2016-12-20, 11:45
Medlem
Vart så sugen på Kurzawa eftersom han var så billig. Nu var jag tvungen att göra ett lag som utgick från honom också: https://www.futbin.com/17/squad/772093 idéer? Vill inte att det ska vara allt för dyrt så Pogba går bort.
Citera
2016-12-20, 11:50
Medlem
zRabbiTs avatar
Har ni några tankar angående http://www.futhead.com/17/squads/3263584/? Vill gärna ha kvar Giovinco, har ca 100k att röra mig med. Dani Alves istället för Florenzi kanske?
Citera
2016-12-20, 12:14
Medlem
Otroliga trading lägen nu if roger o jose gick enkelt köpa runt 15 k igår best buy 21 idag och de behövs inte ens i sbc idag? Det är väl inte direkt heller något man vill spela med
Citera
2016-12-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slow88
Otroliga trading lägen nu if roger o jose gick enkelt köpa runt 15 k igår best buy 21 idag och de behövs inte ens i sbc idag? Det är väl inte direkt heller något man vill spela med

I två av tre SBC idag kan man antingen använda sig av Movember eller TOTW-kort. Så dem används nog flitigt där.

Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Vart så sugen på Kurzawa eftersom han var så billig. Nu var jag tvungen att göra ett lag som utgick från honom också: https://www.futbin.com/17/squad/772093 idéer? Vill inte att det ska vara allt för dyrt så Pogba går bort.

Kör på SBC Carvajal också, kostar väl max 50k att göra. Känns värt det om man nu skall använda sig av en La Liga-högerback. Hade hellre kört Di Maria istället för Lucas. Gjorde det bytet själv i mitt lag och blev mycket bättre. Såg nu att han var på bänken där så du kanske har honom? Annars tycker jag det ser stabilt ut. Hade nog bytt plats på Modric och Matuidi in-game.
Citera
2016-12-20, 12:50
Medlem
[quote=grahnen|59355183]I två av tre SBC idag kan man antingen använda sig av Movember eller TOTW-kort. Så dem används nog flitigt där.

Jaså måste läst lite snabbt trevligt hur som helst
Citera
2016-12-20, 13:26
Medlem
Tror ni det blir någon mm denna vecka?
Citera
2016-12-20, 13:40
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mkhitaryan91
En sak som personer som du inte fattar är att vad en spelare kostar har inget med hur bra han fungerar ingame. Spelar ingen roll om din TOTGS Kimmich kostar 10k eller 50k, han kommer fortfarande vara lika bra/dålig och absolut inte bättre än en spelare som Kanté t ex.

60k för Podolski och Van Persie? Vad tror du att du ska göra med en anfallare med 67 i pace mot backar som Smalling och Bailly?

Har testat de flesta spelarna i ditt lag och de enda som jag seriöst hade velat dra med i min FUT Champs-trupp igen är Barzagli och Gundogan. Marchisio, Alves (som endast var en kemispelare för mig), Chiellini och Robben är endast högrejtade men gör inget speciellt ingame. Detta är av egen erfarenhet så om någon annan tycker att Marchisio är bästa spelaren så spelet så varsågod och tyck det

Själv körde jag med ett lag med Piszczek, Kanté, Sissoko och Dybala för att bara nämna några, helgen som var och fick 33/40. Piszczek t ex är 10x billigare än Dani Alves men mycket bättre så priset har inget med spelarna att göra eftersom vi som spelar FUT är de som sätter priserna i stort sett.
Podolski (jävligt OP) och Robben är de bästa spelarna i det laget och då funkar RvP bra för kemin (som dock verkar betyda noll då motståndarnas anfallare med 6 i kemi kan prestera hur bra som helst). Vad jag ska göra med RvP? Passa såklart, kör med deadeye så hans passning och skott går upp också. Spelar f.ö. inte med Dani Alves utan med Lichsteiner eller Bruno Peres, orkade inte skapa nytt lag på futbin. De 10 andra kör jag med. Chiellini är bättre än Barzagli för mig. Gündogan är kass. Varför är det så stor skillnad på spelare för oss? Jo för Fifa är random.

Jag har spelat FUT sen 2010 och typ 1000-1500 matcher per år. Det finns handikapp helt klart. EA vill inte att noobs med skitlag ska förlora med 10-0 så de slutar spela och slutar lägga pengar på spelet. Det finns en anledning till att det är så många som hävdar detta. Det finns inget riktigt bevis för det såklart men om man inte känt av det vet jag inte hur jag ska beskriva det. Jag kan känna efter 30min i en match vilka som har flytet med sig. Dessutom skriver jag inte att jag bara råkar ut för den negativa sidan utan ibland är det jag själv som har extra tur om jag får möta typ Ronaldo och Messi som exempel.
Citera
2016-12-20, 13:43
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Vadå kan man sälja coins?
Ja. Man får dock inte för EA Tar en jävla tid bara då max bin för brons är 10k.

När ska man sälja av sina spelare nu när det är jul snart? Kommer ha typ 1.5m coins så vill sälja allt för max. Sen hitta en sida som funkar att sälja allt till.
Citera
2016-12-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Podolski (jävligt OP) och Robben är de bästa spelarna i det laget och då funkar RvP bra för kemin (som dock verkar betyda noll då motståndarnas anfallare med 6 i kemi kan prestera hur bra som helst). Vad jag ska göra med RvP? Passa såklart, kör med deadeye så hans passning och skott går upp också. Spelar f.ö. inte med Dani Alves utan med Lichsteiner eller Bruno Peres, orkade inte skapa nytt lag på futbin. De 10 andra kör jag med. Chiellini är bättre än Barzagli för mig. Gündogan är kass. Varför är det så stor skillnad på spelare för oss? Jo för Fifa är random.

