2016-11-27, 22:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Glömde skriva. Alla nuvarande SBC:er tar ju slut på tisdag va? Förutom POTM. Skulle gissa på att det kanske dyker upp en SBC Movember då som varar till dagen efter, då onsdagen är sista dagen på november. Bara en gissning.

Undrar vad kraven kan vara då, om det nu kommer. Och hur många kort som krävs. Har en startelva med 6 MOV-kort som är över 95 i kemi tror jag. Klämmer jag in två till hamnar jag på 82 i kemi.

Jag tror jag sitter still i båten trots allt. Har 15 kort vilket känns lagom oavsett utfall. Kommer ingen SBC gör jag en förlust på kanske 20-25k. Kommer det en gör jag antingen bra vinst eller får en bra belöning. Movember-korten har gjort mig så besviken så här långt att jag inte vågar köpa in fler och se förlusten växa än mer, även om de för närvarande ligger på discardpris.

Däremot har jag börjat se jag IF-korten som klockrena investeringar. Det har ju varit så i några SBCer nu att det krävts TOTW-kort för att lösa. Köp för i det närmaste discard, se dem gå upp till 15-20k när en SBC slår till. Sen går de ju faktiskt att använda under tiden med. Tänker nu främst på IF-kort för 10-11k.

Frågan är nu om det blir någon dipp imorgon. Cyber monday och allt. Kanske uteblev dippen helt i år, om man nu inte vill kalla förra måndagen en dipp.
Citera
2016-11-27, 23:27
Medlem
Jag har skrivit här flera gånger angående det problem jag har med FIFA 17. Det är nämligen så att jag har såna jävla issues med att få mina spelare att ta löpningar framåt i banan.

Det spelar ingen roll om jag lirar possessionspel eller kontringsspel, snabbt eller långsamt, långt eller kort. Det spelar ingen roll om jag lirar L1 + X-passningar. Heller ingen skillnad om jag spammar L1-knappen i största allmänhet (ni vet den som är helt jävla buggig eftersom no touch dribbling ligger på samma knapp - ren jävla idioti om ni frågar mig).

Mina anfallare löper inte in bakom motståndarens backlinje, trots att jag har sådana anvisningar på mina anfallare.
Mina mittfältare fyller inte på framåt, trots att jag har ställt in att mina 2 CM:s skall "komma upp" i banan.

Det spelar heller ingen roll vilken formation jag spelar med. Nu spelar jag 4-1-2-1-2 (2) och brukar variera mellan den, 4-3-1-2 och 4-3-2-1.

Ja, custom tactics hit och dit. Det spelar heller ingen roll vad man ställer in för någonting eftersom det är exakt likadant med varje taktik, formation och anvisningar.

Ja, workrates hit och dit. Spelar heller ingen roll då jag testat alla olika typer av varianter.

"Skaffa bättre spelare" kanske någon säger. Ja, det ligger väl eventuellt lite i det, men hur i helvete ska man ha råd med Suarez, Ronaldo och Bale om man inte vinner några matcher - vilket jag såklart inte gör med den här skiten jag har.

Det här spelet börjar gå mig på nerverna så in i helvete. Är det någon som kan "breaka koden" åt mig eller försöka analysera vad tusan det är som går fel? Om jag väl skulle lösa komma över den här tröskeln så skulle glädjen med spelandet komma tillbaka direkt då jag definitivt skulle vinna fler matcher än vad jag gör nu.

Offensiven just nu;

CDM - Krychowiak
CM - Matuidi
CM - Pastore
CAM - Ben Arfa
ST - Niang
ST - Menez
Citera
2016-11-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tror jag sitter still i båten trots allt. Har 15 kort vilket känns lagom oavsett utfall. Kommer ingen SBC gör jag en förlust på kanske 20-25k. Kommer det en gör jag antingen bra vinst eller får en bra belöning. Movember-korten har gjort mig så besviken så här långt att jag inte vågar köpa in fler och se förlusten växa än mer, även om de för närvarande ligger på discardpris.

