Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Glömde skriva. Alla nuvarande SBC:er tar ju slut på tisdag va? Förutom POTM. Skulle gissa på att det kanske dyker upp en SBC Movember då som varar till dagen efter, då onsdagen är sista dagen på november. Bara en gissning.
Undrar vad kraven kan vara då, om det nu kommer. Och hur många kort som krävs. Har en startelva med 6 MOV-kort som är över 95 i kemi tror jag. Klämmer jag in två till hamnar jag på 82 i kemi.
Jag tror jag sitter still i båten trots allt. Har 15 kort vilket känns lagom oavsett utfall. Kommer ingen SBC gör jag en förlust på kanske 20-25k. Kommer det en gör jag antingen bra vinst eller får en bra belöning. Movember-korten har gjort mig så besviken så här långt att jag inte vågar köpa in fler och se förlusten växa än mer, även om de för närvarande ligger på discardpris.
Däremot har jag börjat se jag IF-korten som klockrena investeringar. Det har ju varit så i några SBCer nu att det krävts TOTW-kort för att lösa. Köp för i det närmaste discard, se dem gå upp till 15-20k när en SBC slår till. Sen går de ju faktiskt att använda under tiden med. Tänker nu främst på IF-kort för 10-11k.
Frågan är nu om det blir någon dipp imorgon. Cyber monday och allt. Kanske uteblev dippen helt i år, om man nu inte vill kalla förra måndagen en dipp.