Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-25, 17:49
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Vad menar du?
Kan man som kille tigga pengar av tjejer i utbyte mot vårt umgänge, värsta stjärnfallet
Citera
2016-11-26, 07:38
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cqo
Nej, man behöver ingen text. Eller jag kanske har fel, men jag har över 100 matchningar med tjejer som ser bra ut.

Det är bättre att ha en bra text än att inte ha det. Men i kanske 95% av fallen fyller det ingen funktion alls eller är direkt kontraproduktivt. Man kan ju bli attraherad av en person bara för utseendet, men om den då har korkade åsikter eller ointressanta intressen, då är det ju såklart inte bra. Men om du inte skriver något så är du ju inget heller
Citera
2016-11-26, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Det är bättre att ha en bra text än att inte ha det. Men i kanske 95% av fallen fyller det ingen funktion alls eller är direkt kontraproduktivt. Man kan ju bli attraherad av en person bara för utseendet, men om den då har korkade åsikter eller ointressanta intressen, då är det ju såklart inte bra. Men om du inte skriver något så är du ju inget heller

De fula tjejerna verkar läsa profiltexter mer än andra.
Citera
2016-11-26, 12:32
Medlem
Läste på en sida:

Citat:
"Based on what we know, if you’re a woman and receive a message, the man who sent it is about 5 percentile points ​less attractive​ than you," Tinder reports. "But if you send the first hello, the man is about 7 percentile points ​more attractive​ than you."

En tjej skriver alltså BARA om killen är snyggare än hon själv! Detta bekräfftar att tjejer alltid söker upp i allt, inklusive utseende.
Senast redigerad av Darkangel. 2016-11-26 kl. 12:35.
Citera
2016-11-26, 12:35
Medlem
Trashtextats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Läste på en sida:

En tjej skriver alltså BARA om killen är snyggare än hon själv!
Såklart. Knappt då heller från mitt håll och då börjar mitt yttre rasa.
Citera
2016-11-26, 15:01
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
De fula tjejerna verkar läsa profiltexter mer än andra.

Eller de mindre utseendefixerade
Citera
2016-11-26, 15:33
Medlem
Citat:
Helt rätt!
Citera
2016-11-26, 15:51
Medlem
Citat:
Fan vad skumt att inte vara utseendefixerad på internet de är väl alla? Jag menar en bild/några bilder är de enda man ser. Man vet ju inte hur personen är på riktigt utan de får man ju ta reda på efter man träffats etc...?
Citera
2016-11-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoYourLimits
Fan vad skumt att inte vara utseendefixerad på internet de är väl alla? Jag menar en bild/några bilder är de enda man ser. Man vet ju inte hur personen är på riktigt utan de får man ju ta reda på efter man träffats etc...?
Fast en text kan ibland fånga uppmärksamheten mer än utseendet, men självklart spelar utseendet roll.
När jag tindrade så kunde svepa gilla på både ursnygga och icke så snygga kollar just pga det de skrev.
Citera
2016-11-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Fast en text kan fånga uppmärksamheten med än utseendet, men självklart spelar utseendet roll.
En text man kan kopierat från nån annan osv. Såklart spelar en bild roll på internet det är ju de som är hela grejen. Jag förstår att de som har otur i utseende lotteriet tycker de är skit men leta inte partner på internet då.
Citera
2016-11-26, 17:16
Medlem
dexxa99s avatar
En grej som jag tycker är OERHÖRT irriterande med tinder. Har strax över 1000 matchningar, blandat kvalitet. Av dessa är det kanske 15 st tjejer som har skrivit först. Varför förväntar sig alltid tjejerna att killen skall skriva först? Skulle inte patriarkatet krossas?
Citera
2016-11-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexxa99
En grej som jag tycker är OERHÖRT irriterande med tinder. Har strax över 1000 matchningar, blandat kvalitet. Av dessa är det kanske 15 st tjejer som har skrivit först. Varför förväntar sig alltid tjejerna att killen skall skriva först? Skulle inte patriarkatet krossas?
Du kommer aldrig komma ifrån det eftersom tjejerna får 10000 meddelande på vilken sida som helst så har dom blivit bekväma och tänker då att du inte är intresserad av dom om du inte tar första steget, för alla andra tar ju första steget.

Förstår du hur jag mena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in