Däremot har jag börjat se jag IF-korten som klockrena investeringar. Det har ju varit så i några SBCer nu att det krävts TOTW-kort för att lösa. Köp för i det närmaste discard, se dem gå upp till 15-20k när en SBC slår till. Sen går de ju faktiskt att använda under tiden med. Tänker nu främst på IF-kort för 10-11k.

Frågan är nu om det blir någon dipp imorgon. Cyber monday och allt. Kanske uteblev dippen helt i år, om man nu inte vill kalla förra måndagen en dipp.

IF kort är grymma investeringar..alltid när jag satsar på något kort behåller jag alltid en i klubben för att antingen testa eller sälja i framtiden. Lönade sig under black friday. Sålde ca 50 IF kort med mellan 2-10k profit.. gick på en timme ifrån 350k till 900k.. Så de smällde till bra dock hade jag nog kunnat tjäna ytterligare 200k om jag inte hade de listade redan. Men man ska inte vara girig...
Man kanske skulle spara på sig en hög med IF Suso. Ryktas ju om POTM Diego Costa och då kanske det kräver spanskt if kort
Citera
2016-11-28, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
Spanska ligan, vilken mållis är bäst att ha? Navas elr oblak? Båda har halvbra stats tycker ja men kör med ramos o pepe som backar så tvungen att ha nån av dom 2

Oblak är enligt mig hur grym som helst men har inte provat Navas då jag fastnade för Oblak direkt
Citera
2016-11-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Jag har skrivit här flera gånger angående det problem jag har med FIFA 17. Det är nämligen så att jag har såna jävla issues med att få mina spelare att ta löpningar framåt i banan.

Det spelar ingen roll om jag lirar possessionspel eller kontringsspel, snabbt eller långsamt, långt eller kort. Det spelar ingen roll om jag lirar L1 + X-passningar. Heller ingen skillnad om jag spammar L1-knappen i största allmänhet (ni vet den som är helt jävla buggig eftersom no touch dribbling ligger på samma knapp - ren jävla idioti om ni frågar mig).

Mina anfallare löper inte in bakom motståndarens backlinje, trots att jag har sådana anvisningar på mina anfallare.
Mina mittfältare fyller inte på framåt, trots att jag har ställt in att mina 2 CM:s skall "komma upp" i banan.

Det spelar heller ingen roll vilken formation jag spelar med. Nu spelar jag 4-1-2-1-2 (2) och brukar variera mellan den, 4-3-1-2 och 4-3-2-1.

Ja, custom tactics hit och dit. Det spelar heller ingen roll vad man ställer in för någonting eftersom det är exakt likadant med varje taktik, formation och anvisningar.

Ja, workrates hit och dit. Spelar heller ingen roll då jag testat alla olika typer av varianter.

"Skaffa bättre spelare" kanske någon säger. Ja, det ligger väl eventuellt lite i det, men hur i helvete ska man ha råd med Suarez, Ronaldo och Bale om man inte vinner några matcher - vilket jag såklart inte gör med den här skiten jag har.

Det här spelet börjar gå mig på nerverna så in i helvete. Är det någon som kan "breaka koden" åt mig eller försöka analysera vad tusan det är som går fel? Om jag väl skulle lösa komma över den här tröskeln så skulle glädjen med spelandet komma tillbaka direkt då jag definitivt skulle vinna fler matcher än vad jag gör nu.

Offensiven just nu;

CDM - Krychowiak
CM - Matuidi
CM - Pastore
CAM - Ben Arfa
ST - Niang
ST - Menez

Svårt o säga vad som är fel, tycker spelarna löper där de ska för mig iaf.. Jag har heller inga dyra..IF Balotelli som den dyraste annars kör jag typ med Menez osv... som jag spelar handlar det mestadels om possession och utnyttjar ytorna.. kanterna är oerhört viktiga för att skapa ytor in i mitten..
Att försöka spela djupled på FIFA 17 är nog att skjuta sig själv i foten för detta är inte som gamla FIFA där over the top spam är melodin... instick och spela på felvänd anfallare verkar va det som funkar bäst imo.. Försök kontrollera matcherna då 99% av de man möter kör ultradefensivt och står med hela laget vid egen box..ett tips är att skjuta mer långskott.. otroligt effektivt mot sådana muppar.. gällande custom tactics är det svårt o veta vad som lämpar sig bäst..jag har mestadels blandade passningar men rätt så snabbt passningsspel... vet att tidigare FIFA har custom tactics med mycket långbollar gjort att spelarna drar sig på djupet mer.. mycket kortpass gör att de möter bollen istället...vet inte om det är likadant på 17... sen kör jag själv med organiserat över hela banan då jag vill ha mina spelare på rätt position och inte mittfältare som kmr på avslut..
Citera
2016-11-28, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calcia
IF Defoe är en beast, vilka skott!

