2016-11-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Tänk om ex-maken är inblandad i mordet på M.D?
Vad har fått dig att tänka att Thomas ska ha varit inblandad?
Citera
2016-11-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En tanke som slog mig. Allt kan ju vara möjligt, han kan ju haft motiv lika mycket som de andra ?
Citera
2016-11-27, 12:44
Medlem
Citat:
En tanke som slog mig. Allt kan ju vara möjligt, han kan ju haft motiv lika mycket som de andra ?
vilka motiv-kan du tänka dig, då?
Citera
2016-11-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Ex-maken anmälde BO försvunnen den 27 eller 28 juni... när polisen kommer till honom angående det, så infinner sig andra individer, då han ringde efter dem. de har berättat för exmaken vad de hört av några som begått mordet, de skröt ju på pubarna i stan över vad de hade gjort, och vilka som varit med...
Så med detta tips i ryggen gick det ganska snabbt för polisen att dra i alla trådar, den 1:a juli griper de BH...
Som sedan börjar berätta för polisen vad hon gjort, och vilka som var med, och vart kroppen dumpats..

Jag får för mig att ex maken kontaktade polisen redan den 18:e juni.. ? Jag tycker att han har verkligen kämpat för Madde och fortsätter.. Fantastisk människa
Citera
2016-11-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ni tänker er alltså att f.d. maken skulle lierat sig med gänget och varit med i mordet på något sätt? Elva misstänkta personer och flera av dem har varit öppna som en bok i förhören. De har skrutit om sin gärning på krogen, en av dem spelar in alla in- och utgående samtal. De skickar SMS till varandra som avslöjar dem och de lämnar spår efter sig som knappt utvecklingsstörda idioter ens skulle göra. Men inte med ett ord har f.d. maken nämnts. Kan ni peka på något som ens antyder att han skulle varit med?

Inte på ngt sätt !!! Genom att läsa polisanmälan han gjorde samt förhör.. han är ju nyckelpersonen i att avslöja det hela..
Det är han som hjälper polisen mest med alla detaljer: tider, namn, livsstil, hennes rutiner / problem / konflikter osv.. Han har verkligen varit modig och kämpat för Madde...
Citera
2016-11-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litakula
Man kan tycka att en bättre sysselsättning att fördriva tiden med när man snällt väntar på att plockas upp av polisen är att göra sig av med de två bankkort, vars rättmätiga innehavare man nyligen har mördat, som man har i fickan. (Inte för att det skulle ha räddat BH , men en tragikomisk kuriosadetalj som den här historien innehåller många av.)

BH verkar drivas mest av att hon tycker att det är coolt att mörda, precis som hon i sms skryter om sitt drogande för okända killar. "Har du suttit inne nån gång eller? Ja, för jag halkade så jävla snett en gång, alltså..."

Av alla detaljer märks tydligt att dessa inte har en enda hjärncell fungerande ! Antingen är det total ignorans lr total idioti.. en blandning låter perfekt på dessa odjur ..
Senast redigerad av Madonnita 2016-11-27 kl. 12:56.
Citera
2016-11-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Jag får för mig att ex maken kontaktade polisen redan den 18:e juni.. ? Jag tycker att han har verkligen kämpat för Madde och fortsätter.. Fantastisk människa
Det är just det som, jag anser är det skumma,varför utgår ex-maken att det hänt M.D något? Jag analyserar bara.Finns fall där en ex-make varit inblandad.
Citera
2016-11-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Det framgår även av samtalen mellan BH och Fia .. att TB inte trodde på AL då hon varit med minst 4 andra när de inte var ihop på länge typ...
BH samtal har varit till stor nytta
Citera
2016-11-27, 12:58
Medlem
Citat:
Det är just det som, jag anser är det skumma,varför utgår ex-maken att det hänt M.D något? Jag analyserar bara.Finns fall där en ex-make varit inblandad.

Tycker inte det är konstigt att man utgår ifrån det att det hänt något med tanke på MD:s relation till alkohol & hur det sett ut.
Lägg till umgänget på det. Inte ett dugg skumt att man utgår från det värsta. Det gäller även folk utan alkoholproblem. Det är en fullt normal reaktion. Man är rädd att något hänt & i det här fallet hade det det också. Det borde någon som kallar sig kriminolog i sitt nick ha koll på.
Citera
2016-11-27, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Är hon gravid eller inte? Enligt flera som varit i tingsrätten är hon ej gravid längre.

Jaa du, nu blev jag tveksam själv...
Har ett pm iaf... att hon är 7 månaden och MB... är inte pappan
Citera
2016-11-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Tycker inte det är konstigt att man utgår ifrån det att det hänt något med tanke på MD:s relation till alkohol & hur det sett ut.
Lägg till umgänget på det. Inte ett dugg skumt att man utgår från det värsta. Det gäller även folk utan alkoholproblem. Det är en fullt normal reaktion. Man är rädd att något hänt & i det här fallet hade det det också. Det borde någon som kallar sig kriminolog i sitt nick ha koll på.
Jag analyserar bara, ex-maken kan mycket väl vara insyltad i detta.
Citera
2016-11-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
LOLs .. jag tycker du gör ett fantastiskt jobb i tråden.. STORT tack

Tack...
Försöker att hålla mig så nära den fakta som finns att tillgå...
Lätt att svänga ut och spekulera i saker vi egentligen inte vet nåt om...
Så klart det blir mycket spekulationer om personernas karaktärer, barndomar etc... men egentligen är det väl inte relevant till det de står åtalade för.. de är vuxna och får ta ansvar för sina egna handlingar idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in