2016-11-24, 10:07
  #8065
Medlem
Är Sigrid verkligen sådär ytlig? Har bara pratar om attraktion och verkar enbart vara ute efter att träffa en älskare. Förstår inte alls varför hon är med i programmet, väldigt märkligt. Hon har nog egentligen inga problem med att träffa någon för en tillfällig romans. Känns som att hon är ganska tråkig och inte har några direkta intressen. Att Anders inte är något för henne är ju ganska tydligt, hon ser inte dem tillsammans helt enkelt. Lika bra för honom, han kan hitta någon mycket bättre.

Jennifer är bara så jobbig som håller på och tjatar på Erik, kan hon inte släppa det och låta honom göra som han vill. Sedan tjatar hon på David, att han måste visa mycket mer och våga öppna upp sig samtidigt som hon talar om för Charlie hur mycket hon tycker om honom. Känns så falskt. Tror inte på att Charlie är seriöst intresserad av henne, det är bara något han säger. Är ganska givet att det blir Brandon som får lämna nästa gång, vet inte ens vad hon har för känslor för honom?

Per är lika tråkig som vanligt och jag förstår absolut att hans utvalda börjar tröttna. Hoppas att de ställer på honom mot väggen nästa vecka för att reda ut varför han beter sig som han gör. Om det nu är så att han är intresserad av Carola är det väl bättre att han är ärlig och säger det istället för att han är helt känslokall och håller dem alla på avstånd. Tror också att Per och Carola är alldeles för olika varandra.

Linnea är bara så barnslig, svartsjuk och ska börja gråta för minsta lilla. Även om hon har starka känslor för Erik så måste hon ju förstå att han behöver ge uppmärksamhet åt dem andra också. Inte så konstigt att My blev irriterad, så fort hon får ensamtid med Erik så reagerar Linnea negativt. Känns helt fel att hon är med i programmet. Det där Erik sa om att hon inte uppfyllde alla kriterier, vad menade han med det? Tycker bara det är jobbigt att se, hon verkar så osäker och allt ska vara på hennes villkor. Lina verkar ha hamnat lite i bakgrunden, vet inte hur han tänker kring henne.
Citera
2016-11-24, 10:26
  #8066
Medlem
mahutma_homos avatar
Tråkigt att Jennifer verkade falla för Charlie. Han verkar mest vara en linslus som vill att hon ska falla för honom i TV för det stärker hans ego. David däremot är en jävligt sexig kille tycker jag. Han verkar väldigt snäll och är säkert rätt intelligent och har mer än bara yta. Hon verkar tycka att han ska falla för henne redan nu och öppna sig. Hon verkar inte alls förstå att en man kan ha känslor och ha svårt att investera känslomässigt. Att han vill vänta en vecka, tills hon valt man. Jag tror det tar lite tid för honom att öppna sig. Han säger själv att han blivit sårad. Det är helt förståeligt att han vill ta get lugnt då. Det är lite svårt att få grepp om vem han är. Men det gäller dom flesta killar i det här programmet. Det är en onaturlig situation. Vissa förväntar sig orimligt mycket av sina gäster.

Erik är lika dan. Han förstår inte alls Linnea och hennes osäkerhet. Att då ställa mer krav på henne, att hon ska vara gladare. Gnälla på att hon inte uppfyller alla kritierier. Det är knappast något som hjälper mot osäkerhet och svartsjuka. Erik verkar dock gilla det. Han njöt ju i förra avsnittet när hon började grina och tyckte det var "skönt". Han är nog mer osäker på sig själv än han visar. Han verkar behöva mycket bekräftelse.

Hade det inte varit för kamrorna hade dessa tjejer knappt kollat på honom. Tror jag. Tycker de flest killar blir nobbade på löpande band av kvinnor på krogen. Så fort en man blir känd eller har ett yrke som ger status, ja då ska alla tjejer tävla om den killen istället. Som om det är en trofé.
Citera
2016-11-24, 11:18
  #8067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Pers prat om hjärnskrynklare var bara en lögn för sig själv och för omgivningen. Klart han inte vill att Anneli skulle stanna men han hade inte mod/hjärta nog att säga det till henne.

