2016-11-26, 22:28
Medlem
PrincessDaisys avatar
Men tror ni seriöst att polisen skulle tro på en person som kommer och säger
- 8-10 av mina polare planerar att mörda en person?
Citera
2016-11-26, 22:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
Men det skulle kanske (?) minska risken för att bli åtalad för underlåtenhet att avslöja brott?
Citera
2016-11-26, 22:44
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:

Men är dom inte skyldiga att ta det på allvar? Och i alla fall åka och knacka på hos de utpekade? Om de nu gjort det så hade ju gänget antagligen blivit alldeles för skitnödiga att genomföra sin snilleplan. Och Madde hade levt idag, utan tvivel.

För det hade ju inte sett snyggt ut om hon blev mördad och det visade sig att snuten fått tips innan men struntat i det.

Och dessa individer var ju kända hos snuten redan innan, så helt osannolikt är det ju inte att dom skulle göra sattyg.
Senast redigerad av Vasectomater 2016-11-26 kl. 22:50.
Citera
2016-11-26, 22:45
Medlem
Citat:

Om vi spekulerar nu då, om 2-4 personer som inte var med under själva mordet, de som blev hemskjutsade, skulle ringa anonymt till polisen och berättar att de planerade att mörda BO, hade väl polisen reagerat... men vad gör de istället?? Smsar, är det klart?? Ringer och frågar om det gick snabbt?? Nä, det gjorde det inte. VA???
Inte en enda chans fick BO, av 11 personer...
Citera
2016-11-26, 23:10
Medlem
Jag har läst FUP (inte särskilt noggrant men ändå) - varför torskade Benita så fort? vad var det som hon var misstänkt för ursprungligen (när polisen kom och ville förhöra henne vid kiosken - och senare tog med henne till stationen.). Vad hade hennes bil (hennes farsas) bil med allt att göra?
Citera
2016-11-27, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Relief
Jag har läst FUP (inte särskilt noggrant men ändå) - varför torskade Benita så fort? vad var det som hon var misstänkt för ursprungligen (när polisen kom och ville förhöra henne vid kiosken - och senare tog med henne till stationen.). Vad hade hennes bil (hennes farsas) bil med allt att göra?

Mordet begicks i hennes farsas bil, den vinröda Volvon.
Citera
2016-11-27, 00:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Mordet begicks i hennes farsas bil, den vinröda Volvon.
Ja men hur tidigt upptäckte polisen det? Jag får medge att jag glömt många detaljer ur utredningen redan.
Citera
2016-11-27, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Om vi spekulerar nu då, om 2-4 personer som inte var med under själva mordet, de som blev hemskjutsade, skulle ringa anonymt till polisen och berättar att de planerade att mörda BO, hade väl polisen reagerat... men vad gör de istället?? Smsar, är det klart?? Ringer och frågar om det gick snabbt?? Nä, det gjorde det inte. VA???
Inte en enda chans fick BO, av 11 personer...
Det tyder väl på att de verkligen ville se Madde död , för att få tillgång till hennes pengar och prylar, men kanske inte ville göra själva grovjobbet själva! Helt iskalla!!! Usch vilka äckelmänniskor det finns!!
Citera
2016-11-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja men hur tidigt upptäckte polisen det? Jag får medge att jag glömt många detaljer ur utredningen redan.

Ex-maken anmälde BO försvunnen den 27 eller 28 juni... när polisen kommer till honom angående det, så infinner sig andra individer, då han ringde efter dem. de har berättat för exmaken vad de hört av några som begått mordet, de skröt ju på pubarna i stan över vad de hade gjort, och vilka som varit med...
Så med detta tips i ryggen gick det ganska snabbt för polisen att dra i alla trådar, den 1:a juli griper de BH...
Som sedan börjar berätta för polisen vad hon gjort, och vilka som var med, och vart kroppen dumpats..
Citera
2016-11-27, 00:50
Medlem
MTDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relief

Jag är också fundersam på varför de ringde Benita först.
Enligt fup och förhören så hade ju några medlemmar ur gruppen "snackat" på stan.
Man kan tycka att de borde plocka in dom först, men Benita?
Citera
2016-11-27, 00:56
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MTD
Jag är också fundersam på varför de ringde Benita först.
Enligt fup och förhören så hade ju några medlemmar ur gruppen "snackat" på stan.
Man kan tycka att de borde plocka in dom först, men Benita?

Har personligen inte läst förundersökningsprot. men tror inte det är ovanligt att polisen plockar in och förhör de personer som har lättast att smälta ur ett helt gäng. Kvinnor har den benägenheten misstänker jag.
Citera
2016-11-27, 01:00
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Vittnet PH får reda på en massa detaljer av DW:s gamla flickvän som han går till polisen med. Förhören med honom börjar på sid 396 i huvudprot.

Första förhöret är den 30/6 och redan den 2/7 så har han i stort sett fått hela historien berättad för sig. Då får polisen vet att det ska ha skett i BH:s röda Volvo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in