2016-11-24, 22:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
http://aktuelltfokus.se/aktuellt-fokus-avslojar-transsexuella-madeleine-delbom-mordades-av-nazister/

Vad kan man säga, riktiga ubermensch, arier från topp till bajstrosan.
Deras politiska "inställning" kom fram ganska tidigt i tråden men det är förvånansvärt lite av den inställningen som framkommit i förhören.
(Nu har jag iofs inte läst mess och BHs samtal än)
Citera
2016-11-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Kan också varit en del, som gjort att de agerat som de gjort...
Det är inget nytt , när det gäller PO. Han skymtade förbi i TV-rutan 1maj , då Nordfront marscherade ner till Liljekvistka parken.Sen nämde jag det i ett tidigt skede i forumet.
Senast redigerad av kriminologen2016 2016-11-24 kl. 22:37.
Citera
2016-11-24, 23:01
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Deras politiska "inställning" kom fram ganska tidigt i tråden men det är förvånansvärt lite av den inställningen som framkommit i förhören.
(Nu har jag iofs inte läst mess och BHs samtal än)

Motivet var nog helt klart ekonomiskt, däremot kan en del av de misstänkta ha rättfärdigat sitt handlande moraliskt. NMR och deras sympatisörer är inte helt främmande till att bruka våld, en förkärlek till kniv har de också.

FU ledaren och åklagaren ville nog inte snöa in sig på politisk hemvist då de inte är av relevans, även om de förmodligen spelat roll på något plan.

Undrar om dessa ansåg sig tillhöra mäster rasen.
Citera
2016-11-24, 23:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Motivet var nog helt klart ekonomiskt, däremot kan en del av de misstänkta ha rättfärdigat sitt handlande moraliskt. NMR och deras sympatisörer är inte helt främmande till att bruka våld, en förkärlek till kniv har de också.

FU ledaren och åklagaren ville nog inte snöa in sig på politisk hemvist då de inte är av relevans, även om de förmodligen spelat roll på något plan.

Undrar om dessa ansåg sig tillhöra mäster rasen.
Inte heller har det framgått i förhör att de anser sig tillhöra nån överras. Eller att de tidigare varit inför tinget för sin förkärlek till kniv. Så vad grundar du dina uttalanden på?
Edit: Mästarras var det visst. Samma som Madde btw
Senast redigerad av DreamTwister 2016-11-24 kl. 23:09.
Citera
2016-11-24, 23:24
Avslutad
Suttit som klistrad och läst protokollen. Helt otroligt vilken soppa av allmän misär och dekadens dessa individer lyckats koka ihop. Tycker lite synd om Benitas pappa, och kanske t.o.m om "porrsurfar'n" MH som tvingats stå ut med Benita.

Tråkigt att BO dog men hen passade väl in rätt bra bland dessa rötägg. Rasist var hen ju också.
Senast redigerad av Pecka- 2016-11-24 kl. 23:27.
Citera
2016-11-24, 23:33
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ja, jag läser det du skriver och finner det vara en fullkomligt meningslös kommentar eftersom den inte är tillämpbar på sammanhanget. Därför undrar jag varför du svamlar på om NMR och knivar?

Okej, visste inte att du var tvungen att förhandsgranska andras inlägg.

Jag får väl spekulera och konstatera bäst jag vill och du har all rätt i världen att inte hålla med.

Jag vidhåller däremot att det förmodligen blir enklare att ta livet av en transsexuell, oavsett motiv, om det är så att man hyser agg mot hbtq personer till att börja med, detta grundar jag på absolut ingenting förutom vad jag helt enkelt tror.
Citera
2016-11-24, 23:45
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Suttit som klistrad och läst protokollen. Helt otroligt vilken soppa av allmän misär och dekadens dessa individer lyckats koka ihop. Tycker lite synd om Benitas pappa, och kanske t.o.m om "porrsurfar'n" MH som tvingats stå ut med Benita.

Tråkigt att BO dog men hen passade väl in rätt bra bland dessa rötägg. Rasist var hen ju också.

Jag måste ha missat det, men var står det bekräftat att Madde var en rasist?
Citera
2016-11-24, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

Det står i FUP:en att hon blev bestulen på sin mobil av en person som "tyvärr var neger", och Madde påpekade dessutom för polisen att hon inte hade mycket till övers för sådana.
Citera
2016-11-24, 23:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Huvudprotokollet s. 213 (enligt numreringen i protokollet)
Citera
2016-11-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ok, så du menar att det bara ska vara fritt fram att framföra precis vilka teorier som helst utan att bli ifrågasatt? Även om de inte styrks i flera tusen sidor utredning?
Varför det? Menar du att det är ett sagoforum där alla berättar sina sagor eller kan man tänka sig en diskussion baserat på vad som faktiskt är känt?
Då vill jag upplysa dig DreamTwister , att det jag lagt upp i mina teorier är det jag vet om PO.De som känner PO vet att han är störd, han är kapabel att planera samt begå ett mord.Har bara väntat på att någonting sånt skulle hända.
Citera
2016-11-25, 00:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Då vill jag upplysa dig DreamTwister , att det jag lagt upp i mina teorier är det jag vet om PO.De som känner PO vet att han är störd, han är kapabel att planera samt begå ett mord.Har bara väntat på att någonting sånt skulle hända.
Jaha du kriminologen2016, och varför vill du upplysa mig om det? Jag har inte kommenterat dina teorier men att det inte är plogat ända fram hos POH framgår rätt tydligt i utredningen. Det som jag inte sett tydligt i utredningen är att han är aktiv NMR-anhängare (eller HA heller för den delen) och att det ligger bakom mordet.
Citera
2016-11-25, 05:37
Medlem
Citat:
Jaha du kriminologen2016, och varför vill du upplysa mig om det? Jag har inte kommenterat dina teorier men att det inte är plogat ända fram hos POH framgår rätt tydligt i utredningen. Det som jag inte sett tydligt i utredningen är att han är aktiv NMR-anhängare (eller HA heller för den delen) och att det ligger bakom mordet.

Ähh, kan inte låta bli att slänga mig in i detta..
Jag kan hålla med ursprungsinlägget, där det påpekas att de skall ha en politisk bakgrund som gör att de skulle på något sätt agera på detta sätt.
Benita själv är väl bi-sexuell, så om Maddes sexuella läggning skulle vara orsaken, till det brott de begått, talat emot dem själva.
Men, kan nog kanske påstå, att denna politiska åsikt de har då, om det nu är ens så.
Kan vara en del i denna grupps "vi-tänk", där man tappat sin eget inviduella jag-tänk.. All for one-one for all, som de sjöng med i låten forever angel, under tiden de mördar hen.
De är så kallade HA-supporters, och jag tror inte ens det, förstår de vad det står för..
Jag kan nog, med RAK ARM, påstå, att detta gängs politiska eller supporters av något slag, är mer att de vill tillhöra något som de tycker är större än dem själva..
Tror inte att de har uppbackning varken politiskt eller av något mc-gäng.
Och detta kommer att visa sig i framtiden, om det inte redan gjort det.
PO har redan blivit hotad i häktet...
Men klart är deras politiska tänk, kanske en bidragande orsak..
Borlänge är ansträngt när det gäller flyktingpolitik, försvarsminister Peter Hultqvists hemort.
Senast redigerad av knepplenning 2016-11-25 kl. 05:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in