Citat:
Ursprungligen postat av
Doctor
Ja, men samtidigt när de erkänner de faktiska omständigheterna så säkrar de ju sin dom, oavsett hur dumma de anses vara.
Om jag var i deras sits så hade jag önskat att advokaten skulle säga att ingenting du kan svara på åklagarens frågor kommer att göra din situation bättre så mitt råd är att inte svara på några frågor och hoppas att domstolen ser någon brist i åklagarens yrkanden.
De hoppas väl på nån "dumskallerabatt", de är så dumma att de inte haft uppsåt eller ens borde insett att deras handlingar kunde få den konsekvensen.
Jag håller med dig dock, varje gång de öppnar käften så skadar de sig själva.
Tar man bort allt de berättat själva i sms, inspelade samtal och förhör så är ju inte bevisningen så värst omfattande. Kniven saknas, repet likaså (förutom brandrester). Offrets dna finns i bilen men det betyder ju bara att hon åkt i bilen. Men tack vare deras egna berättelser så vet man ju precis vilka som var med och hur de satt och vem som gjort vad.
Hade kunnat bli en helt annan utgång om de hade haft vett att hålla käft från början. Tack och lov saknas det vettet.