Katastrofsäsong ser det ut att bli, med felaktiga val, otrohet, falskhet och äckelkänslor.
Sigrid vill inte ha Anders för att han känner för mycket och är alldeles för seriös. Hon sållar bort en efter en som egentligen är helt rätt men som inte passar hennes önskan om att bara få knulla runt i höet. Matti visste alldeles för mycket om hästar och hur man sköter gården. De två som blir kvar har båda visat sin kåthet på ett tydligare sätt, men Sigrid är ändå inte nöjd eftersom hon innerst inne tänker på den 22 år yngre Erik.
Erik, i sin tur, tänker också på Sigrid även om han inte vill erkänna det. Hon var ju ändå den som tog hans svendom och fick honom att känna sig som en kung på slottet. Linnea har kanske några likheter, en brunett med långt hår, och som vet hur man manipulerar en man, precis som Sigrid gör. My, som jag tycker är den klart mest sympatiska flickan på gården, ser tydligt hur Linnea lindar in Erik i sitt nät genom väldigt tajmade gråtattacker. Att Erik inte fattar ett skit om hur My mår av detta framgår klart. Han ger inte mycket av sig själv egentligen, utan alla flickorna ska själva visa intresse. Han vet inte hur kvinnor tänker, han låter sig bara fångas in och hoppas på det bästa. Men det handlar ju om någon som ska bo isolerat på en gård bland en massa grisar. Möjligen kan My klara det, men knappast Linnea som kommer att lämna Erik så fort semestern har tagit slut, vilket hade skett även om hon aldrig skulle få veta om Eriks knulläventyr med Sigrid. En del skadeglädje blir det ju, han får vad han förtjänar i slutändan.
Jennifer har jag hela tiden haft lite svårt för, hon har ställt oerhörda krav på sina stackars uppvaktande män, de ska vara lydiga, låta henne bestämma allt, men ändå ta för sig och visa var skåpet ska stå. Det går inte ihop. Charlie ställs mot väggen, han nekar förstås, och Jennifer väljer att sluka den ljuva lögnen och låta sig bli kär i honom, trots hennes klara intresse gentemot David som är den enda som visat seriöst intresse och duglighet. På något vis har jag ändå fattat tycke för Jennifer. Hennes råd till Erik att köra med öppna kort gjorde att hon växte några grader hos mig.
Pers oförmåga att vara gentlemannamässig och diplomatisk visar sin tydlighet när han närmast tjurar och suckar så fort han kommer nära de två nästa kandidaterna att väljas bort från gården. Alla vet sedan länge att det är Carola han vill ha. Hon verkar dock inte riktigt rätt för honom. Hon är för mycket miljömupp, vänster, vegan.
Sigrid vill inte ha Anders för att han känner för mycket och är alldeles för seriös. Hon sållar bort en efter en som egentligen är helt rätt men som inte passar hennes önskan om att bara få knulla runt i höet. Matti visste alldeles för mycket om hästar och hur man sköter gården. De två som blir kvar har båda visat sin kåthet på ett tydligare sätt, men Sigrid är ändå inte nöjd eftersom hon innerst inne tänker på den 22 år yngre Erik.
Erik, i sin tur, tänker också på Sigrid även om han inte vill erkänna det. Hon var ju ändå den som tog hans svendom och fick honom att känna sig som en kung på slottet. Linnea har kanske några likheter, en brunett med långt hår, och som vet hur man manipulerar en man, precis som Sigrid gör. My, som jag tycker är den klart mest sympatiska flickan på gården, ser tydligt hur Linnea lindar in Erik i sitt nät genom väldigt tajmade gråtattacker. Att Erik inte fattar ett skit om hur My mår av detta framgår klart. Han ger inte mycket av sig själv egentligen, utan alla flickorna ska själva visa intresse. Han vet inte hur kvinnor tänker, han låter sig bara fångas in och hoppas på det bästa. Men det handlar ju om någon som ska bo isolerat på en gård bland en massa grisar. Möjligen kan My klara det, men knappast Linnea som kommer att lämna Erik så fort semestern har tagit slut, vilket hade skett även om hon aldrig skulle få veta om Eriks knulläventyr med Sigrid. En del skadeglädje blir det ju, han får vad han förtjänar i slutändan.
Jennifer har jag hela tiden haft lite svårt för, hon har ställt oerhörda krav på sina stackars uppvaktande män, de ska vara lydiga, låta henne bestämma allt, men ändå ta för sig och visa var skåpet ska stå. Det går inte ihop. Charlie ställs mot väggen, han nekar förstås, och Jennifer väljer att sluka den ljuva lögnen och låta sig bli kär i honom, trots hennes klara intresse gentemot David som är den enda som visat seriöst intresse och duglighet. På något vis har jag ändå fattat tycke för Jennifer. Hennes råd till Erik att köra med öppna kort gjorde att hon växte några grader hos mig.
Pers oförmåga att vara gentlemannamässig och diplomatisk visar sin tydlighet när han närmast tjurar och suckar så fort han kommer nära de två nästa kandidaterna att väljas bort från gården. Alla vet sedan länge att det är Carola han vill ha. Hon verkar dock inte riktigt rätt för honom. Hon är för mycket miljömupp, vänster, vegan.

, han verkade inte alls uppskatta deras sällskap utan verkade tycka det var mkt roligare med dottern och svärsonen. Men tror han redan valt Carola och även hon honom då hon sa i ett tidigare avsnitt att hon tycker alla de andra damerna kan åka hem.
Tycker inte att det är direkt romantik att några av paren har lite närhet, det händer ju varje år. Hon försöker väl locka tittarna genom att antyda att det snart kommer hända något väldigt spännande
Jennifer och Sigrid är båda väldigt jobbiga, fast på lite olika sätt.