Men nästa vecka blir det backlash då Nix-Pix-Päronpungen Anneli unleashar sitt rätta jag, sponsrad av ett välsignat omedvetande om hur WT hon faktiskt är.



Ja blir kul att se Annelies rätta sida komma fram rejält nästa vecka
Citera
2016-11-24, 11:33
  #8068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är Sigrid verkligen sådär ytlig? Har bara pratar om attraktion och verkar enbart vara ute efter att träffa en älskare. Förstår inte alls varför hon är med i programmet, väldigt märkligt. Hon har nog egentligen inga problem med att träffa någon för en tillfällig romans. Känns som att hon är ganska tråkig och inte har några direkta intressen. Att Anders inte är något för henne är ju ganska tydligt, hon ser inte dem tillsammans helt enkelt. Lika bra för honom, han kan hitta någon mycket bättre.


håller med. anders verkar soft, hon förtjänar inte honom. hon vill ha nån liten kille hon kan köra med o ligga med emellanåt. bertil verkar lagom menlös.

Citat:
Jennifer är bara så jobbig som håller på och tjatar på Erik, kan hon inte släppa det och låta honom göra som han vill. Sedan tjatar hon på David, att han måste visa mycket mer och våga öppna upp sig samtidigt som hon talar om för Charlie hur mycket hon tycker om honom. Känns så falskt. Tror inte på att Charlie är seriöst intresserad av henne, det är bara något han säger. Är ganska givet att det blir Brandon som får lämna nästa gång, vet inte ens vad hon har för känslor för honom?

sjukt taskigt o tjata på david, han verkar helt klart schysstas av de tre. charlie går omkring o ler med nån sängkammarblick men eg längtar han bara bort, till ett program med yngre snyggare tjejjer. brandon är det eg lite synd om, han är snäll men lite jobbig.

Citat:
Per är lika tråkig som vanligt och jag förstår absolut att hans utvalda börjar tröttna. Hoppas att de ställer på honom mot väggen nästa vecka för att reda ut varför han beter sig som han gör. Om det nu är så att han är intresserad av Carola är det väl bättre att han är ärlig och säger det istället för att han är helt känslokall och håller dem alla på avstånd. Tror också att Per och Carola är alldeles för olika varandra.

dejavu - nån annan bonde som var lika menlös, minns inte vilken säsong men alla tröttnade o drog? dock verkar han haft siktet inställt på den krullhåriga och det verkar vara ömsesidigt. frågan är hur länge hon orkar hänga med honom efter detta är slut?

Citat:
Linnea är bara så barnslig, svartsjuk och ska börja gråta för minsta lilla. Även om hon har starka känslor för Erik så måste hon ju förstå att han behöver ge uppmärksamhet åt dem andra också. Inte så konstigt att My blev irriterad, så fort hon får ensamtid med Erik så reagerar Linnea negativt. Känns helt fel att hon är med i programmet. Det där Erik sa om att hon inte uppfyllde alla kriterier, vad menade han med det? Tycker bara det är jobbigt att se, hon verkar så osäker och allt ska vara på hennes villkor. Lina verkar ha hamnat lite i bakgrunden, vet inte hur han tänker kring henne.

hon verkar näst intill efterbliven? förstår hon att hon är med i en tv-show där de är flera som "tävlar" om en bonde? el så är det hennes sätt att tävla, kanske smartast av alla? oavsett vilket så får jag kaninkokar-vibbar av henne och det blir intressant o se henne när han ska berätta om sigrid. antingen är hon så upp över öronen förälskad att hon ignorerar det eller så tar det hus i helvete. hoppas på det sista.

oerhört trist säsong. slutgnällt =)
Citera
2016-11-24, 11:43
  #8069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Åh det var då verkligen ordentligt med action får jag säga!

