Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Podolski (jävligt OP) och Robben är de bästa spelarna i det laget och då funkar RvP bra för kemin (som dock verkar betyda noll då motståndarnas anfallare med 6 i kemi kan prestera hur bra som helst). Vad jag ska göra med RvP? Passa såklart, kör med deadeye så hans passning och skott går upp också. Spelar f.ö. inte med Dani Alves utan med Lichsteiner eller Bruno Peres, orkade inte skapa nytt lag på futbin. De 10 andra kör jag med. Chiellini är bättre än Barzagli för mig. Gündogan är kass. Varför är det så stor skillnad på spelare för oss? Jo för Fifa är random.
Jag har spelat FUT sen 2010 och typ 1000-1500 matcher per år. Det finns handikapp helt klart. EA vill inte att noobs med skitlag ska förlora med 10-0 så de slutar spela och slutar lägga pengar på spelet. Det finns en anledning till att det är så många som hävdar detta. Det finns inget riktigt bevis för det såklart men om man inte känt av det vet jag inte hur jag ska beskriva det. Jag kan känna efter 30min i en match vilka som har flytet med sig. Dessutom skriver jag inte att jag bara råkar ut för den negativa sidan utan ibland är det jag själv som har extra tur om jag får möta typ Ronaldo och Messi som exempel.
Själv står det FUT-grundare på mitt lag och har spelat en hel del genom åren jag med. Handikapp skulle jag kunna hålla med dig om i de förra spelen men inte detta. I de föregående spelen så har jag aldrig varit rädd att möta Ronaldo, Messi eller legender men i detta spelet så drar dem in mål hela tiden och överallt (om man kan hantera dem och kan spela fifa).
Nu har jag inte läst något om det här med InForms och deras kemiboost i årets upplaga men det blev en stor grej och uppmärksammades av många förra året så EA verkar ha fixat detta. Det jag pratar om var att tidigare så fick endast kort som var med från början av spelets gång kemiboosts. Så om vi tar Dybala förra året så hade han ett 78-rejtat kort som sprutade in mål för mig, jag köpte sedan hans vinteruppgradering som var 81-rejtat och han var riktigt kass i jämförelse. Det var också något med att fitness på nya kort inte ändrades så du kunde spela med 81-rejtade Dybala med 30 fitness och ändå ha 100 när matchen startade.
Detta kan ha varit varför man inte har velat ha med så många IFs i sina lag de senaste fifa-spelen för en IF med en rating mer är sämre än kemiboosten man får på vanliga kortet. Som sagt, har också känt handikapp men faktiskt inte i år. Kan även säga att nu under de tre senaste fut champs-helgerna så har jag använt mig av många högrejtade spelare till skillnad från i början när jag fick ungefär 20-23 vinster med spelare som Musa, Clichy, Butland osv..