
2. Långfrukost
3. Ömsom trädgårdsarbete och ömsom odling av malignt melanom på egen strand. Iförd kaftan och bikini försåvitt vi inte antar att hon bytte till overall eller annat arbetsplagg mellan varven. Vem vet: Hon kanske körde med gummistövlar till bikinin.
4. Promenad runt Långsjön i Tyresö. En distans som vid kontroll med Eniros mätfunktion kan skattas till i runda slängar 7-8 kilometer över delvis svårgenomtränglig och sank terräng.
5. Mackor och glass åt ungarna. Som de snällt knövlar i sig utan att göra några protester.
6. Krogsväng med alkoholförtäring afton.
Söndag
1. Sova till 1000
2. På icke närmare specificerat sätt åvägabringa sig till bauhaus för att köpa färg, skruv och matta.
3. Krubb på lokal därstädes
4. Hem och "skrota"
5. Plocka, rensa och och koka saft på rabarber.
6. Jobba flera timmar afton
Jag ser dock flera svagheter i den där kronologin. Tänk er bara diskhelvetet efter en trerätters för två familjer (säg 8 pers) och att mocka upp efter ett nattligt bullbak med vinförtäring till...
Gissningsvis var det sanna händelseförloppet vida mindre glamoröst.