Citat:
Ursprungligen postat av
RickyLate
Har hört med en kompis som kan fota, han ska se till att ta lite bilder vid tillfälle, känns så himla sjukt bara att sätta sig i en soffa på ett cafe och börja ta bilder, svårt att se att jag kan känna mig avslappad då. Hela sitvationen skriker ju typ "Nu ska jag maximera mina chanser till 110% = desperat loser

"
Vad är egentligen psykologin bakom att man måste vara social på bilderna osv? Kan man inte bara länka sin instagram eller något så att dom ser att man har ett normalt liv också? Har dock inte några bilder på bara mig på insta utan typ 10-15 på olika tillfällen i livet liksom... Tror knappt jag har någon där jag är med heller, mest bilder på nära och kära, mat, spelningar etc
Målet med stagade bilder är ju så klart att lyckas ta en bild som
inte ser stagad ut. Det är svårt, och kräver många misslyckade bilder (tänk i storleksordningen 1 av 50 bilder). Enklast är när man genuint blir distraherad vid fototillfället, kan också försöka fokusera aktivt på andra tankar. Fantasi är bra för detta.
Psykologin är enkel, tjejer dras ofta till alfahannar (slitet men i bäst på bättre ord), som man ofta kan definiera som ledare, starka (inte nödvändigtvis fysiskt), och sociala. Vilken typ av person tar naturligt uppmärksamheten direkt i en grupp eller socialt sammanhang? Jo denna, eller som jag brukar kalla den naturliga berättaren. //AmatörPsykologen
Man behöver inte ha ett supersocialt/aktivt liv, det räcker att man antyder det (nämner det aktivt i förbifarten på sin höjd)
Citat:
Ursprungligen postat av
vraalaak
Faktum är att han delvis har rätt.
Visst, jag tror inte att man ska finna sig i att "ens lott i livet" är att leva som en munk. Man är herre över sitt eget öde - sin egen lyckas smed.
Däremot bör vissa bitterfittor till "män" sluta ägna all sin vakna tid åt att gnälla på flashback och istället komma ut i verkligheten och hitta sin passion/bygga upp sitt självförtroende på annat håll.
Att gå direkt på tjejer som osäker kille är lite som att i ett gammalt TV-spel, gå direkt på "sista bossen" utan att ha byggt upp den styrka som krävs under spelets gång. Man kan inte "hoppa nivåer", det finns inga sådana genvägar.
Anledningen till att många 20+ killar är bittra, är för att dom "kom igång" sent med att intressera sig för tjejer och aktivt började söka. Således har dom inte hunnit bygga upp den erfarenhet som krävs för att kunna "snatch:a" tjejer hursomhelst och varsomhelst. Många av deras manliga konkurrenter har hållit på med detta sedan 12-13 års ålder, och då är det ju inte konstigt att dom har ett kunskapsövertag, fastän det inte syns.
Håller med om detta, av egen erfarenhet. Det tar tid att bygga upp sociala färdigheter när man länge gjort sitt bästa att hålla sig undan sociala tillställningar. Själv har jag byggt upp självförtroende genom successiva modiga steg genom att försätta sig i sociala situationer. Efter ett drygt år av dejtande har jag till slut kommit till en nivå där jag lyckats få till en kontinuerlig uppradning av möjligheter, som nu precis utmynnat i ett förhållande.
Summa kardemumma det tar tid att bygga upp en personlig plattform som attraherar det andra könet, tillika en tillräcklig kvalitetsnivå av det. Sen måste man vara realistisk och skaffa sig självinsikt över hur högt man kan nå där, samt försöka precisera mer exakt vad man söker för att banta ner fältet. Totalt ca 2-3 år för just min del.