2016-11-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Enligt rättsläkarrapporten går det inte att se om hon blivit strypt eftersom halsen är sönderskuren. Men jag har för mig att jag läst någonstans att rättsläkaren(?) uttalat sig om att "andetaget" de hörde när de trodde att hon levde lika gärna kunde vara den sista luften som lämnade kroppen och att hon alltså lika gärna kunde ha avlidit av strypningen. Någon annan som har läst samma? Jag hittar det inte nu och blir osäker på vem det är som sagt det.
Jag läste detsamma och att det kunde vara den sista luften som lämnade kroppen. Står där rättsläkaren ger sitt utlåtande.
Citera
2016-11-28, 11:06
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Ja, men samtidigt när de erkänner de faktiska omständigheterna så säkrar de ju sin dom, oavsett hur dumma de anses vara.

Om jag var i deras sits så hade jag önskat att advokaten skulle säga att ingenting du kan svara på åklagarens frågor kommer att göra din situation bättre så mitt råd är att inte svara på några frågor och hoppas att domstolen ser någon brist i åklagarens yrkanden.

De hoppas väl på nån "dumskallerabatt", de är så dumma att de inte haft uppsåt eller ens borde insett att deras handlingar kunde få den konsekvensen.

Jag håller med dig dock, varje gång de öppnar käften så skadar de sig själva.

Tar man bort allt de berättat själva i sms, inspelade samtal och förhör så är ju inte bevisningen så värst omfattande. Kniven saknas, repet likaså (förutom brandrester). Offrets dna finns i bilen men det betyder ju bara att hon åkt i bilen. Men tack vare deras egna berättelser så vet man ju precis vilka som var med och hur de satt och vem som gjort vad.

Hade kunnat bli en helt annan utgång om de hade haft vett att hålla käft från början. Tack och lov saknas det vettet.
Senast redigerad av Beaver14 2016-11-28 kl. 11:10.
Citera
2016-11-28, 11:11
Medlem
Måste kännas väldigt ovant att helt plötsligt bli nyktra där i juli och få annan föda än den från McDonalds. Kanske sova lite också i en egen slaf?
Citera
2016-11-28, 11:17
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Måste kännas väldigt ovant att helt plötsligt bli nyktra där i juli och få annan föda än den från McDonalds. Kanske sova lite också i en egen slaf?
Hehe... En tanke som slog mig när jag såg deras lumppaltor till kläder var om dom inte kommer få utslag över hela kroppen när dom blev duschade och fick sova i rena sängkläder.
Citera
2016-11-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
BH har inte körkort.
Möjligt att hon påstått något sådant men det är lögn.

Ja för hennes pappa frågar ju upprepade gånger vem som ska köra henne hem till honom vill jag minnas och han gillar inte att det körs utan körkort.
Citera
2016-11-28, 11:31
Medlem
sylvialikenss avatar
Bilderna av gänget... Vad är det för brudar som tänder på dem flodhästarna!!?
Citera
2016-11-28, 11:36
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvialikens
Ehh, flodhästbrudarna. Det är bara en "brud" i gänget som inte är av kollosalformat, AL, och hon är åt andra hållet istället, undernärd.
Citera
2016-11-28, 11:38
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvialikens

Känns classy med Benitas fb profil där hennes jobb är "sex slave med att få dig i säng"..
undra just hur många som vill uppleva den där hoppborgen
Citera
2016-11-28, 11:39
Medlem
Doctors avatar
Det blir nog en kort dag idag också. Det känns ju som att åklagaren blir klar till lunch. Bara lite frågor av advokaterna kvar sen.
Citera
2016-11-28, 11:39
Medlem
Det här hör bara indirekt till ämnet men när jag var i Borlänge häromdagen på Norra Backa-området såg jag oroväckande många män i extremt skitiga arbetskläder, precis som herrarna i järngänget. Å andra sidan var det kanske män som jobbar på riktigt jag såg...
Dessutom såg jag många Benitalookalikes, feta, rökandes och allmänt dassiga. I vanliga fall brukar jag inte bry mej om hur andra ser ut, men nu blev det oundvikligt.

Hoppas på fler referat från dagens förhör!
Citera
2016-11-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det blir nog en kort dag idag också. Det känns ju som att åklagaren blir klar till lunch. Bara lite frågor av advokaterna kvar sen.

Inget annat roligt MB sagt idag?
Citera
2016-11-28, 11:47
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Det här hör bara indirekt till ämnet men när jag var i Borlänge häromdagen på Norra Backa-området såg jag oroväckande många män i extremt skitiga arbetskläder, precis som herrarna i järngänget. Å andra sidan var det kanske män som jobbar på riktigt jag såg...
Dessutom såg jag många Benitalookalikes, feta, rökandes och allmänt dassiga. I vanliga fall brukar jag inte bry mej om hur andra ser ut, men nu blev det oundvikligt.

Hoppas på fler referat från dagens förhör!

Borlänge som vilken bruksort som helst i vårt avlånga land har en överrepresentation av feta rökande lågutbildade människor.
Samtidigt så är det accepterat att gå i affär med skitiga varselkläder av någon underlig anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in