Per
Han dansade som om kvinnorna inte duschat på 2 veckor. Såg så rädd och äcklad ut. Vad fasen! Stackars Annette... hon fick stanna för att Thorild ville åka. Men carola verkade ju också förvirrad av hans agerande. Spännade nästa vecka!!

Sigrid
Mådde dåligt och tyckte synd om Anders. Att hon vill bli avsliten kläderna borde männen förstått nu. Komm inte bli något. Hon borde registrera sig på Tinder genast.

Jennifer
Ren ondska att be honom öppna sig mer och sen sitta och vänslas med Charlie. Taskigt! Brandon åker nästa gång.




Erik
Åh hjälp. Jag tror inte han känner tillräcklig attraktion till My. Han njuter ju av Linneas svartsjuka och tycker den är härlig typ. Han kommer nog välja Linnea när han inser att My kommer stanna på kompisnivå. Sjukt onödigt det där med sängarna... vad hänt om linnea vunnit??

Trodde Per skulle visa lite mera värme under dansen, men blir väl Carola som får åka med på resan. Jo synd om Annette men både hon och Annelie borde ju inse att Per inte vill ha nån av dem.

Sigrid= katastrof som jag hoppas man slipper se mer i rutan

Jennifer= en mildare version av Sigrid men på ett annat plan.
Citera
2016-11-24, 12:06
  #8070
Medlem
Det blev precis som jag trodde i gårdagens avsnitt. Ingen direkt spänning och inte heller någon romantik. Undrar om Linda är nöjd med det här säsongen?
Citera
2016-11-24, 12:52
  #8071
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Nu kan man förstå Linnea lite bättre, att hon fått så mycket känslor för honom att hon gråter när hon förlorar "sängstriden"...
http://www.expressen.se/noje/bonde-erik-och-linneas-hemliga-kyss/

Det visade sig att hon och Erik träffats i hemlighet när de andra tjejerna inte såg och filmteamet åkt hem för natten
Hon har ju sagt att hon inte gillar kamerorna. Det känns som Erik har rätt när han kallar Jennifer för 99 % journalist och 1 % bonde. Det kan inte vara kul för Jennifers friare att behöva släpas med till Eriks gård.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2016-11-24 kl. 12:56.
Citera
2016-11-24, 13:49
  #8072
Medlem
Fast om Carola är mer stadsmänniska och vegan, varför i hela friden sökte hon då?
Citera
2016-11-24, 15:04
  #8073
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilmulina

Sen en sak till: var det ingen annan som såg att ERIK satt med vid Jennifers val? Varför? Var det för att han och tjejerna var kvar på gården ännu? Men ändå udda att han satt med där vid bordet när hon ska berätta vem hon väljer bort.

Det såg jag med, verkligen udda. Varför visades inget klipp från hans kommande val om han nu också skall välja?

Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Nu kan man förstå Linnea lite bättre, att hon fått så mycket känslor för honom att hon gråter när hon förlorar "sängstriden"...
http://www.expressen.se/noje/bonde-erik-och-linneas-hemliga-kyss/

Det visade sig att hon och Erik träffats i hemlighet när de andra tjejerna inte såg och filmteamet åkt hem för natten

Där ser man, då står det än mer klart att det blir lipsillen han väljer.

Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Hon har ju sagt att hon inte gillar kamerorna. Det känns som Erik har rätt när han kallar Jennifer för 99 % journalist och 1 % bonde. Det kan inte vara kul för Jennifers friare att behöva släpas med till Eriks gård.

Det var för att vara petig tvärtom, det var på Jennifers gård dom var.
Citera
2016-11-24, 16:23
  #8074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja troligen är det så Jennifer anser att man ska göra som en vän men jag tycker hon gör helt fel. Ja hon hade nog hoppats på André men sen visade det sig att han var kriminell och flera av dem som hade sökt till henne såg ju ut lite som dem som sökte till Ann-Katrin och det var nog inte vad hon hade trott. Men hon hade ju valt dem själv.

