Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 23:54
  #9265
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Kan ju ligga lite i det för Linda hyllar ju Marcus en hel del på sin blogg där hon också motiverar hans medverkan. "Jag är så oerhört glad för detta. Jag tycker väldigt mycket om Markus, det finns få bönder som får mig att skratta så mycket som just Markus."


Nej det är sant, minns Börje och Pärra från första säsongen, dessa två hade verkligen behövt hjälp och dem fick dejta på egen hand. Kanske hade det i dessa två fall med att göra att Linda inte "gillade" dessa två lika mycket? Eller var det bara första säsongen man tog ut de bönder som fått flest brev till TV. Året efter kunde vi ju följa Fredrik och han fick ju inte mycket brev om man säger så....

Det har ju även funnits bönder som fått mycket brev som inte fått medverka med motiveringen att de "klarar sig på egen hand". Samtidigt så är man alltså angelägen att få med "snyggbönder" som inte borde ha några större problem att träffa någon, i alla fall inte om man ser till det yttre.

Ja, det verkar som om det handlar rätt mycket om vilka Linda personligen gillar och vill ha med.
Samtidigt så är det väl inte bara Linda som bestämmer vilka bönder som ska medverka? Dock så har hon nog mycket att säga till om...
Citera
2017-06-19, 00:35
  #9266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det har ju även funnits bönder som fått mycket brev som inte fått medverka med motiveringen att de "klarar sig på egen hand". Samtidigt så är man alltså angelägen att få med "snyggbönder" som inte borde ha några större problem att träffa någon, i alla fall inte om man ser till det yttre.

Ja, det verkar som om det handlar rätt mycket om vilka Linda personligen gillar och vill ha med.
Samtidigt så är det väl inte bara Linda som bestämmer vilka bönder som ska medverka? Dock så har hon nog mycket att säga till om...


Nej det är sant, flera av de med stora brevskördar har ju också fått köra vidare på egen hand. De "snygga" bönderna verkar ha en förtur ja, men å andra sidan så går det ju inte så vidare bra för dessa, men det kanske Linda blundar lite för. Är väl lite normen hon vill följa när hon framhåller dessa, man "ska" vara snygg, visa upp en vacker yta och det blir ju missvisande kan tyckas.

Vilka är det egentligen som bestämmer har jag undrat ibland, är det Linda och produktionen gemensamt? Och hon har nåt slags "veto" om konflikt uppstår?

Vet du förresten hur det har gått för Per Martin från första säsongen?? det enda jag har hört är att han är singel än och att den han valde 2006, Maggie tydligen bedrog honom och gick till en man hon mötte på Mickes och Maritas bröllop samma år?!
Citera
2017-06-19, 09:01
  #9267
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Jag hade föredragit ett "Bonde söker fru-Allstars" om man nu vill ge tidigare bönder en ny chans. Det hade kunnat vara rätt så kul faktiskt men då ska det vara det upplägget från början och inte som nu när det sker på nya bönders bekostnad. Markus är ju inte den mest intressanta eller underhållande bonden heller så jag är inte så glad över att han eventuellt får chansen före någon ny.

Ja, det kunde ju vara en vettig lösning om man nu prompt måste ha med bönder som inte lyckades första gången. Dock känner jag att det kan bli lite småtrött med en sådan säsong. Det lär ju bli otroligt mycket tillbakablickar etc och det lär ju skvallras mer på gårdarna om varför det sket sig första gången.
Ett skvaller/skitsnacksprogram vill jag inte se.
Jag tycker det var trevligt med återblickarna efter tio år dock. Det räcker liksom med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Vilka är det egentligen som bestämmer har jag undrat ibland, är det Linda och produktionen gemensamt? Och hon har nåt slags "veto" om konflikt uppstår?

Jag tror att Lindas bestämmanderätt ökat i takt med säsongerna som gått. Det är egentligen en svaghet i BSF numera att det är så sanslöst förknippat med Linda att man inte vågar byta ut henne varvid man ger henne lite för stora friheter att vara med och välja.
Jag tycker Linda gjort och gör det bra men hennes iver att förnya sitt jobb dom senaste säsongerna gör att serien mer tappar än förnyas på ett positivt sätt.

Linda är VD i företaget BSF som har en väldigt vd-styrd styrelse helt enkelt för att överföra det till ett företagstänk.
Citera
2017-06-19, 09:55
  #9268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det kunde ju vara en vettig lösning om man nu prompt måste ha med bönder som inte lyckades första gången. Dock känner jag att det kan bli lite småtrött med en sådan säsong. Det lär ju bli otroligt mycket tillbakablickar etc och det lär ju skvallras mer på gårdarna om varför det sket sig första gången.
Ett skvaller/skitsnacksprogram vill jag inte se.
Jag tycker det var trevligt med återblickarna efter tio år dock. Det räcker liksom med det.



Jag tror att Lindas bestämmanderätt ökat i takt med säsongerna som gått. Det är egentligen en svaghet i BSF numera att det är så sanslöst förknippat med Linda att man inte vågar byta ut henne varvid man ger henne lite för stora friheter att vara med och välja.
Jag tycker Linda gjort och gör det bra men hennes iver att förnya sitt jobb dom senaste säsongerna gör att serien mer tappar än förnyas på ett positivt sätt.

Linda är VD i företaget BSF som har en väldigt vd-styrd styrelse helt enkelt för att överföra det till ett företagstänk.