vad spelar du han i för lag?
får han inte att funka för fem öre.. 1 mål på 10 matcher.
tycker inte han är med i spelet alls.
spelar med coutinho bakom som cam och han har gjort 12 på de 10 matcherna..
Citera
2016-11-28, 02:09
Medlem
Någon som kan förklara mig hur custom tactics fungerar?
Menar om man har högt på passningar i uppbyggnad är det korta pass som gäller då eller är det långa osv.
Citera
2016-11-28, 02:18
Medlem
Försökt och försökt med IF Balotelli nu men får fan inte han att fungera i mitt lag. Sämsta anfallaren jag kört med hittills tror sig. Det ända han gjort bra han är straffar, där e han kung. Får iofs inte mycket att stämma nu. 17p på 10 matcher i säsong 4 ikväll... Men testade OTW Sansone (låg förresten på exakt samma som hans IF, kan hoppas på en till IF där) i sista matchen och han gjorde mål direkt. Fungerade bra mycket bättre. Har för mig någon nämnde honom tidigare i veckan och tyckte han funka bra.
Citera
2016-11-28, 02:43
Medlem
Citat:
Försökt och försökt med IF Balotelli nu men får fan inte han att fungera i mitt lag. Sämsta anfallaren jag kört med hittills tror sig. Det ända han gjort bra han är straffar, där e han kung. Får iofs inte mycket att stämma nu. 17p på 10 matcher i säsong 4 ikväll... Men testade OTW Sansone (låg förresten på exakt samma som hans IF, kan hoppas på en till IF där) i sista matchen och han gjorde mål direkt. Fungerade bra mycket bättre. Har för mig någon nämnde honom tidigare i veckan och tyckte han funka bra.

för mig är han king.
pangar in allt med båda fötter, mest utanför straffområdet. och en del på huvet.
spelar han med if giovinco som cam bakom.
Citera
2016-11-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franki
för mig är han king.
pangar in allt med båda fötter, mest utanför straffområdet. och en del på huvet.
spelar han med if giovinco som cam bakom.

Många som sagt det här, kanske inte min typ av spelare? Eller så får jag jobba in honom. Tycker han känns trög o seg. Kom inte till med chanser med honom, det sista får väl jag ta på mig. Att jag spelat så uselt sista... Kör IF Balo i detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/313167
Citera
2016-11-28, 08:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Någon i tråden tipsade om att sälja av alla 84-ratade spelare. Kan tipsa om att även 83-ratade spelare säljer för fina överpriset pga SBC, även om de flesta säkert lagt märke till det.

La ut följande spelare nu och fick alla sålt för priset bredvid (xbox one):

cahill 2600
benatia 2100
konoplyanka 2100
rodriguez 2100
gimenez 2000
pedro 2800
ashley williams 2400
gary medel 2200
mertesacker 2800
sneijder 2300
oscar 2100
joao mario 3200
mandzukic 2200
moutinho 2100
quaresma 2800
nolito 2400
musacchio 2400

De flesta ovan är inköpta för 700-900 coins, alternativt säljer för det normalt. Liten vinst men ändå.
Citera
2016-11-28, 08:40
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Många som sagt det här, kanske inte min typ av spelare? Eller så får jag jobba in honom. Tycker han känns trög o seg. Kom inte till med chanser med honom, det sista får väl jag ta på mig. Att jag spelat så uselt sista... Kör IF Balo i detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/313167
Testa IF Belotti. Fungerat rätt bra för mig.

Har inget lag att spela med nu. Lite segt. För sålt de flesta 83+ och alla IF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in