2016-11-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Du har rätt i vartenda ord.. Snälla glöm inte att vi ändå här är vanliga människor som dömer ut snabbt och många ggr helt känslomässigt...

Ja,så sant.. det spelar ingen roll, tror jag, vilken poltisk idiologi, eller vad de sympatiserar med för olika mänskliga rättigheter.. tror mer att detta gäng, helt sonika gick in i en process de inte visste vart det skulle sluta.
Jag står på mig, och påstår att Benita är den som lockat fram det värsta av det värsta i detta gäng...
Hon är sist in i gänget, och hon är den som tydligen föräldrarna har belyst som någon som hittar på djävulskap, och då menas det tydligen så, bara att läsa mobilsamtalen mellan Benita och pappan..
Att de övriga känt varandra, vissa i 15 år, visar ju att trots kanske hot, penningaskulder etc, tydligen aldrig diskuterat mord, eller ta bort, eller det bästa var att Madde inte fanns...
Och dessutom att Benita bott hos två av paren, haft sexuell relation med MB, sexuella anspelningar i dialogen med DW, MH är hennes chaufför, AL och Benita får en dispyt på grund av att MB o AL, var ett par, ja Benita är den som på något sätt i sina relationer till de övriga haft ett väldigt manipulativt sätt..
Så nog är hon spindeln i nätet, och dessutom mådde hon ju dåligt, enligt henne själv i tingsrätten, innan hon började umgås med detta gäng...
Citera
2016-11-26, 11:45
Medlem
Citat:
Alltså jag förstår inte en sak.. kan du vänligen hjälpa mig: är D*n M*lmberg helt befriad fr all misstanke? Han är på Fb och allt är bra för honom.. ! Tacksam

Nej, det är ingen som är fri från det åklagaren har åtalat dem för.
Men Jissmo, Erika och Dan sitter inte häktade...
Citera
2016-11-26, 12:47
Medlem
Kokettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ursäkta nu. Men att de har en Sverigeflagga på väggen betyder inte ett skit. Massa kriminella utlänningar har en flagga på väggen, oftast deras ursprungslands flagga. Då säger ingen någonting. Hade det framkommit att några i gänget hade röstat på sossarna, hade alla härinne gapat: Det har ingen betydelse för fallet! Men så fort det gäller SD/svensk flagga (gör det ens det här?) så ska alla lägga in det som en bakomliggande faktor till gärningen. Då plötsligt blir hela deras personligheter och handlingar kopplade till SD/svenska flaggan på väggen.

T ex Peter Mangs var med i Vänsterpartiet.
T ex En kille som var med som GM i tv-programmet Stalkers var engagerad i antirasistiska rörelser.

Min poäng är det finns många motiv till brottsliga handlingar som inte har ett jota med politik att göra.

Och jag menar inte att vara elak nu, men det är en samling av impulsstyrda, lågbegåvade personer. Som inte fattade att det fanns tusen andra lösningar än att ha ihjäl stackaren. Ingen av 11 st tänkte ett steg framåt utan alla körde på. Det säger ganska mycket om dem som grupp. Och hur de agerade efter mordet likaså.

Jag håller med dig i inlägget i sin helhet men måste starkt invända mot att det skulle vara likvärdigt att som svensk i Sverige ha en svensk fana hängande på väggen som att en turk hade sin turkiska flagga i hemmet. Som svensk i Sverige finns liksom inget behov av att bekräfta sin svensktillhörighet. Turken i Sverige däremot vill kanske ha något som påminner om sitt ursprung och något som känns som "hemma".

Däremot föreligger inget rasistiskt motiv även om det säger en del om GM och faktiskt också BO.
Citera
2016-11-26, 12:59
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ursäkta nu. Men att de har en Sverigeflagga på väggen betyder inte ett skit. Massa kriminella utlänningar har en flagga på väggen, oftast deras ursprungslands flagga. Då säger ingen någonting. Hade det framkommit att några i gänget hade röstat på sossarna, hade alla härinne gapat: Det har ingen betydelse för fallet! Men så fort det gäller SD/svensk flagga (gör det ens det här?) så ska alla lägga in det som en bakomliggande faktor till gärningen. Då plötsligt blir hela deras personligheter och handlingar kopplade till SD/svenska flaggan på väggen.