Tack för ditt svar, tror det kanske kan vara så som du säger.
Citera
2017-06-20, 22:29
  #9269
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej det är sant, flera av de med stora brevskördar har ju också fått köra vidare på egen hand. De "snygga" bönderna verkar ha en förtur ja, men å andra sidan så går det ju inte så vidare bra för dessa, men det kanske Linda blundar lite för. Är väl lite normen hon vill följa när hon framhåller dessa, man "ska" vara snygg, visa upp en vacker yta och det blir ju missvisande kan tyckas.
Det har ju inte precis varit en framgångshistoria med "snyggbönderna", särskilt inte om de är väldigt unga. Tror att förutsättningarna hade varit bättre om de mognat lite och var närmare 30 än 20 år.
Oavsett, så bör fokus för programmet inte ligga på "snyggbönderna".

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Vet du förresten hur det har gått för Per Martin från första säsongen?? det enda jag har hört är att han är singel än och att den han valde 2006, Maggie tydligen bedrog honom och gick till en man hon mötte på Mickes och Maritas bröllop samma år?!

Ingen aning. Som mod har påpekat tidigare så är det dessutom bättre att detta ventileras i skvallerforumet så ta och kolla där istället.
Citera
2017-06-20, 22:30
  #9270
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det kunde ju vara en vettig lösning om man nu prompt måste ha med bönder som inte lyckades första gången. Dock känner jag att det kan bli lite småtrött med en sådan säsong. Det lär ju bli otroligt mycket tillbakablickar etc och det lär ju skvallras mer på gårdarna om varför det sket sig första gången.
Ett skvaller/skitsnacksprogram vill jag inte se.
Jag tycker det var trevligt med återblickarna efter tio år dock. Det räcker liksom med det.
Vill inte heller ha ett skvallerprogram, dock så behöver det ju inte bli så.
Jag tror fortfarande att det kan locka en publik, mycket hänger dock på vilka bönder det hade handlat om. I vilket fall som helst så ser jag hellre en sådan renodlad Allstars-omgång än att blanda in enskilda fd medverkande i nya produktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tror att Lindas bestämmanderätt ökat i takt med säsongerna som gått. Det är egentligen en svaghet i BSF numera att det är så sanslöst förknippat med Linda att man inte vågar byta ut henne varvid man ger henne lite för stora friheter att vara med och välja.
Jag tycker Linda gjort och gör det bra men hennes iver att förnya sitt jobb dom senaste säsongerna gör att serien mer tappar än förnyas på ett positivt sätt.

Linda är VD i företaget BSF som har en väldigt vd-styrd styrelse helt enkelt för att överföra det till ett företagstänk.
Så är det nog. Hon är väldigt personligt engagerad också, vilket inte alltid är en fördel för programmet.
Citera
2017-06-21, 06:28
  #9271
Medlem
Vill man diskutera tidigare bönder och hur det har gått för dem så får man göra det i skvallerforumet istället. Den här tråden ska handla om det som händer den här säsongen. Här ska det inte vara en massa ältande om det som hänt i tidigare säsonger.
Citera
2017-06-22, 07:13
  #9272
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vill inte heller ha ett skvallerprogram, dock så behöver det ju inte bli så.
Jag tror fortfarande att det kan locka en publik, mycket hänger dock på vilka bönder det hade handlat om. I vilket fall som helst så ser jag hellre en sådan renodlad Allstars-omgång än att blanda in enskilda fd medverkande i nya produktioner.

Så är det nog. Hon är väldigt personligt engagerad också, vilket inte alltid är en fördel för programmet.

Ja, en all-star före enskilda fd deltagare utan tvekan.

Ja, hennes personliga del är förvisso lätt att förstå. Att komma nära personer gör att man vill dessa oerhört väl om man trivs ihop men det gäller samtidigt att kunna skilja på sin profession och sin personliga roll. Visst gynnas även BSF av att Linda är personlig i tilltal etc då det blir mer familjärt men det får inte gå till överdrift heller då faller det.
Citera
2017-07-09, 09:21
  #9273
Medlem
irrljuss avatar
Igår gifte sig Sebastian (kommer inte ihåg från vilken säsong) och Petra i Gislaved, trodde faktiskt de varit gifta sen länge.
Citera
2017-07-12, 07:25
  #9274
Medlem
kostymnisses avatar
Tydligen har det från en av gårdarna "evakuerats" övriga alla tjejer utan en under produktionen.
Det tordes givetvis innebära att det blivit ett par nånstans.
Man blir ju sanslöst nyfiken på vilken gård det gäller, det går ju inte ens att utesluta båda tjejernas eftersom en tjej är homo och därmed har tjejer där med.
Det hela är ju dock inget unikt så sett och det är ju trevligt när det blir par i BSF.
Citera
2017-08-14, 11:19
  #9275
Medlem
Tydligen höll det inte mellan Erik och Linnea från förra året, dem hade ju planer på barn var förlovade och allt. Synd kan tyckas.

Publicerades i Expressen 9 augusti, och deras kärlek dog tydligen "Vår kärlek har dött ut och vi har skapat en vänskap i stället", skriver Linnea Åberg på sin blogg.

Tråkigt då dem var ett fint par, men dem, är ju unga med livet på sig att träffa någon.
Citera
2017-08-16, 06:43
  #9276
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tydligen höll det inte mellan Erik och Linnea från förra året, dem hade ju planer på barn var förlovade och allt. Synd kan tyckas.

Publicerades i Expressen 9 augusti, och deras kärlek dog tydligen "Vår kärlek har dött ut och vi har skapat en vänskap i stället", skriver Linnea Åberg på sin blogg.

Tråkigt då dem var ett fint par, men dem, är ju unga med livet på sig att träffa någon.

Skvaller om tidigare deltagare tas i skvallertrådar!

Nu är det inte alltför långt kvar till årets säsong startar iaf, det ser man ju tveklöst fram emot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback