2016-11-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Jag är också fundersam på varför de ringde Benita först.
Enligt fup och förhören så hade ju några medlemmar ur gruppen "snackat" på stan.
Man kan tycka att de borde plocka in dom först, men Benita?

Inte vet jag, men hade jag varit polis och ville ta in någon i detta gäng skulle jag välja Benita, hon hade ju så att säga mordplatsen, bilen... skulle nog vilja ha den för att säkerställa bevis... vilket de gjorde också... för mig är det väl det logiska valet.. polisen hade ju som sagt fått tips, om vad som hänt och hur...

Edit: Den 15 augusti får jag ett PM av någon här på flash, att DW och JH, ströp BO i bilen...
Det är ju långt innan fupen släpps.
Eftersom det är allvarliga påståenden, har jag inte gått ut med det i tråden...
Nu kan jag göra det, då det tydligen så det gått till enligt åklagaren.
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-27 kl. 01:32.
Citera
2016-11-27, 01:45
Medlem
MTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Edit: Den 15 augusti får jag ett PM av någon här på flash, att DW och JH, ströp BO i bilen...
Det är ju långt innan fupen släpps.
Eftersom det är allvarliga påståenden, har jag inte gått ut med det i tråden...
Nu kan jag göra det, då det tydligen så det gått till enligt åklagaren.

Intressant.
Det verkade vara några utvalda i början av tråden som fick en del info via PM.
Verkar vara en del här som visste/vet mer än vad som skrivs i tråden.
Citera
2016-11-27, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Intressant.
Det verkade vara några utvalda i början av tråden som fick en del info via PM.
Verkar vara en del här som visste/vet mer än vad som skrivs i tråden.

Ja, så är det nog, men det går ju inte att lägga ut vissa saker då eftersom det är allvarliga anklagelser...
Det kan ju bli helt fel om de så kallade "ryktena" inte stämmer...
Även har jag fått pm om att MB inte är pappa till barnet som AL bär, och är nu då i sjunde månaden...
Nu är ju det sagt också...
Och eftersom de flesta har nickname här, och gärna inte presenterar sig vilka de är, och vad de har för relation till alla inblandade, är det svårt att veta hur trovärdiga pm:en är.
Citera
2016-11-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ja, så är det nog, men det går ju inte att lägga ut vissa saker då eftersom det är allvarliga anklagelser...
Även har jag fått pm om att MB inte är pappa till barnet som AL bär, och är nu då i sjunde månaden...
Och eftersom de flesta har nickname här, och gärna inte presenterar sig vilka de är, och vad de har för relation till alla inblandade, är det svårt att veta hur trovärdiga pm:en är.

Då vet du säkert vem som är pappan till det väntade barnet? Har väldigt svårt att tro att det skulle vara nåt annat än ytterligare en avgrundsmänniska.
Citera
2016-11-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Då vet du säkert vem som är pappan till det väntade barnet? Har väldigt svårt att tro att det skulle vara nåt annat än ytterligare en avgrundsmänniska.

Näää, ingen aning.. bara att han inte är pappan, och det var tydligen sagt så i tingsrätten också..

Det låter som om jag skulle veta allt, men så är det ju inte, men vissa pm, är väldigt rak på sak, innan vissa frågor tas upp, både i tingsrätt och media, men som sagt jag vet ju inte om trovärdigheten är såpass att man kan lägga ut saker i tråden på flash...
Citera
2016-11-27, 08:54
Medlem
Citat:
Näää, ingen aning.. bara att han inte är pappan, och det var tydligen sagt så i tingsrätten också..

Det låter som om jag skulle veta allt, men så är det ju inte, men vissa pm, är väldigt rak på sak, innan vissa frågor tas upp, både i tingsrätt och media, men som sagt jag vet ju inte om trovärdigheten är såpass att man kan lägga ut saker i tråden på flash...

Men vem är du då som får/fått såna PM skickade till dej? En i gänget, en släkting?
Citera
2016-11-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Men vem är du då som får/fått såna PM skickade till dej? En i gänget, en släkting?

Nääää duuu...
Bara väldigt intresserad om vad som hänt....
Kände BO, för ett antal år sedan...
Citera
2016-11-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
In i sista sekunden.. medans hon väntade på polisen.. tänkte hon på att äta för "grisarna" kan hålla på för länge..

Man kan tycka att en bättre sysselsättning att fördriva tiden med när man snällt väntar på att plockas upp av polisen är att göra sig av med de två bankkort, vars rättmätiga innehavare man nyligen har mördat, som man har i fickan. (Inte för att det skulle ha räddat BH , men en tragikomisk kuriosadetalj som den här historien innehåller många av.)

BH verkar drivas mest av att hon tycker att det är coolt att mörda, precis som hon i sms skryter om sitt drogande för okända killar. "Har du suttit inne nån gång eller? Ja, för jag halkade så jävla snett en gång, alltså..."
Citera
2016-11-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ex-maken anmälde BO försvunnen den 27 eller 28 juni... när polisen kommer till honom angående det, så infinner sig andra individer, då han ringde efter dem. de har berättat för exmaken vad de hört av några som begått mordet, de skröt ju på pubarna i stan över vad de hade gjort, och vilka som varit med...
Så med detta tips i ryggen gick det ganska snabbt för polisen att dra i alla trådar, den 1:a juli griper de BH...
Som sedan börjar berätta för polisen vad hon gjort, och vilka som var med, och vart kroppen dumpats..
Tänk om ex-maken är inblandad i mordet på M.D?
Citera
2016-11-27, 10:27
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Första tanken när jag läste ditt inlägg var det vanliga, troll, flamebait, omogen fjortis. Men å andra sidan, varför skulle inte han ha lånat pengar av henne? Det är trots allt småskulder i Maddes lista, inga hundratusentals kronor. Kan han ha varit en stor låntagare, som exmake och vän som ställt upp på henne hade han nog bra förutsättningar om han behövde låna.

Men han gjorde ett seriöst intryck i VB, har svårt att tro det, eller jag vill inte tro det. Men den här historien har så många otroligheter så...
Citera
2016-11-27, 11:01
Medlem
MTDs avatar
Citat:

Är hon gravid eller inte? Enligt flera som varit i tingsrätten är hon ej gravid längre.
Citera
2016-11-27, 11:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016

Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Första tanken när jag läste ditt inlägg var det vanliga, troll, flamebait, omogen fjortis. Men å andra sidan, varför skulle inte han ha lånat pengar av henne? Det är trots allt småskulder i Maddes lista, inga hundratusentals kronor. Kan han ha varit en stor låntagare, som exmake och vän som ställt upp på henne hade han nog bra förutsättningar om han behövde låna.

Men han gjorde ett seriöst intryck i VB, har svårt att tro det, eller jag vill inte tro det. Men den här historien har så många otroligheter så...
Ni tänker er alltså att f.d. maken skulle lierat sig med gänget och varit med i mordet på något sätt? Elva misstänkta personer och flera av dem har varit öppna som en bok i förhören. De har skrutit om sin gärning på krogen, en av dem spelar in alla in- och utgående samtal. De skickar SMS till varandra som avslöjar dem och de lämnar spår efter sig som knappt utvecklingsstörda idioter ens skulle göra. Men inte med ett ord har f.d. maken nämnts. Kan ni peka på något som ens antyder att han skulle varit med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in