Tror också att Per känner sig otroligt obekväm men jag hoppas man får se en lättare Per till sinnet ikväll.

TV-hallåan sa ju nyss också att det kommer komma fram om Eriks natt med Sigrid till hans brevskrivare....sen om det är sant får man väl se. Hoppas iaf det händer saker så tråden här om inte annat blir flera sidor längre

Känns inte riktigt som att Per var helt bekväm nu heller, det var ungefär likadant som det varit tidigare. Det är som att någonting blockerar honom. Tror däremot att det kommer hända något drastiskt på hans gård nästa vecka.

Vet inte hur många brev Jennifer fick från början? Hon verkade inte helt nöjd med dem som kom till slottet eftersom hon bara hittade fem stycken som var tillräckligt intressanta. Hon hade kanske trott att hon skulle få bättre respons. André var nog en av favoriterna men han var inte den hon trodde och efter det hade det ju varit de tre som fortfarande är kvar.

Borde ju vara dags för val nästa vecka? Tycker att programmet har stått och stampat ett tag nu.
Citera
2016-11-24, 16:46
  #8075
Medlem
Ja, Per såg verkligen skärrad ut när han dansade med damerna (som inte var Carola). Men han gillar dem ju inte, och tar i dem med tång. Han vet ju inte hur han ska hantera det.
Trånande såg han efter Carola, som var ute på vift och dansade med andra. Verkar ju lovande, en sån relation.
Han kan hitta någon som passar honom bättre, även om han är lite handfallen av sig.

Ja, Erik verkar suga åt sig av bekräftelse och svartsjuka - det är det som lockar, att någon vill ha, honom så mycket.
Vad han egentligen vill ha, verkar han inte veta alls. Hans bortförklaringar till att han inte skulle säga nåt om Sigrid och hans kärleksnatt, var ju helsnurriga, där han svamlade om historia och ex. Om han nu drogs så mycket till Sigrid, och de svamlade om att de var kära, så tycker jag nog att de ändå borde satsa på varandra.

Sigrid verkar inte vilja ha sina fadersgestalter ändå. Hon vill ha lammkött, ju.

Om David bara hade gett Jennifer en puss, när hon stod där framför honom och bett honom att riva sin mur, så hade det blitt han (han hade störst hjärta av dem alla tre, stod hon och sa), men han var tyvärr för handfallen.
__________________
Senast redigerad av laprikapaprika 2016-11-24 kl. 16:49.
Citera
2016-11-24, 16:54
  #8076
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika

Ja, Erik verkar suga åt sig av bekräftelse och svartsjuka - det är det som lockar, att någon vill ha, honom så mycket.
Vad han egentligen vill ha, verkar han inte veta alls. Hans bortförklaringar till att han inte skulle säga nåt om Sigrid och hans kärleksnatt, var ju helsnurriga, där han svamlade om historia och ex. Om han nu drogs så mycket till Sigrid, och de svamlade om att de var kära, så tycker jag nog att de ändå borde satsa på varandra.


Han är en klassisk unggrabb som plötsligt fått massa uppmärksamhet. Han ville både äta kakan och spara den. Han verkar inte förstå att detta kommer fram på ett eller annat sätt och att det då är värre. Han har till och med gått ut och sagt i media att det är TV4 som ljuger, att de aldrig hade sex den där natten. Jennifer verkar i alla fall ha en annan syn på det. De kanske bara hade en brottningsmatch i rummet intill och därför stönade och flåsade.

Erik vilken lirare, han vill bara sätta på och få så mycket uppmärksamhet som möjligt. I början gav han ju intrycket av att vara en mogen kille som var redo att gifta sig. Gärna med en äldre också mogen kvinna. Som att han inte hade något behov av att leka av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in