Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag kanske har missat något här, men vad menas med att Mr.P:s oro var omotiverad? Det troligaste är väl att oron kom sig av att han t.ex. hade försökt ringa för att kolla så att Eva hade kommit hem på natten, eller för att bara prata med henne, och att hon då inte hade svarat i telefon. I så fall var väl inte oron omotiverad? Vet man ens vad Mr.P själv har angett som orsak till sin oro?
Det jag åsyftar är varför behövde han ö.h.t. vara orolig?
Om han ringde och kollade om hon kommit hem,
varför gjorde han det i så fall? Hon åkte med en väninna i bil genom Kramfors, en resa på ca 5 minuter borde inte i normalfallet behövt göra honom orolig.
Om han av någon annan anledning (t.ex. ville fråga något om morgondagen) hade ringt och föräldrarna svarat och sagt att hon inte kommit hem kan man möjligen förstå det men det har inte skett vad jag kan förstå.
Om han ringde och
ingen svarade hos föräldrarna skulle man också kunna förstå det men då vore det naturliga att han åkt hem till dem och knackat på men det har han heller inte gjort.
Men självfallet kan det också vara så att det finns uppgifter som vi inte känner till som motiverade hans (enligt han själv) oro. Om det fanns något sådant togs det inte upp i programmet men det kan finnas andra orsaker till det.
Edit: Precis som 'echoes' skriver här ovan så hade inte ens paj själv någon förklaring till oron.