Jag har spelat FUT sen 2010 och typ 1000-1500 matcher per år. Det finns handikapp helt klart. EA vill inte att noobs med skitlag ska förlora med 10-0 så de slutar spela och slutar lägga pengar på spelet. Det finns en anledning till att det är så många som hävdar detta. Det finns inget riktigt bevis för det såklart men om man inte känt av det vet jag inte hur jag ska beskriva det. Jag kan känna efter 30min i en match vilka som har flytet med sig. Dessutom skriver jag inte att jag bara råkar ut för den negativa sidan utan ibland är det jag själv som har extra tur om jag får möta typ Ronaldo och Messi som exempel.
Själv står det FUT-grundare på mitt lag och har spelat en hel del genom åren jag med. Handikapp skulle jag kunna hålla med dig om i de förra spelen men inte detta. I de föregående spelen så har jag aldrig varit rädd att möta Ronaldo, Messi eller legender men i detta spelet så drar dem in mål hela tiden och överallt (om man kan hantera dem och kan spela fifa).

Nu har jag inte läst något om det här med InForms och deras kemiboost i årets upplaga men det blev en stor grej och uppmärksammades av många förra året så EA verkar ha fixat detta. Det jag pratar om var att tidigare så fick endast kort som var med från början av spelets gång kemiboosts. Så om vi tar Dybala förra året så hade han ett 78-rejtat kort som sprutade in mål för mig, jag köpte sedan hans vinteruppgradering som var 81-rejtat och han var riktigt kass i jämförelse. Det var också något med att fitness på nya kort inte ändrades så du kunde spela med 81-rejtade Dybala med 30 fitness och ändå ha 100 när matchen startade.

Detta kan ha varit varför man inte har velat ha med så många IFs i sina lag de senaste fifa-spelen för en IF med en rating mer är sämre än kemiboosten man får på vanliga kortet. Som sagt, har också känt handikapp men faktiskt inte i år. Kan även säga att nu under de tre senaste fut champs-helgerna så har jag använt mig av många högrejtade spelare till skillnad från i början när jag fick ungefär 20-23 vinster med spelare som Musa, Clichy, Butland osv..
Citera
2016-12-20, 15:06
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Nej, bronskeeprar räddar absolut ingenting.
Mötte just denna målvakt i kvalet utan några kemilänkar: http://www.futhead.com/17/players/31671/marc-aurele-caillard/

Han ragequitta efter en halvlek då hans lag sög i övrigt också och jag spelade ut honom men hans bronsmålvakt räddade massa skott. 7 räddningar gjorde hans bronskeeper på 6(?) i kemi på en halvlek. Det var bra räddningar och hade Neuer t.ex. stått i mål tror jag det sett exakt likadant ut.

Har bildbevis om du inte tror mig

Till personen ovan: Jag tycker handikappet känns likadant som föregående år. Vet att EA gjorde en grej av att kemi skulle betyda mer i år. Men ändå kan sånt som jag skrev om ovanför hända. Har mött en del som kör med på pappret kassa anfallare utan länkar som gör typ 2mål hur enkelt som helst.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-12-20 kl. 15:09.
Citera
2016-12-20, 15:11
Medlem
Morsning,

Vill bara dela med mig av mitt lag som jag tycker är rätt stabilt och jävligt kul att spela med.

https://www.futbin.com/17/squad/774446

Inte optimalt med Reus som FWD men ett LF kort på honom så har han 7 i kemi - Min bäste målgörare plus en del assist också.

Men testade spela Hahn som CDM, tog ett gäng kort för att få ner honom där, och sätter man ett Shadow kort på honom så är han grym. Kanske inte bästa tacklaren eller står rätt hela tiden, men jävligt snabb och stark - Och bästa av allt så har han Med/High i work-rates.

Har spelat Luiz Gustavo där tidigare men Hahn slaktar honom tycker jag
Citera
2016-12-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
I två av tre SBC idag kan man antingen använda sig av Movember eller TOTW-kort. Så dem används nog flitigt där.

Kör på SBC Carvajal också, kostar väl max 50k att göra. Känns värt det om man nu skall använda sig av en La Liga-högerback. Hade hellre kört Di Maria istället för Lucas. Gjorde det bytet själv i mitt lag och blev mycket bättre. Såg nu att han var på bänken där så du kanske har honom? Annars tycker jag det ser stabilt ut. Hade nog bytt plats på Modric och Matuidi in-game.

Du tänker på SBC Juanfran gissar jag, egentligen borde man ju köra på den då HB i La liga är deras svaga punkt. Har tänkt göra ett Neymar/Ronaldo - Suarez/Griezmann - Messi/Bale lag senare också så då kan det behövas en bra HB.

Di Maria var den uppgraderingen jag kände var mest naturlig i laget så därför tog jag med han på bänken. Får nog ta och testa honom. Sen lär jag lösa Lacazette SBC, väntar bara på att det ska bli special silverpacks så priserna sjunker lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in