T ex Peter Mangs var med i Vänsterpartiet.
T ex En kille som var med som GM i tv-programmet Stalkers var engagerad i antirasistiska rörelser.

Min poäng är det finns många motiv till brottsliga handlingar som inte har ett jota med politik att göra.

Och jag menar inte att vara elak nu, men det är en samling av impulsstyrda, lågbegåvade personer. Som inte fattade att det fanns tusen andra lösningar än att ha ihjäl stackaren. Ingen av 11 st tänkte ett steg framåt utan alla körde på. Det säger ganska mycket om dem som grupp. Och hur de agerade efter mordet likaså.

En salig blandning av nationalister, mer eller mindre, är det. Som antingen gått på demonstrationer med NMR, röstar SD eller bara har en flagga på väggen och hjälper den som har problem med svenska flaggan att packa.

Hade någon röstat sossarna så hade det inte haft så stor betydelse nej. Jag har aldrig hört talas om en samling socialdemokrater som dödat någon. Jag har däremot hört talas om grupper av nationella som dödat människor, många gånger. Det kan tyckas märkligt då det finns fler sossar än nationella i Sverige.

Jag har en förklaring, nationella, rasister, kalla det vad du vill, har i regel sämre människosyn och lägre empati än genomsnittet. Att ta steget att döda någon är lättare för en nationell.

EDIT

Då menar jag förstås att de har kass människosyn och låg empati och därför blir tilltalade av rasism. Att kasta ut blattar är ett enkelt politiskt budskap att ta in för ett klent begåvat stolpskott som saknar empati.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2016-11-26 kl. 13:18.
Citera
2016-11-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning

Tack Jag förstår inte alls varför de inte är häktade... Sen finns en Emelie, Benitas soulmade, hon har ju varit medveten om det mesta .. varför räknas inte hon skyddande osv? Hälsningar
Citera
2016-11-26, 13:43
Medlem
Ser ut som ett gäng från Samhall nu är man sett bilder o läst allt från Fup osv. Tycker Polisen har gjort ett strålande jobb. Och alla dessa kommer få sitta ett tag, givetvis några fler än andra, men de e som de ska va
Citera
2016-11-26, 13:45
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Jag håller med dig i inlägget i sin helhet men måste starkt invända mot att det skulle vara likvärdigt att som svensk i Sverige ha en svensk fana hängande på väggen som att en turk hade sin turkiska flagga i hemmet.

Det är en klassfråga. I många länder markerar arbetarklass patriotism med flaggor, T-shirtar, bildekaler etc.

När det vankas fotbolls-VM så ser man i många fattiga områden i England den vitröda flaggan i fönster och bilrutor. Det förekommer ytterst sparsamt i medelklassområden och inte alls i rika områden.
Citera
2016-11-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ja,så sant.. det spelar ingen roll, tror jag, vilken poltisk idiologi, eller vad de sympatiserar med för olika mänskliga rättigheter.. tror mer att detta gäng, helt sonika gick in i en process de inte visste vart det skulle sluta.
Jag står på mig, och påstår att Benita är den som lockat fram det värsta av det värsta i detta gäng...
Hon är sist in i gänget, och hon är den som tydligen föräldrarna har belyst som någon som hittar på djävulskap, och då menas det tydligen så, bara att läsa mobilsamtalen mellan Benita och pappan..
Att de övriga känt varandra, vissa i 15 år, visar ju att trots kanske hot, penningaskulder etc, tydligen aldrig diskuterat mord, eller ta bort, eller det bästa var att Madde inte fanns...
Och dessutom att Benita bott hos två av paren, haft sexuell relation med MB, sexuella anspelningar i dialogen med DW, MH är hennes chaufför, AL och Benita får en dispyt på grund av att MB o AL, var ett par, ja Benita är den som på något sätt i sina relationer till de övriga haft ett väldigt manipulativt sätt..
Så nog är hon spindeln i nätet, och dessutom mådde hon ju dåligt, enligt henne själv i tingsrätten, innan hon började umgås med detta gäng...

In i sista sekunden.. medans hon väntade på polisen.. tänkte hon på att äta för "grisarna" kan hålla på för länge.. Det är till henne man vänder sig vid klagomål.. Om ngn så är det hon som kunde blåsa av det hela i tid... Verkligen hon som visste exakt hur väcka djävulen i var o en... MH är en historia för sig..
I ett av samtalen nämner hon BDSM.. undrar om hon inte höll på med sånt?
En annan fråga: blir detta fall enastående pga antal brottslingar? jag menar det kan inte ha hänt förut att såpass många är inblandade gentemot en enda människa.. lr kommer antalet att begränsas till hur många verkligen använt händerna direkt på kroppen?
Deras igrnorans direkt efter och ingen planering till alibin tror jag är: gratis boende & mat , dagsersättning?
Hälsningar
Citera
2016-11-26, 14:14
Medlem
Citat:
In i sista sekunden.. medans hon väntade på polisen.. tänkte hon på att äta för "grisarna" kan hålla på för länge.. Det är till henne man vänder sig vid klagomål.. Om ngn så är det hon som kunde blåsa av det hela i tid... Verkligen hon som visste exakt hur väcka djävulen i var o en... MH är en historia för sig..
I ett av samtalen nämner hon BDSM.. undrar om hon inte höll på med sånt?
En annan fråga: blir detta fall enastående pga antal brottslingar? jag menar det kan inte ha hänt förut att såpass många är inblandade gentemot en enda människa.. lr kommer antalet att begränsas till hur många verkligen använt händerna direkt på kroppen?
Deras igrnorans direkt efter och ingen planering till alibin tror jag är: gratis boende & mat , dagsersättning?
Hälsningar

Jag tror om jag minns rätt, att 6 stycken är åtalade för mord, 3 stycken för medhjälp till mord och 2 för underlåtenhet att inte berätta för polis, varken före, under eller efter brottet.
Och sedan är det grov stöld som vissa gjort, grovt bedrägeri, grovt häleri och sånt då...
Poängterar, orkar inte ta reda på fakta just nu, men tror att det är något åt det hållet de är åtalade för..

Edit.. grejen är väl att det är 11 stycken som är inblandade i olika grad, och sedan är det väl att alla är med på något sätt i planeringen, och att vissa som vet om vad som är i görningen inte gör något för att stoppa det, och sedan på det, hur de mördat hen och sedan dumpat hen i gruvhålet, och sedan hur Benita meddelar gänget när hon varit förbi och kollat platsen, det flyter..
Och inte nog med det då, länsat både hem och konton så mycket det bara gått.. ja till och med en lock/platt tång???
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-26 kl. 14:24.
Citera
2016-11-26, 14:27
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Tack Jag förstår inte alls varför de inte är häktade... Sen finns en Emelie, Benitas soulmade, hon har ju varit medveten om det mesta .. varför räknas inte hon skyddande osv? Hälsningar

Det maximala straffet för "underlåtenhet att avslöja mord" är två års fängelse. Man måste misstänkas för brott som kan ge straff längre än två år för att häktning ska vara nästan given, men håller du dig på max två år och det inte finnas andra försvårande omständigheter så får du gå fri i väntan på rättegång/dom.
Citera
2016-11-26, 15:37
Medlem
Citat:
Jag tror om jag minns rätt, att 6 stycken är åtalade för mord, 3 stycken för medhjälp till mord och 2 för underlåtenhet att inte berätta för polis, varken före, under eller efter brottet.
Och sedan är det grov stöld som vissa gjort, grovt bedrägeri, grovt häleri och sånt då...
Poängterar, orkar inte ta reda på fakta just nu, men tror att det är något åt det hållet de är åtalade för..

Edit.. grejen är väl att det är 11 stycken som är inblandade i olika grad, och sedan är det väl att alla är med på något sätt i planeringen, och att vissa som vet om vad som är i görningen inte gör något för att stoppa det, och sedan på det, hur de mördat hen och sedan dumpat hen i gruvhålet, och sedan hur Benita meddelar gänget när hon varit förbi och kollat platsen, det flyter..
Och inte nog med det då, länsat både hem och konton så mycket det bara gått.. ja till och med en lock/platt tång???

Nej nej.. alltså jag hittar inga ord längre för att beskriva mina känslor.. det där m att länsa konton.. och värst av allt lägenheten .. det var där lite konflikter uppstod tom om vem gick / var först..
Jag är ledsen men jag kan inte på ngt sätt tycka synd om dem..
Citera
2016-11-26, 15:56
Medlem
Citat:
Erika är visst häktad. Av stämningsansökan framgår det att Jismo, Dan och Lill-Marie inte är häktade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in